Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: Fafał » 02 maja 2012, 15:36

Witam ,
W prawdzie podobny temat był już poruszany jednak informacji było dość mało . Znajomy kupił alfe 164 ze stosunkowo niewielkim przebiegiem , auto stało na posesji poprzedniego właściciela ponad 4 lata . Samochód jest przeznaczony na części więc mam możliwość kupienia silnika 2,0 V6 Turbo po bardzo okazyjnej cenie . Pytanie dotyczy samego montowania silnika , pasuje on do skrzyni lanci czy potrzebna jest flansza ? Poszukując tego tematu dowiedziałem sie o problemach z układem chłodzenia ale myśle ,że da sie ich jakoś pozbyć :)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta HPE swap 2,0 v6 tb

Post autor: vanisch » 02 maja 2012, 15:45

Poszukaj na alfaholikach 145 czy 146 z tym silnikiem, chyba zabawy dość dużo z tym będzie...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: bassman » 04 maja 2012, 22:08

Jak wyżej, całość ze skrzynką Alfy 146, maglownicą, sankami, mechanizmem zmiany biegów, elektryką wejdzie plug&play pod warunkiem szerszej wersji nadwozia Lancii.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: mac1us » 04 maja 2012, 22:14

Przecież Alfa 146 to to samo co delta :P. Jak dla mnie głupi pomysł roboty od cholery, a koniec roboty by pewnie nie nastąpił nigdy.

BTW Do Delty z wąskim przodem mieści się zawieszenie szerokie.

dawidson

Odp: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: dawidson » 04 maja 2012, 23:30

bassman pisze:Jak wyżej, całość ze skrzynką Alfy 146, maglownicą, sankami, mechanizmem zmiany biegów, elektryką wejdzie plug&play pod warunkiem szerszej wersji nadwozia Lancii.

Pozdrawiam.
Pytanie tylko po co...

viva la macchina!

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: bassman » 05 maja 2012, 20:48

Jak to po co, dla radochy.
Ja ciągle rozmyślam nad włożeniem do swojej Dedry skrzynki automatycznej z Marei.
A do drugiej badam temat włożenia 3,2 V6 ze 156.

To też nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale coś trzeba robić żeby w tym kraju nie zgłupieć...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: Fafał » 07 maja 2012, 13:22

Moim zdaniem pomysł niekoniecznie głupi biorąc pod uwagę niste koszty zakupu samej jednostki ( właściwie wszystkiego co było potrzebne do swapa ) choc po drodze koszta i tak napewno okazały by sie duże ( niestety tak jest zawsze ) . "Pytanie tylko po co... " Po to by mieć więcej mocy , słyszeć dźwięk włoskiego V6 w drodze do pracy , uzasadnień jest wiele , tak czy inaczej taka jest idea swapa i nie wszystkim musi sie ona podobać :)

dawidson

Odp: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: dawidson » 07 maja 2012, 16:28

Nie chodzi mi tu o jakieś uzasadnienie ekonomiczne a jedynie o to, że jest kilka innych silników które napędzą to auto lepiej i będą mniej kłopotliwe w montażu.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta HPE - swap 2,0 V6 tb

Post autor: Fafał » 07 maja 2012, 19:02

Napisałem co było powodem pytania dotyczącego akurat tej jednostki , wystarczy czytać uważnie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”