Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 167
- Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Witajcie,
w innym temacie zamieściłem pytanie jednak odzewu brak, więc próbuję tutaj.
Mam Lybre 2,4 JTD, po interwencji Dominika wartości KM i Nm się zmieniły,i auto jeździ dużo lepiej ale zauważyłem pierwsze uślizgi tarczy więc trzeba zacząć się rozglądać za nowym/regenerowanym zestawem. Czy ktoś z Was oddawał sprzęgło do regeneracji, chodzi mi o wersję z wzmocnionym dociskiem, bo chciałbym żeby miało większą sprawność, trwałość, no i w przyszłości można by zrobić mały upgrade softa. Nie wiem czy nowe seryjne sprzęgło traktowane ok 350-380Nm będzie w stanie przenosić takie siły bez zbędnych strat, na początku zapewne tak, pytanie jak długo?
Czy przy okazji regenerowane było koło dwumasowe czy kupowane nowe, moje nie wydaje jeszcze żadnych niepokojących odgłosów, ale to może kwestia kilku miesięcy jazdy wzmocnionym autem? Jakie firmy zajmujące się regeneracją w/w części polecacie , jakie ceny orientacyjnie.
pozdrawiam
w innym temacie zamieściłem pytanie jednak odzewu brak, więc próbuję tutaj.
Mam Lybre 2,4 JTD, po interwencji Dominika wartości KM i Nm się zmieniły,i auto jeździ dużo lepiej ale zauważyłem pierwsze uślizgi tarczy więc trzeba zacząć się rozglądać za nowym/regenerowanym zestawem. Czy ktoś z Was oddawał sprzęgło do regeneracji, chodzi mi o wersję z wzmocnionym dociskiem, bo chciałbym żeby miało większą sprawność, trwałość, no i w przyszłości można by zrobić mały upgrade softa. Nie wiem czy nowe seryjne sprzęgło traktowane ok 350-380Nm będzie w stanie przenosić takie siły bez zbędnych strat, na początku zapewne tak, pytanie jak długo?
Czy przy okazji regenerowane było koło dwumasowe czy kupowane nowe, moje nie wydaje jeszcze żadnych niepokojących odgłosów, ale to może kwestia kilku miesięcy jazdy wzmocnionym autem? Jakie firmy zajmujące się regeneracją w/w części polecacie , jakie ceny orientacyjnie.
pozdrawiam
Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad
Na początku będzie, ale nie długo. Seryjne sprzęgło jest za słabe na taki moment w okolicach 2000rpm.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad
350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
kwestia twojego stylu jazdy



-
- Forumowicz/ka
- Posty: 167
- Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
moment jest wyżej, rośnie od 2200, poniżej to "uśpione auto", podczas jazdy w trasie z prędkością ok110-120 km/h i obrotami ok 2100-2200, wciśnięcie "do oporu" pedału gazu powoduje,że przy ok 140 km/h i 2500 obr/min, uślizg tarczy, brak przyspieszania za to obroty lecą do ok 3000, jak przy ruszaniu np. na śniegu...zresztą wiecie o co mi chodzi
, przy normalnej spokojnej eksploatacji ślizganie nie występuje

Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad
Nie moc, a moment i 350 jeszcze jakoś ujdzie, ale na więcej to sprzęgło jest za słabe na dłuższą metę - już kilka osób na Alfaholikach w przypadku 156-tki miało ten problem.BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 167
- Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad
właśnie o to mi chodzi, żeby było na dłużej i więcej, dlatego proszę o każdą sugestię dotyczącą mojego zapytania, może być przykład zastosowany w aucie innej markiFXX pisze:Nie moc, a moment i 350 jeszcze jakoś ujdzie, ale na więcej to sprzęgło jest za słabe na dłuższą metę - już kilka osób na Alfaholikach w przypadku 156-tki miało ten problem.BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Kolego miałem kiedyś regenerowane sprzęgł , było krótkie ale dość fajne do szybkiej jazdy
Poszukaj w necie regeneracja dwumas -ja w taki sposób kupowałem swoje niestety adresu nie posiadam
Poszukaj w necie regeneracja dwumas -ja w taki sposób kupowałem swoje niestety adresu nie posiadam



- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Może warto wybrac sie na hamownie i sprawdzic przebieg momentu/mocy - w sumie to nie wyobrażam sobie wklepania mapy bez hamowni.
W alfie był jeszcze silnik 2.4jtd 175km 380Nm który to po modach dawa rady mocy ponad 2xx i momentowi 4xx.
W twoim przypadku pozostaje wymiana sprzęgła na nówka, ew. korekta softu i obniżenie lub łagodniejsze rozłożenie momentu (jego przyrostu).
Mocniejszego sprzęgła do 2.4jtd raczej próżno szukac. Np. do 1.9jtd ten problem jest mniejszy bo pasuje z mocniejszych wersji oraz niektórych limitowanych przykładem może byc alfa 147 z motorem 1.9jtd chyba 140km do którego chłopaki zaaplikowali sprzęgło od 147 ducatti corse (czy jak to tam sie pisze).
Obawiam sie też o twój dwumas.
W alfie był jeszcze silnik 2.4jtd 175km 380Nm który to po modach dawa rady mocy ponad 2xx i momentowi 4xx.
W twoim przypadku pozostaje wymiana sprzęgła na nówka, ew. korekta softu i obniżenie lub łagodniejsze rozłożenie momentu (jego przyrostu).
Mocniejszego sprzęgła do 2.4jtd raczej próżno szukac. Np. do 1.9jtd ten problem jest mniejszy bo pasuje z mocniejszych wersji oraz niektórych limitowanych przykładem może byc alfa 147 z motorem 1.9jtd chyba 140km do którego chłopaki zaaplikowali sprzęgło od 147 ducatti corse (czy jak to tam sie pisze).
Obawiam sie też o twój dwumas.
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Ale wersja 2,4JTDm z tego co się orientowałem ma inne sprzęgło z racji większego fabrycznego momentu. Jeśli mnie pamięć nie myli to ten silnik fabrycznie ma ok 380Nm.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Sprzęgło wzmocnione o ok. 40 %
Taki sam problem miałem w Fiacie Coupe 20vt.
Założenie spieków komplikuje bardzo jazdę w mieście i mocno obciąża układ napędowy, bo to typowe sprzęgło zero jedynkowe. Dlatego zleciłem wzmocnienie oryginalnego sprzęgła Radzkowskiemu z Warszawy. Zabieg polega na dołożeniu drugiej sprężyny talerzowej i zakuciu na tarczy okładzin Luka. Okładziny te są klejone do metalowego pierścieni dzięki czemu nitowanie jest metal do metalu. Takie rozwiązanie przeciwdziała rozerwaniu tarczy podczas ostrego strzału. Oczywiście pedał sprzęgła jest twardszy, ale jeżeli moja córka (biedne 50 kg) daje radę to chyba nie jest źle. Koszty przeróbki 1200-1500 zł
Taki sam problem miałem w Fiacie Coupe 20vt.
Założenie spieków komplikuje bardzo jazdę w mieście i mocno obciąża układ napędowy, bo to typowe sprzęgło zero jedynkowe. Dlatego zleciłem wzmocnienie oryginalnego sprzęgła Radzkowskiemu z Warszawy. Zabieg polega na dołożeniu drugiej sprężyny talerzowej i zakuciu na tarczy okładzin Luka. Okładziny te są klejone do metalowego pierścieni dzięki czemu nitowanie jest metal do metalu. Takie rozwiązanie przeciwdziała rozerwaniu tarczy podczas ostrego strzału. Oczywiście pedał sprzęgła jest twardszy, ale jeżeli moja córka (biedne 50 kg) daje radę to chyba nie jest źle. Koszty przeróbki 1200-1500 zł
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
W Lybrze 2,4 jtd do wzmocnienia najlepsze jest sprzęgło SACHSA gdyż nie posiada samoregulacji.
Jak ktoś pała wyjątkową miłością do dwumasy, to w Kielcach w firmie AVANTI mogą wykonać jego regenerację przy użyciu sztywniejszych sprężyn.
Jak ktoś pała wyjątkową miłością do dwumasy, to w Kielcach w firmie AVANTI mogą wykonać jego regenerację przy użyciu sztywniejszych sprężyn.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
A jakie koło pasuje zamiast dwumasy w 2.4 JTD + do tego sprzegło ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Sachs + 40% od Radzia i skręcona dwumasa.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Za ok 2,5 tyś Radzikowski może wykonać nowe stałe koło zamachowe z podpasowanym mocniejszym dociskiem i tarczą z tłumikiem drgań skrętnych.
Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane
Tylko, że coraz częściej się pojawiają głosy, że p. Radzikowskiemu np. dociski nie wychodzą...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX