Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Awatar użytkownika
Gwarkowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 79
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Gwarkowiec » 06 maja 2013, 20:03

Witam szanownych kolegów, mam problem typu :
po serwisie klimy w 1.8 nabijanie (750g) odgrzybianie ozonowanie i wymiana osuszacza klima nie chłodzi, wcześniej chłodziła.
Włączam klime, obroty wzrastają jak powinny, uruchamia się sprężarka ale wentylator nie włącza się ani odrazu ani po 5 minutach, chłodnica klimy robi się ciepła i "syczy" mi z środkowych kratek nawiewu. Za nietypowe uważam owe "syczenie" z kratek nawiewu wcześniej to nie występowało.
Sprawdzę "na krótko" wentylator chłodnicy czy w ogóle działa. Mechanik, który nabijał klime nie wie co się stało, odsyła mnie do elektromechanika. Czy podłączenie do komputera wykaże możliwą przyczynę? Nie wiem gdzie na Śląsku naprawiają typowo klimatyzacje.
z góry dzięki za pomocne informacje
Ostatnio zmieniony 06 maja 2013, 21:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lybra SW 1.8 LPG ;

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Jan19 » 16 maja 2013, 19:20

Podłączenie do komputera pozwoli sprawdzić czy działa cewka elektromagnesu i czy wentylator pracuje w dwóch biegach. Jak nie chcesz becalować za badanie komputerem które może niczego nie wykazać to kup sobie VIAKENA i samemu sobie te urządzenia profesjonalnie sprawdzisz . Ja tak sobie myślę że czujnik ciśnienia w układzie ci zepsuli.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: michalkrk » 16 maja 2013, 20:44

Syczenie do typowy objaw małej ilości czynnika. Może układ się rozszczelnił albo nabili za małą ilość czynnika.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Jan19 » 17 maja 2013, 17:46

Nie założyłem że profesjonalista nie napełnił układu odpowiednią ilością czynnika. Tak musisz pojechać sprawdzić ciśnienie czynnika albo szczelność układu
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Krzysiek82 » 19 maja 2013, 11:46

Takich paproków jest niestety mnóstwo. Kupią maszynę i od razu baner wieszają "serwis klimatyzacji". Tylko ten serwis ogranicza się do wymiany czynnika i ewentualnie filtra kabinowego, aczkolwiek też nie zawsze po przykładzie z mojego miasta! Szczelność? "Panie, to nie u nas"... Wymiana osuszacza? "Panie, to nie u nas"... To po **** taki serwis...

Codee

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Codee » 19 maja 2013, 12:08

Ja miałem przypadek że po serwisie klimy wentylator się nie włączał, sprężarka raz zakręciła i tyle.
Okazało się że czynnika było za dużo?!?! dziwne ? jak spuściłem dosłownie śrubokrętem trochę czynnika klima normalnie działa, czynnik mocno śmierdzi (rękę dwa dni domywałem z tej woni ) , ale pomogło! Znaczy się spuściłem poczekałem czy sprężarka się włączy na stałe, jak nie to jeszcze raz, i kolejny, aż wreszcie zakręciła jak wariot... :lol:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: FXX » 19 maja 2013, 12:34

Niestety, ale nawet nie potrafią zajrzeć do katalogu i sprawdzić ile czynnika wchodzi do układu tylko walą standardowe wartości. U mnie pewnie też by się zakręcili bo do AR wchodzi, aż 500g, gdzie zazwyczaj ładuje się 600-700g, tyle, że pojechałem do ogarniętego serwisu i mechanik przy mnie sprawdzał w systemie ile czynnika wchodzi, sprawdzając dokładnie daty w dowodzie i VIN, bo nie był do końca pewien, który to układ (w tym roczniku wg jego spisu były 3 różne i różne wartości czynnika).
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Heathen » 19 maja 2013, 19:11

Dlatego my jako użytkownicy jadąc na wymianę musimy być uzbrojeni w wiedze ile czego ma wejść..by skonfrontować paprocha...
QV...soon:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: FXX » 19 maja 2013, 19:45

Albo jechać do mechanika z prawdziwego zdarzenia, tak jak trafiłem w tym przypadku. Mechanika, który się nie wstydzi przy kliencie spojrzeć w katalog i sprawdzić poprawnych wartości, dla danego modelu, gdy sam nie ma pewności.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Gwarkowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 79
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: Gwarkowiec » 19 maja 2013, 20:03

No na dzień dzisiejszy sprężarka już się nie włącza i nic nie syczy przez kratki nawiewu. Na środę umówiłem się z elektromechanikiem który "serwisuje" klimy. Między czasie sprawdziłem wentylator (kręci po podłączeniu na krótko, zresztą włącza się po przekroczeniu odpowiedniej temp ok 90`C ), przekaźniki 1 i 2 biegu znajdujące się w okolicy akumulatora są OK, bezpiecznik z klimy w kabinie od klimy OK, bezpiecznik z klimy w komorze silnika na akumulatorze OK, pozostał do sprawdzenia przekaźnik na podszybiu. Przypuszczam, że koledzy forumowicze mają racje iż nastąpiło rozszczelnienie ale jak do tego doprowadzili fachowcy serwisanci tego nie wiem, może źle zamontowali osuszacz.

pääkäyttäjä

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: pääkäyttäjä » 20 maja 2013, 8:45

Gdybyś miał problemy z klimatyzacją, mogę Ci polecić mojego kolegę, szpeca od klimatyzacji i webasto. Tylko, że musiałbyś się kopnąć do Zabrza...

miodzio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 208
Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: miodzio » 20 maja 2013, 9:27

Stawiałbym, tak jak niektórzy już w tym wątku pisali, na zbyt dużą ilość czynnika w układzie - wymieniam czynnik co 2 lata i za każdym razem wracam do serwisu po całej akcji na upuszczanie czynnika, bo jest go za dużo przez co sprężarka nie chce się włączać.
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17

Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: bronx » 20 maja 2013, 10:23

Damian daj namiary na tego klimatologa.
Musze nabić układ po wymianie sprężarki w czarnej padlinie ;) i u ojca zrobić cały serwis bo już 2 lata mu klima nie śmiga....


p.s
A ja się tak zapytam po co, co 2 lata jeździć na wymianę czynnika jesli klima pracuje ?
W krajach np. Azji, nie spotkałem się z wymianą czynnika jesli nie było rozszczelnienia, ha oni cały czas smigają na klimie i pytając się kiedy odgrzybiali, zrobili tylko wielki oczy co tooooo ?????

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: FXX » 20 maja 2013, 11:13

Chociażby po to, żeby uzupełnić czynnik i olej sprężarkowy, a do tego sprawdzić szczelność i odgrzybić - tak dla własnego zdrowia i lepszej pracy układu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

pääkäyttäjä

Re: Lybra 1.8 16V - problem po serwisie klimy

Post autor: pääkäyttäjä » 20 maja 2013, 11:50

bronx pisze:Damian daj namiary na tego klimatologa.
Musze nabić układ po wymianie sprężarki w czarnej padlinie ;) i u ojca zrobić cały serwis bo już 2 lata mu klima nie śmiga....
HMW Tomasz Wąsik
Gliwice, ul. Toruńska 1

Teren byłej giełdy warzywnej (między Bojkowską a Rybnicką, obok starego hangaru aeroklubu a siłownią). Jak ktoś jest na FB, to może być zainteresowany tym linkiem. Stronę mają dećko nieaktualną bo koleś, który to dla nich robi, się opierdziela.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”