Thesis - wymiana krzyżaka półosi

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: jjash » 03 kwie 2013, 23:08

Witam,
z uwagi na kończący się prawy krzyżak półosi, potrzebuję krótkiego opisu co i jak rozkręcić, by się do niego dobrać. Jak wiecie, mechaniki się nie boję. Nie wymieniałem jednak tego. A chciałbym :)
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: jjash » 15 kwie 2013, 21:38

OK. Paweł podtrzymał mnie na duchu. Będę robić. tym bardziej, że brat mi właśnie doniósł, że w swoim bolidzie też coś przy półośkach grzebał. Skoro on qma to i ja zaqmam. Tylko pytanie mam jeszcze - jaki smar do tych krzyżaków zapodać?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: grnb » 30 kwie 2013, 15:38

temat mnie też interesuje, jaki smar i ile?
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: topcio » 30 kwie 2013, 16:04

Kupując nowy przegub dostajesz tubkę odpowiedniego smaru z dwusiarczkiem molibdenu, wciskasz cały. Jeśli nie dostaniesz to są do kupienia np: Allegro
potrzebuję krótkiego opisu co i jak rozkręcić, by się do niego dobrać
Zdemontować/odkręcić przegub, zbić tylną osłonę, zdjąć zewnętrzną część przegubu, zdjąć pierścień segera i zdjąć krzyżak.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: Lukasz_TG » 30 kwie 2013, 16:38

topcio1 pisze:Kupując nowy przegub dostajesz tubkę odpowiedniego smaru z dwusiarczkiem molibdenu, wciskasz cały. Jeśli nie dostaniesz to są do kupienia np: Allegro
potrzebuję krótkiego opisu co i jak rozkręcić, by się do niego dobrać
Zdemontować/odkręcić przegub, zbić tylną osłonę, zdjąć zewnętrzną część przegubu, zdjąć pierścień segera i zdjąć krzyżak.
I wszystko w temacie dodam tylko, że będą potrzebne nowe cybanty typu OETIKER. Napewno można w ASO kupić wymiarowe, lub kupić uniwersalne a nadmiar obciąć. No i klasyka czyli dużo starych szmat w celu pozbycia się smaru.

Obrazek
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: topcio » 30 kwie 2013, 17:48

Lukasz_TG pisze:potrzebne nowe cybanty typu OETIKER. Napewno można w ASO kupić wymiarowe, lub kupić uniwersalne a nadmiar obciąć
A to zależy od producenta przegubu, w ostatnim jaki kupiłem do QP osłona gumowa już była założona na przegub i zaciśnięta a mała opaska na półoś była w zestawie, wcześniej jak kupowałem były luzem w pudełku. Trzeba najpierw zorientować się co jest w zestawie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: Ramzes_II » 01 maja 2013, 16:13

Powiem jako ciekawostkę w temacie, ze podobnej szerokości czarna trytytka zamiast opaski OETIKER wytrzymuje wiecej niż obecnie produkowane gumy przegubów :D
Chociaż lubią się diagności burzyć jak zobaczą trytytkę :D
Sprawdzone na Skodzie znajomego. Wymienialiśmy przegub i nie było opasek w zestawie. W ruch poszły trytytki i wytrzymały wiecej niz sama osłona która była w zestawie z przegubem i po pięciu latach zaczeła się rozkładać :).
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: jjash » 01 maja 2013, 16:13

Chciałbym nieśmiało zauważyć, że nie wymieniamy przegubu, a krzyżak. A zakupując krzyżak nie otrzymuje się ani smaru, ani osłony, ani obejmy. Kupując krzyżak otrzymuje się krzyżak i rachunek. Możemy wrócić na tory?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: topcio » 02 maja 2013, 8:42

jjash pisze:Chciałbym nieśmiało zauważyć, że nie wymieniamy przegubu, a krzyżak. A zakupując krzyżak nie otrzymuje się ani smaru, ani osłony, ani obejmy. Kupując krzyżak otrzymuje się krzyżak i rachunek. Możemy wrócić na tory?
Zazwyczaj krzyżak siedzi wewnątrz przegubu, więc co chciałbyś jeszcze wiedzieć ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: jjash » 02 maja 2013, 10:49

W zasadzie nic. Temat można zamknąć bo i tak nic z niego nie wynika. Co należy zrobić to doskonale wiem, jednakże sądziłem, że wypowiedzą się Ci, którzy mieli do czynienia z zawieszeniem wielowahaczowym i doradzą co odkręcić a co pozostawić w spokoju. Ale skoro oprócz Argenty nie ma takich - do śmietnika jako nic nie wnoszący do rozwoju forum.
Luki, co do smaru - grafitowy.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: topcio » 02 maja 2013, 13:40

jjash pisze: Luki, co do smaru - grafitowy.
Masz rację nic nie wnosi, w dodatku wprowadzasz w błąd Lukiego. Jak wcześniej napisałem
topcio1 pisze:dostajesz tubkę odpowiedniego smaru z dwusiarczkiem molibdenu, wciskasz cały. Jeśli nie dostaniesz to są do kupienia np: Allegro
powinien być z dwusiarczkiem molibdenu do przegubów.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

LUKI82

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: LUKI82 » 02 maja 2013, 16:19

topcio1 pisze:
jjash pisze: Luki, co do smaru - grafitowy.
Masz rację nic nie wnosi, w dodatku wprowadzasz w błąd Lukiego. Jak wcześniej napisałem
topcio1 pisze:dostajesz tubkę odpowiedniego smaru z dwusiarczkiem molibdenu, wciskasz cały. Jeśli nie dostaniesz to są do kupienia np: Allegro
powinien być z dwusiarczkiem molibdenu do przegubów.

Dzieki topcio, ale bez obaw nikt mnie w błąd nie wprowadzi jeśli chodzi o tą kwestię. Z półosiami / przegubami bawiłem się niemal jak byłem w pieluchach ;) Syrenki miały przód napęd .
Dokładnie jak piszesz owy smar musi zawierać dwu. molibdenu a potocznie dawniej w starej szkole mechaników smar zwany był kinetycznym. Smar w przegubach musi mieć dużą lepkość by kamienie nie pracowały na sucho.
Jjash powodzenia jak wpakujesz w kielichy smar grafitowy który posiada drobinki grafitu przyspieszajac przez zwiększone tarcie zużycie kamieni i kielichów. Ktoś sprzedał Ci niezłą bzdurę i mam nadzieję że to nie ten "najlepszy mechanik" bo wyszła by wtedy jego wielka wiedza i praktyka.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: topcio » 02 maja 2013, 19:46

LUKI82 pisze:Ktoś sprzedał Ci niezłą bzdurę i mam nadzieję że to nie ten "najlepszy mechanik" bo wyszła by wtedy jego wielka wiedza i praktyka.
: gafa : :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: jjash » 02 maja 2013, 22:09

O, Wielcy Mędrcy, głowę sypię popiołem z dodatkiem grafitu i domieszką dwusiarczku molibdenu. Już mam całą posypaną, pewnie zaraz się rozsypię. Widzę, że wiele jeszcze włosów mi wypadnie, wiele jeszcze mi przybędzie, zanim wiedzy Waszej dorównam. Zamilknę zatem, by księgi zgłębiać i za barana nie uchodzić. Bo pocóż mi baranem być wśród gawiedzi, która prędzej zarżnie niż pomoże? Po cóż nienawiść mi wzmacniać i karmić Waszą. Przyjmijcie do wiadomości, że to moje ślepe gały w internecie to widziały, i nie pastwcie się nad nikim. Oprócz mnie, nieszczęsnego.
Głowę nisko swą chylę przed wiedzą Waszą i siłą odwetu. By radości Wam dać, PRZYZNAJĘ SIĘ DO GŁUPOTY wcześniej napisanej. Tak, jam Ci to uczynił. Ale teraz, wiedza ma, niczym łaska Najwyższego, rozświetlona jest, i wierzę, że nie zbłądzę więcej.
Tak mi dopomóż Ty, Ty i Tamten też, a bogatszy będę o nową wiedzę.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

LUKI82

Re: Thesis - wymiana krzyżaka półosi

Post autor: LUKI82 » 02 maja 2013, 22:22

Jjash wiesz że jestem Ci wdzięczny za wsparcie eLearn-em i pragnę Ci pomóc w drodze odwdzięczyn i wybacz mi iż w ciągnąłem w temat niewinnego lecz wcześniej pisałeś że podparł Cię w działaniu więc nie chciałem Ci robić wody z mózgu i pisać jak ja wymieniam to i owo podważajac nieziemska wiedzę.Przepraszam, a na forum jak może zauważyłeś ograniczam się z pisaniem - żona krzyczy że zbyt wiele mi to pochłania czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”