Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowym

Awatar użytkownika
Marcin S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowym

Post autor: Marcin S » 03 sie 2012, 10:58

Witam.

Mam problem z nowo nabytą lancią 2,4 JTD. Jestem jeszcze świeży w sprawach diesla więc proszę o wyrozumiałość. :roll:
Problem jest tego typu, iż podczas pracy silnika, tuż po jego załączeniu jego obroty oscylują między 600-800obr/min przy czym szarpie całym pojazdem, zdarza się ostatnio, że tuż po odpaleniu jego obroty tak skaczą, że momentalnie gaśnie i jest potrzebny ponowny rozruch. Po rozgrzaniu silnika problem dalej występuje natomiast nie ma tak dużych skoków obrotów.
Czego może to być wina i jak to naprawić?
Znajomi podpowiadają, żeby zaślepić EGR'a ale czy to pomoże, a nie jeszcze zaszkodzi?
Jeśli to było by coś bardziej zawiłego to prosiłbym o jakieś zdjęcia elementów gdzie się znajdują i jak je ewentualnie wyregulować.

Lancia Kappa 2,4 JTD
Rok produkcji 1998, Przebieg: 257000km

Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin

Alan

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Alan » 03 sie 2012, 11:09

Pierwsze co przychodzi na myśl to...a filtr paliwa to wymieniany kiedyś był?

Awatar użytkownika
Marcin S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Marcin S » 03 sie 2012, 11:18

Wątpię... Nawet nie wiem gdzie jest filtr paliwa :P

Alan

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Alan » 03 sie 2012, 11:24

Może być filtr paliwa,może być filtr powietrza,może być nieszczelność w układzie paliwowym. To takie podstawowe co bym sprawdził.


Jakiś CHECK świeci?

Awatar użytkownika
Marcin S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Marcin S » 03 sie 2012, 11:41

No dobrze. Tylko gdzie się znajdują te filtry? I w jaki sposób mogę skontrolować czy jest nieszczelność w ukł. paliwowym?
CHECK świeci, razem z kontrolką airbag.

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: brygadzista1 » 03 sie 2012, 11:53

Falowanie obrotów w JTD to wina niewłaściwego ciśnienia paliwa. Pierwsze co musisz sprawdzić to regulator ciśnienia w pompie paliwowej. Przykręcany na dwa bodajże torxy i idzie do niego wtyczka. Zabrudzeniu ulega siateczka na końcu regulatora przez co układ CR ma złe ciśnienie. Powinny to wychwycić parametry w FESie. Nowy regulator około 300zł.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Alan

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Alan » 03 sie 2012, 11:58

Najprościej to wpięcie w układ przeźroczystej rurki,będziesz widział czy pojawiają się pęcherzyki powietrza. Ale to zależy czy masz zakuwane przewody czy na cybantach.

AirBag nie wywala CHECK'a.

Na infocenter coś pisze?

Wiem że masz JTD ale filtry rozmieszczone tak samo :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Marcin S » 03 sie 2012, 22:38

Na komputerze wyświetla dwa komunikaty po załączeniu silnika:
1. standlicht vorn defekt.
2. nummernschildbeleuchtung defekt.
brygadzista1 pisze:Falowanie obrotów w JTD to wina niewłaściwego ciśnienia paliwa. Pierwsze co musisz sprawdzić to regulator ciśnienia w pompie paliwowej. Przykręcany na dwa bodajże torxy i idzie do niego wtyczka. Zabrudzeniu ulega siateczka na końcu regulatora przez co układ CR ma złe ciśnienie. Powinny to wychwycić parametry w FESie. Nowy regulator około 300zł.
Czyli najlepiej go wyjąć, wyczyścić i może mu się polepszy? Gdzie ten regulator się znajduję? I czy przy jego demontażu, czyszczeniu i montażu muszę na coś zwracać szczególną uwagę?

pääkäyttäjä

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: pääkäyttäjä » 03 sie 2012, 22:45

Marcin S pisze:Na komputerze wyświetla dwa komunikaty po załączeniu silnika:
1. standlicht vorn defekt.
2. nummernschildbeleuchtung defekt.
Na moje oko, to postojowe i oświetlenie tablicy nie świecą ;)

Awatar użytkownika
Marcin S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2,4 JTD - Oscylująca praca silnika na biegu jałowy

Post autor: Marcin S » 03 sie 2012, 22:57

daghda pisze:
Marcin S pisze:Na komputerze wyświetla dwa komunikaty po załączeniu silnika:
1. standlicht vorn defekt.
2. nummernschildbeleuchtung defekt.
Na moje oko, to postojowe i oświetlenie tablicy nie świecą ;)
Jedna pozycyjna z przodu się nie pali, ale oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest sprawne... :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”