Thesis - osiowanie proxi

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Thesis - osiowanie proxi

Post autor: czachor » 16 lis 2012, 15:22

Przeglądam różne tematy i parę razy spotkałem się z terminem "osiowanie proxi". Widziałem taka opcję w MES, ale nie ruszałem. Z czym to się i do czego służy?

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - osiowanie proxi

Post autor: jjash » 16 lis 2012, 15:43

Najprościej rzecz ujmując, opcja ta służy do zapisania danych w układzie komputerowym. Zapisania danych dotyczących zmienianych parametrów i dodanych/usuniętych centralek.
Jeśli nie masz stałego, stabilnego połączenia z centralkami auta, to są dwie możliwości: 1) MES/FES nie pozwoli na dokonanie procedury osiowania; 2) jeśli pozwoli to możesz niechcący usunąć jakąś centralkę - co mi się przydarzyło, ale na szczęście zapanowałem nad sytuacją.
Zanim zaczniesz się tym bawić, sprawdź stabilność połączeń, usuń błędy, zrób zrzuty ekranu tego co masz (zgłaszające się centralki). Generalnie - nie pękaj.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis - osiowanie proxi

Post autor: czachor » 16 lis 2012, 15:53

Dzięki za odpowiedź.
Czyli jeśli wszystkie parametry są ok, to lepiej tego nie ruszać?
Czy niestabilne połączenie oznacza po prostu zrywanie połączenia z MES/FES?

Dopytuję w kontekście poszukiwania rozwiązania resetowania się daty i godziny przy uruchamianiu silnika oraz ew. "gps antenna fault" (choć to raczej nie w tym miejscu).

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - osiowanie proxi

Post autor: jjash » 16 lis 2012, 17:07

Żeby system mógł przejść procedurę osiowania, muszą być stabilne połączenia między centralkami a komputerem głównym. Jeśli tego nie ma, nie ma osiowania. Jeśli wszystko działa jak należy to raczej bym tego nie ruszał. Na moją modłę, u Ciebie jest coś nie tak z podtrzymaniem napięcia po wyłączeniu auta. Normalnie powinno być tak, że napięcie dochodzi do connecta po wyłączeniu samochodu. U Ciebie najwyraźniej zanika i stąd są resety radia i czasu. Cholerka, nie mam pod ręką schematów co za co odpowiada (jaki pin z wtyczki) by podtrzymać napięcie. Jak się do tego dobiorę - dam znać. A może ktoś inny rzuci schematem w międzyczasie?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis - osiowanie proxi

Post autor: czachor » 16 lis 2012, 20:14

Aaa kumam :)
Gdyby udało Ci się coś dogrzebać, to będę naprawdę megawdzięczny, bo to jest bardzo upierdliwe.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - osiowanie proxi

Post autor: rain » 16 lis 2012, 21:19

Radze uważać. Zrobiłem osiowanie raz i spierniczyłem sobie trochę :>
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”