Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7362
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: faraon » 22 kwie 2012, 13:36

Czy ktoś mógłby mnie objaśnić czy w tym silniku występowały dwa różne rodzaje uszczelek :?: W moim silniku ('97) jest taka uszczelka
0_0_productGfx_054ff3ee91c7d3043303efeb983352be.jpg
(zdjęcie zapożyczone z autosklep24) - ja nazywam to uszczelką "cienką". Ostatnio zanabyłem uszczelkę wg EPER-a, oryginalną (nr pasuje do mojego silnika) i przyszła uszczelka "gruba", gdzie uszczelnienia otworów świec są połączone - jest po prostu inna (wg mnie nie będzie pasowała - nie sprawdzałem :!: :!: ).

Czy w silnikach z plastikowym kolektorem (rocznik np. '99) mogły występować inne uszczelki niż w silnikach z roku '97 :?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1283
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: michalkrk » 22 kwie 2012, 13:59

Wg. Elringa uszczelki były od nr podwozia do nr podwozia. Od nr 2095794 była łączona a do 2095793 dzielona.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7362
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: faraon » 22 kwie 2012, 14:19

michalkrk pisze:Wg. Elringa uszczelki były od nr podwozia do nr podwozia. Od nr 2095794 była łączona a do 2095793 dzielona.
No i zgadza się. Ja mam nr 207... więc u mnie jest dzielona.
Dzięki za pomoc :D
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Gros » 22 kwie 2012, 14:30

Andrzej to są te same nie ma w nich różnicy
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
DamianS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 8:27
Lokalizacja: Bournemouth

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: DamianS » 22 kwie 2012, 18:48

Silniki pozmianowe a więc z plastikową pokrywą zaworów zdecydowanie mają inną uszczelkę.
Obrazek

argenta67

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: argenta67 » 22 kwie 2012, 18:55

BogdanA pisze:Andrzej to są te same nie ma w nich różnicy
Bogdanie silniki po lifcie miały plastikową osłonę i uszczelka jest całością i ma zupełnie inny kształt.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7362
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: faraon » 22 kwie 2012, 18:56

DamianS pisze:Silniki pozmianowe a więc z plastikową pokrywą zaworów zdecydowanie mają inną uszczelkę.
Tak mi to pasowało, ale nie miałem porównania. Cóż - uszczelka, nowa, oryginalna jest dla potrzebującego.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2,0 20V uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Gros » 22 kwie 2012, 20:27

argenta67 pisze:
BogdanA pisze:Andrzej to są te same nie ma w nich różnicy
Bogdanie silniki po lifcie miały plastikową osłonę i uszczelka jest całością i ma zupełnie inny kształt.
Masz rację troszkę się pogubiłem sorki za wprowadzenie w błąd
:lol: : gafa : :bitwa:

Ryshard
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:32
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Ryshard » 10 cze 2013, 0:53

A orientujecie się, czy te uszczelki różnią się między silnikami 2,0 i 2,4? W opisach w sklepach widzę, że dzielona uszczelka pasuje do obu silników. Ja mam silnik 2,4 z łączoną uszczelką - obecnie w kawałkach i nie mogę dostać nowej. Jest dostępna taka ELRING 199.110 http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... ing-199110 ale w opisie nie przewidziano mojego silnika.

Czyzyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 18 lip 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Czyzyk » 10 cze 2013, 11:09

Uszczelka jest taka sama w obydwu silnikach
Kappa LS 2,0 20V 95'

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: david_b » 10 sie 2013, 22:26

Witam!
Jestem świeżo po wymianie takiej uszczelki niestety zwlekałem zbyt długo i cewki (2 szt) poszły do wyrzucenia,bo tonęły w oleju.
Ku przestrodze dla mających ten silnik i LPG-zanim zaczniecie coś kombinować przy LPG w razie szarpania,nierównej pracy silnika,czy gubienia zapłonów sprawdźcie najpierw,czy świece nie toną w oleju.
W wypadku stwierdzenia tego faktu najpierw bezwzględna wymiana uszczelki i świec-dopiero potem LPG.
Wszystkie w/w objawy po wymianie świec ustąpiły,jednak sama wymiana świec bez wymiany uszczelki jeżeli jest mokro w gniazdach nic nie da.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Tofik » 07 lis 2013, 17:23

heja, jak dobrze zrozumiałem w poliftowych Kappach z plastikową pokrywą jest uszczelka w jednym kawałku czyli uszczelki pod świece są połączone.
Przytaknijcie albo poprawcie jeśli się mylę, bo jutro bym zamówił.
pozdrówki

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: stabraf » 07 lis 2013, 17:38

Dobrze zrozumiałeś ;)

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa 2,0 20V - uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Tofik » 07 lis 2013, 18:25

dzięki mistrzu ! :drink2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”