Kappa 20vt - pompa paliwa, czy ma ktoś wymontowaną?

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa 20vt - pompa paliwa, czy ma ktoś wymontowaną?

Post autor: db7 » 04 maja 2012, 10:20

Witam, od niedawna noszę się z zamiarem wymiany mojej seryjnej pompy paliwa na bardziej wydajną jak Walbro 255. Pytanie czy ktoś już podchodził do tego tematu w kappie? Rzecz w tym, że nie mam seryjnej na wierzchu i nie znam wymiarów walbro, dlatego zastanawiam się czy będzie dużo rzeźby. Może ma ktoś seryjną na wierzchu i jest mi w stanie podać wymiary? Tematu regulatora paliwa narazie nie poruszam celowo.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa 20vt - pompa paliwa, czy ma ktoś wymontowaną?

Post autor: Wolek » 10 maja 2012, 19:13

Sama pompa spasuje Ci bez żadnego problemu (co najwyżej przeróbka wtyków zasilających). Natomiast będziesz musiał wstawić filtr na wężu zasilającym, bo 20vt ma tylko siteczko na pompie, które może nie pasować do walbro 255.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 20vt - pompa paliwa, czy ma ktoś wymontowaną?

Post autor: intuos » 11 maja 2012, 9:40

Bedzie rzezba.
Przerabiałem ten temat i to nawet pare razy:)
Oryginalna pompa ma w około siebie coś na kształt naczynia wzbiorczego przeponowego. Wydaje mi się że ma to za zadanie utrzymać wydajność systemu w momencie kiedy pompa juz nie daje rady. Niestety oryginalna pompa jest wcisnięta w to naczynie przeponowe. Jeżeli chcesz zamontować inną pompę musisz ją wpasować za pomocą innego systemu w oryginalnym wiaderku. Ja się bawiłem bawiłem aż kupiłem cały oryginalny moduł boscha - całą pompę, nie samą pompkę.

Stwierdziłem że nie ma sensu rzeźbić jeżeli nie chce się mieć wiecej niż 300kM

rzecz nr 2 to trzeba sprawdzić jak duzy pobór prądu ma walbro, oryginalna wiązka jest zaprojektowana na 10A i na takie obciązenie jest przygotowany przekaznik i bezpiecznik. Zbyt duże przeciązenie może spowodować przepalenie nie tyle bezpiecznika co zlutowanie przekaznika.


W sumie mam pytanie czy orientujecie się który przekaźnik jest od pompy?
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kappa 20vt - pompa paliwa, czy ma ktoś wymontowaną?

Post autor: db7 » 11 maja 2012, 13:34

Muszę to przekminić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”