Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
- Gwarkowiec
- Forumowicz/ka
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Żory
Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Witam szanownych kolegów, mam problem typu :
po serwisie klimy w 1.8 nabijanie (750g) odgrzybianie ozonowanie i wymiana osuszacza klima nie chłodzi, wcześniej chłodziła.
Włączam klime, obroty wzrastają jak powinny, uruchamia się sprężarka ale wentylator nie włącza się ani odrazu ani po 5 minutach, chłodnica klimy robi się ciepła i "syczy" mi z środkowych kratek nawiewu. Za nietypowe uważam owe "syczenie" z kratek nawiewu wcześniej to nie występowało.
Sprawdzę "na krótko" wentylator chłodnicy czy w ogóle działa. Mechanik, który nabijał klime nie wie co się stało, odsyła mnie do elektromechanika. Czy podłączenie do komputera wykaże możliwą przyczynę? Nie wiem gdzie na Śląsku naprawiają typowo klimatyzacje.
z góry dzięki za pomocne informacje
po serwisie klimy w 1.8 nabijanie (750g) odgrzybianie ozonowanie i wymiana osuszacza klima nie chłodzi, wcześniej chłodziła.
Włączam klime, obroty wzrastają jak powinny, uruchamia się sprężarka ale wentylator nie włącza się ani odrazu ani po 5 minutach, chłodnica klimy robi się ciepła i "syczy" mi z środkowych kratek nawiewu. Za nietypowe uważam owe "syczenie" z kratek nawiewu wcześniej to nie występowało.
Sprawdzę "na krótko" wentylator chłodnicy czy w ogóle działa. Mechanik, który nabijał klime nie wie co się stało, odsyła mnie do elektromechanika. Czy podłączenie do komputera wykaże możliwą przyczynę? Nie wiem gdzie na Śląsku naprawiają typowo klimatyzacje.
z góry dzięki za pomocne informacje
Ostatnio zmieniony 06 maja 2013, 21:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lybra SW 1.8 LPG ;
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Podłączenie do komputera pozwoli sprawdzić czy działa cewka elektromagnesu i czy wentylator pracuje w dwóch biegach. Jak nie chcesz becalować za badanie komputerem które może niczego nie wykazać to kup sobie VIAKENA i samemu sobie te urządzenia profesjonalnie sprawdzisz . Ja tak sobie myślę że czujnik ciśnienia w układzie ci zepsuli.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Syczenie do typowy objaw małej ilości czynnika. Może układ się rozszczelnił albo nabili za małą ilość czynnika.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Nie założyłem że profesjonalista nie napełnił układu odpowiednią ilością czynnika. Tak musisz pojechać sprawdzić ciśnienie czynnika albo szczelność układu
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Takich paproków jest niestety mnóstwo. Kupią maszynę i od razu baner wieszają "serwis klimatyzacji". Tylko ten serwis ogranicza się do wymiany czynnika i ewentualnie filtra kabinowego, aczkolwiek też nie zawsze po przykładzie z mojego miasta! Szczelność? "Panie, to nie u nas"... Wymiana osuszacza? "Panie, to nie u nas"... To po **** taki serwis...
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Ja miałem przypadek że po serwisie klimy wentylator się nie włączał, sprężarka raz zakręciła i tyle.
Okazało się że czynnika było za dużo?!?! dziwne ? jak spuściłem dosłownie śrubokrętem trochę czynnika klima normalnie działa, czynnik mocno śmierdzi (rękę dwa dni domywałem z tej woni ) , ale pomogło! Znaczy się spuściłem poczekałem czy sprężarka się włączy na stałe, jak nie to jeszcze raz, i kolejny, aż wreszcie zakręciła jak wariot...
Okazało się że czynnika było za dużo?!?! dziwne ? jak spuściłem dosłownie śrubokrętem trochę czynnika klima normalnie działa, czynnik mocno śmierdzi (rękę dwa dni domywałem z tej woni ) , ale pomogło! Znaczy się spuściłem poczekałem czy sprężarka się włączy na stałe, jak nie to jeszcze raz, i kolejny, aż wreszcie zakręciła jak wariot...

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Niestety, ale nawet nie potrafią zajrzeć do katalogu i sprawdzić ile czynnika wchodzi do układu tylko walą standardowe wartości. U mnie pewnie też by się zakręcili bo do AR wchodzi, aż 500g, gdzie zazwyczaj ładuje się 600-700g, tyle, że pojechałem do ogarniętego serwisu i mechanik przy mnie sprawdzał w systemie ile czynnika wchodzi, sprawdzając dokładnie daty w dowodzie i VIN, bo nie był do końca pewien, który to układ (w tym roczniku wg jego spisu były 3 różne i różne wartości czynnika).
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Dlatego my jako użytkownicy jadąc na wymianę musimy być uzbrojeni w wiedze ile czego ma wejść..by skonfrontować paprocha...
QV...soon:)
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Albo jechać do mechanika z prawdziwego zdarzenia, tak jak trafiłem w tym przypadku. Mechanika, który się nie wstydzi przy kliencie spojrzeć w katalog i sprawdzić poprawnych wartości, dla danego modelu, gdy sam nie ma pewności.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Gwarkowiec
- Forumowicz/ka
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Żory
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
No na dzień dzisiejszy sprężarka już się nie włącza i nic nie syczy przez kratki nawiewu. Na środę umówiłem się z elektromechanikiem który "serwisuje" klimy. Między czasie sprawdziłem wentylator (kręci po podłączeniu na krótko, zresztą włącza się po przekroczeniu odpowiedniej temp ok 90`C ), przekaźniki 1 i 2 biegu znajdujące się w okolicy akumulatora są OK, bezpiecznik z klimy w kabinie od klimy OK, bezpiecznik z klimy w komorze silnika na akumulatorze OK, pozostał do sprawdzenia przekaźnik na podszybiu. Przypuszczam, że koledzy forumowicze mają racje iż nastąpiło rozszczelnienie ale jak do tego doprowadzili fachowcy serwisanci tego nie wiem, może źle zamontowali osuszacz.
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Gdybyś miał problemy z klimatyzacją, mogę Ci polecić mojego kolegę, szpeca od klimatyzacji i webasto. Tylko, że musiałbyś się kopnąć do Zabrza...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Stawiałbym, tak jak niektórzy już w tym wątku pisali, na zbyt dużą ilość czynnika w układzie - wymieniam czynnik co 2 lata i za każdym razem wracam do serwisu po całej akcji na upuszczanie czynnika, bo jest go za dużo przez co sprężarka nie chce się włączać.
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17
Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17
Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Damian daj namiary na tego klimatologa.
Musze nabić układ po wymianie sprężarki w czarnej padlinie
i u ojca zrobić cały serwis bo już 2 lata mu klima nie śmiga....
p.s
A ja się tak zapytam po co, co 2 lata jeździć na wymianę czynnika jesli klima pracuje ?
W krajach np. Azji, nie spotkałem się z wymianą czynnika jesli nie było rozszczelnienia, ha oni cały czas smigają na klimie i pytając się kiedy odgrzybiali, zrobili tylko wielki oczy co tooooo ?????
Musze nabić układ po wymianie sprężarki w czarnej padlinie

p.s
A ja się tak zapytam po co, co 2 lata jeździć na wymianę czynnika jesli klima pracuje ?
W krajach np. Azji, nie spotkałem się z wymianą czynnika jesli nie było rozszczelnienia, ha oni cały czas smigają na klimie i pytając się kiedy odgrzybiali, zrobili tylko wielki oczy co tooooo ?????
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
Chociażby po to, żeby uzupełnić czynnik i olej sprężarkowy, a do tego sprawdzić szczelność i odgrzybić - tak dla własnego zdrowia i lepszej pracy układu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy
HMW Tomasz Wąsikbronx pisze:Damian daj namiary na tego klimatologa.
Musze nabić układ po wymianie sprężarki w czarnej padliniei u ojca zrobić cały serwis bo już 2 lata mu klima nie śmiga....
Gliwice, ul. Toruńska 1
Teren byłej giełdy warzywnej (między Bojkowską a Rybnicką, obok starego hangaru aeroklubu a siłownią). Jak ktoś jest na FB, to może być zainteresowany tym linkiem. Stronę mają dećko nieaktualną bo koleś, który to dla nich robi, się opierdziela.