Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 09 cze 2013, 14:30

Proszę o pomoc w interpretacji wskazań wyników z ECU odnośnie pracy przede wszystkim sondy. Błędy jakie komputer zapamiętuje to: integrator sondy jak i sama sonda a także parametr FRA. W linku zamieściłem filmik, który nagrałem dziś podczas jazdy. Objawy jakie występują od czasu do czasu to nierównie obroty na biegu jałowym, oraz przydławianie, brak mocy. Sprawa dotyczy przede wszystkim jazdy na benzynie, lpg pracuje dobrze ( tu dodam, że jest to zwykła instalacja II gen STAG ). Zamieszczam też zdjęcia kabli do których podłączona jest sonda.
Czy ktoś jak dokładnie sprawdzić poprawność działania sondy miernikiem, tak aby wykluczyć jej usterkę ( samą sonde jakiś czas temu wymieniłem, jednak na używkę)?
Filmik nagrywany przy jeździe na benzynie.

http://www49.zippyshare.com/v/43857804/file.html

Zdjęcia
Ostatnio zmieniony 09 cze 2013, 16:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Krzys » 09 cze 2013, 16:51

Na zdjęciach widać że masz prawdopodobnie emulator sondy. Prawdopodobnie jest uszkodzony bo na filmiku widać że sonda nie pracuje. brak jest napięcia.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: marceli » 09 cze 2013, 20:12

Cześć,
Hanzii, wrzuć logi z FES-a ,a w nich żeby było zaznaczone praca sondy,integrator, obroty.
Zrób to na biegu jałowym nawet.
Póżniej to samo zrób w zakładce wykres tak żebyśmy mogli zobaczyć jak sonda faluje i czy w ogóle to robi.Tam zapisz plik csv i też tu wrzuć.

FES automatycznie zapisuje logi z parametrami które mu zaznaczysz w takiej też zakładce w programie,tylko musisz wiedzieć-znać folder zapisu.
To da najwięcej informacji.
Aha, tylko na PB to rób.
Co do jazdy Pb /LPG , na benzynie nie ma emulacji to kuleje, na LPG jedzie na sztywnych ustawieniach i jedzie ok.
Tutaj masz jak się sprawdza sondę:
Sprawdzenie_sondy_Lambda.pdf
Odezwij się na PW jak coś, na świeżo jestem z FES-em to Ci pomogę jakby co.

Tu masz na wzór mój dzisiejszy log z FES-a na wzór:
FESLog_1306091323_LANCIA K 2.4.txt
PS. Ze zdjęć to wychodzi ,że emulator masz tam wlutowany albo coś innego.Jakieś dodatkowe przewody są dołączone tak??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 09 cze 2013, 20:44

Dzięki za zainteresowanie. Jeśli chodzi o FES, to nie ma problemu już dawno go rozpracowałem co i jak :), od razu mogę powiedzieć że sonda zawsze wskazuje 0.0, nigdy ta wartość się nie zmieniła. Natomiast integrator i owszem waha się , ale czasami także pokazuje zero ( głównie na biegu jałowym). Zgadza się są dodatkowe przewody, ktore idą chyba do gazu.
FESExp_1304291403_LANCIA K 2_4_File1.csv
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: marceli » 09 cze 2013, 21:04

Podstawowa sprawa,sonda stoi w zerze tak nie może być.Sonda ma falować wtedy ukłąd wtryskowy wie co i jak z tlenem w spalinach i wie jak dawkować paliwo.
Uruchom sondę.Albo sonda leży(jest do bani) albo ten emulator coś pokopał.
Dopóki sondy nie uruchomisz nie patrz na inne parametry są zalezne od niej,szczególnie integrator i parametry TRA i FRA.

Ja bym odpiął te kable co są wlutowane i zobaczył co się dzieje z sondą.

PS. Obroty tak falują jak w logu jest czy gazowałeś tak??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 09 cze 2013, 21:21

Falują lekko, jedynie tam gdzie są duże skoki to mogłem przygazować.

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 15 cze 2013, 13:31

Sonda sprawdzona, napięcie jest 0.42.

vwmori
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 28 paź 2012, 14:37
Imię: Filip
Lokalizacja: Wa-wa/Babice/ Koczargi ;)

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: vwmori » 15 cze 2013, 14:36

Hanzii pisze:Sonda sprawdzona, napięcie jest 0.42.
0.42 to jest tryb awaryjny sondy. jak dodajesz i puszczasz pedał gazy to skacze napięcie ?

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 15 cze 2013, 15:15

Tak , ta wartość się zmienia. natomiast w FES widnieje zero.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: marceli » 16 cze 2013, 7:18

Napięcie ma się zmieniać niezależnie od dodawania i puszczania gazu.Cały czas faluje.Jak ma stałe obroty też.

Jak FES widzi zero to cały czas powinien wywalać błąd ,dobrze myślę??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Hanzii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 lip 2011, 18:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: Hanzii » 16 cze 2013, 9:32

Tak właśnie jest. Te wartości są zmienne, a FES po skasowaniu błędu sondy po krótkim czasie ponownie ją łapie.
Skoro jest napięcie to można uznać, że sonda jest sprawna, a przyczyny błędu należy szukać gdzie indziej prawda ?
Pozostaje pytanie gdzie szukać.

vwmori
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 28 paź 2012, 14:37
Imię: Filip
Lokalizacja: Wa-wa/Babice/ Koczargi ;)

Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja

Post autor: vwmori » 18 cze 2013, 13:29

takie moje gdybanie ale może przepływomierz się psuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”