W kilku etapach opiszę jak samemu wymieniałem poduszkę skrzyni 1.9 JTD.
Jeśli podczas jazdy, ściągasz nogę z gazu, lub jedziesz z prędkością jednostajną a nagle występuje
szarpniecie takie jakby zabrakło paliwa na ułamek sec. może oznaczać zerwaną poduszkę skrzyni biegów.
Wymiana nie jest trudna ale kanał jest obowiązkowy.
Potrzebne narzędzia :
lewarek - z koła zapasowego nadaje się idealnie - podtrzymanie silnika jak będziemy zmieniać poduszkę.
Porządny zestaw kluczy nasadowych z dwoma przedłużkami i elastycznym przegubem - bez tego ani rusz !!!!
Nasadki 17,16(lub 15) i 13, i klucz plaski 16(lub15)
Całość operacji nie powinna zając więcej jak 30 min, o ile się już wie co i jak ( a będzie wiadomo po tym opisie

)
No to zaczynamy : (zdjęcia dodam za kilka dni)
Ściągamy osłonę dolną o ile ktoś posiada
Ściągamy rurę z turbiny, i zabezpieczamy oba wloty szmatką przed dostaniem się brudu.
Teraz bierzemy lewarek i podstawiamy pod silnik/skrzynię.
Ja demontowałem w tej kolejności:
Lewarkiem delikatnie podniosłem silnik ( tak długo kręciłem lewarkiem aż unisłem skrzynie kilka mm od położenia początkowego)
Wykręcamy szpilkę łączącą łapę skrzyni z poduszką.
Odkręcamy łapę od skrzyni. Z racji że łapa przykręcona do obudowy ze stopi młotkiem stukam w łby śrub, z wyczuciem ale nie
za delikatnie, ma to "poluzować" uchwyt

Wykręcamy 3 szpilki.
Dwie wykręcimy bez problemy do 3 ( od strony koła) będzie potrzebny klucz płaski, bo przeszkadza nam ta plastikowa skrzynka.
Wyciągamy łapę.
Odkręcamy 3 śruby trzymające poduszkę klucz 13, potrzebny elastyczny przegub.
Wkręcamy nową poduszkę (patrz aby wycięcia weszły w odpowiednie miejsca - będzie wiadomo o co biega)
Poduszkę delikatnie chwytamy śrubami aby można było ja jeszcze przesuwać.
I teraz jak skręciłem całość, przed tym 3 razy demontowałem wszystko bo nie mogłem spasować łapy szpilki i poduszki.
Przykładamy łapę do poduszki i chwytamy szpilką na kilka porządnych zwojów.
Przykładamy łapę do skrzyni, i zapierając się ręką podnosimy skrzynię/silnik do góry, lewarkiem podkręcają aby ładnie dopasować położenie łapy z otworami. Silnik spokojnie każdy do radę podnieść

Jak już dopasujemy w/w elementy to skręcamy łapę śrubami na gotowo - czyi porządnie, ale tak aby gwintów nie urwać

Następnie dokręcamy mocniej poduszkę.
Dokręciłem znów kilka zwojów szpilki łapa/poduszka - tak że łapa zbliżyła się na ok 1cm do poduszki.
Teraz dokręciłem na gotowo poduszkę do samochodu. I na samym końcu dokręcam szpilkę do poduszki, podnosząc jednocześnie lewarek.
Wycięcia w łapie i poduszce muszą na siebie wejść.
Sprawdzamy czy wszystko dokręciliśmy.
Zakładamy rurę z turbiny, osłonę silnika i zrobione

Zaznaczam że to mój amatorski opis i sposób na wymianę , nie biorę odpowiedzialności za ew. uszkodzenia materiałów i ciała.
Robisz wszystko na swoją odpowiedzialność.
Powodzenia.
Mi zajęła wymiana ok 1h20min, bo przez 40 min kąbinowałem jak przypasować łapę do poduszki... :/
Powodzenia
p.s
Robiłem bardzo szczegółowe rozeznanie gdzie kupić poduszkę, najtaniej wyszło w autosklepie24 wliczając przesyłkę kurierem.