Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Witam
Czy ktoś może ma tłumik z tego linka http://allegro.pl/lancia-lybra-1-6-1-8- ... 32272.html ?
Jakieś 2 lata temu zamontowałem zamiennik Walkera a wiadomo jak on pasuje do 2.0... Zastanawiam się czy ten tłumik nie będzie cichszy od tego Walkera. 2 lata temu nie było jeszcze nic poza tym Walkerem i jakimiś włoskimi za ponad 500 zł.
Czy ktoś może ma tłumik z tego linka http://allegro.pl/lancia-lybra-1-6-1-8- ... 32272.html ?
Jakieś 2 lata temu zamontowałem zamiennik Walkera a wiadomo jak on pasuje do 2.0... Zastanawiam się czy ten tłumik nie będzie cichszy od tego Walkera. 2 lata temu nie było jeszcze nic poza tym Walkerem i jakimiś włoskimi za ponad 500 zł.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Ja wyglądem taki sam tylko firmy ferroz zamontowałem w piątek. Pasuje, tylko delikatnie głośniejszy jest.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Odkopuję 
Potrzebuję pewne info co warto kupić do tego auta. Był Walker - chodził jak WRC - poleciał od razu, aktualnie jest zachwalany ( miał być cichszy niż oryginał
) i sprzedawany na alledrogo ASSO - lepiej, ale przy wyższych obrotach również zbyt głośno.
Sprzedawca sugeruje wymianę zestawu katalizatora z tłumikiem środkowym bo to może być przyczyna - faktycznie, stare nie było już najświeższe i była nadzieja.
Wymienione na nówka dedykowany zestaw kata z tłumikiem do 2.0 i niestety nic nie pomogło
A może ten włoski zamiennik ma jakąś wadę i trzeba by go odesłać na gwarę do Włoch... no tak, warto spróbować ale i tak trzeba coś wsadzić póki nie wróci za miesiąc...
Wszelkie pomocne słowo bardzo mile widziane

Potrzebuję pewne info co warto kupić do tego auta. Był Walker - chodził jak WRC - poleciał od razu, aktualnie jest zachwalany ( miał być cichszy niż oryginał

Sprzedawca sugeruje wymianę zestawu katalizatora z tłumikiem środkowym bo to może być przyczyna - faktycznie, stare nie było już najświeższe i była nadzieja.
Wymienione na nówka dedykowany zestaw kata z tłumikiem do 2.0 i niestety nic nie pomogło

A może ten włoski zamiennik ma jakąś wadę i trzeba by go odesłać na gwarę do Włoch... no tak, warto spróbować ale i tak trzeba coś wsadzić póki nie wróci za miesiąc...
Wszelkie pomocne słowo bardzo mile widziane

Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 31 gru 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Cześć. Powiedz coś więcej o zamienniku tłumika z katalizatorem, najlepiej link. Ja miałem katalizator i tłumik w jednej obudowie, zostało zamienione na tłumik przelotowy ale po prawie dwóch latach jazdy przeszkadza mi jego dźwięk. Nie jest bardzo głośny ale jakiś taki buczący. Na forum czytałem, że ktoś wstawiał tłumik od Vectry, może ktoś jeszcze się wypowie.
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Proszę bardzo to jest produkcji hiszpańskiej - marka "AS"
Zapomniałbym, jest jeszcze dostępny MAGNAFLOW ale zauważalnie droższy (propozycja była 808zł) i trzeba czekać 3 tygodnie na sprowadzenie...
Zapomniałbym, jest jeszcze dostępny MAGNAFLOW ale zauważalnie droższy (propozycja była 808zł) i trzeba czekać 3 tygodnie na sprowadzenie...
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Winkle, ja też zamiast ori kata wsadziłem przelot i nie dość że było dużo głośniej to jeszcze spaliny śmierdziały niemiłosiernie. Dołożyłem przed przelotem uniwersalnego kata za 160zl i sporo się poprawiło (wyciszyło) a spaliny nie śmierdzą. Rewelacji nie ma ale najprawdopodobniej tylny u mnie też kwalifikuje się do wymiany bo mimo że jest oryginalny to zeszła z niego już jedna warstwa blachy a do tego jest pewnie wydmuchany bo obrotów mu nie żałuje
. Próbowałem znaleźć oryginalny katalizator ale nie ma lekko.

Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:48
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Witam, podzielę się swoimi świeżymi doświadczeniami z wymianą tłumika i poszukiwaniem ciszy
Miałem w swoim aucie jakieś zamienniki tego środkowego tłumika (dwie puszki złączone razem) oraz słynnego już walkera. Wiadomo że cicho to nie chodzi ale na początku mi to nie przeszkadzało, dopiero później zaczęło szarpać powieką
po dłuższej jeździe.Ale do rzeczy
Środek wysypał się zaraz po zakupie, i mechanik zmienił na jakiś pojedynczy zamiennik - katalizator. Dalej było głośno i stwierdziłem że czas sięgnąć głębiej do kieszeni po ten zamiennik za 500 stówek. Ale na szczęście coś mnie olśniło i stwierdziłem że skoro jest jeden model do wszystkich, to trzeba kupić jakiś używany oryginał:) I to był strzał w dziesiątkę!!!!!! W końcu cisza:) Walker poszedł na złom!!!! Tylko na początku leciała sadza z tłumika bo był od diesla:) W każdym razie polecam takie rozwiązanie:) Zapłaciłem 100 za tłumik w super stanie i jeszcze dostałem do niego tą rurę która łączy całość z katalizatorem. Ale jej nie wymieniłem bo moja była dobra, więc jeżeli ktoś chce to oddam za darmo
Pzdr Mariusz




Lancia Lybra 2.0 Automat - była!
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Mam podobny problem a mianowicie:
Mam końcowy oryginalny Walker z wybitym napisem Lancia (i jeszcze czytelna naklejka z kodem kreskowym była). Ale od początku - w samochodzie było połączenie końcowego tłumika z rurą bardzo niefachowe, jakaś nietypowa złączka, cybanty i ogólnie widoczne i słyszalne przedmuchy. Fachman od tłumików fachowo poprawił to wszystko (złączone spawem migomatu), dodatkowo sprawdził kata (ok) oraz wymienił złącze elastyczne (moje było już rozlatujące się od środka). Samochód przed wizyta u fachowca pomimo 1.6 pb chodzi jak WRC. Po wymianie nic nie dało i fachowiec domniemuję , że albo tłumik od np. diesla, albo jakiś niefabryczny, ogólnie trochę ponarzekał na Walkera (że to nie to co kilka lat temu - jakościowo itp) i samochód pomimo że minimalnie ciszej dalej pracuje jak WRC. Potrzebuję błogiej ciszy w samochodzie, pomóżcie co kupić, co zrobić, może ktoś ma jakiś używany ale odpowiednio cichy tłumik końcowy?
ps. Lybra sedan 1.6 pb
Mam końcowy oryginalny Walker z wybitym napisem Lancia (i jeszcze czytelna naklejka z kodem kreskowym była). Ale od początku - w samochodzie było połączenie końcowego tłumika z rurą bardzo niefachowe, jakaś nietypowa złączka, cybanty i ogólnie widoczne i słyszalne przedmuchy. Fachman od tłumików fachowo poprawił to wszystko (złączone spawem migomatu), dodatkowo sprawdził kata (ok) oraz wymienił złącze elastyczne (moje było już rozlatujące się od środka). Samochód przed wizyta u fachowca pomimo 1.6 pb chodzi jak WRC. Po wymianie nic nie dało i fachowiec domniemuję , że albo tłumik od np. diesla, albo jakiś niefabryczny, ogólnie trochę ponarzekał na Walkera (że to nie to co kilka lat temu - jakościowo itp) i samochód pomimo że minimalnie ciszej dalej pracuje jak WRC. Potrzebuję błogiej ciszy w samochodzie, pomóżcie co kupić, co zrobić, może ktoś ma jakiś używany ale odpowiednio cichy tłumik końcowy?
ps. Lybra sedan 1.6 pb
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Artur powiedź mi czy masz silnik przed czy po liftowy?
Jeżeli po (CF3) to niestety ale często pęka kolektor wydechowy.
Jeżeli po (CF3) to niestety ale często pęka kolektor wydechowy.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
po pracy zerknę .. gdzie szukać tych danych? typu silnika...(maszyna 2001r. w papierach, wg oznaczeń na szybach to 2000).
Hmm, "fajnie by było" gdyby to była wina kolektora i tylko zakupić drugi (używany) wolny od wad.
ps. spalin w kabinie nie czuć.
Hmm, "fajnie by było" gdyby to była wina kolektora i tylko zakupić drugi (używany) wolny od wad.
ps. spalin w kabinie nie czuć.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Moja jest z 01 i mam już polifta.Poznasz po katalizatorze tuż przy silniku i kodzie na tabliczce na przednim pasie-182B6.000 Przed lift to 182A4.000 i kata ma pod samochodem.
Jeżeli masz polifta bo w nich lubią pękać kolektory to niestety ale jego zakup nie jest tak oczywisty.Ogólnie tych silników było mało i praktycznie zostaje nowy w okolicach 700zł.
Ewentualnie można spróbować zamontować od Fiata Stilo ale tam katalizator jest przyspawany do kolektora, więc trzeba trochę pospawać i dopasować.
Aha polift ma dwie sondy lambda.
http://autostach.com/start.asp?WCU=~TUpLOTAtOTE3
Jeżeli masz polifta bo w nich lubią pękać kolektory to niestety ale jego zakup nie jest tak oczywisty.Ogólnie tych silników było mało i praktycznie zostaje nowy w okolicach 700zł.
Ewentualnie można spróbować zamontować od Fiata Stilo ale tam katalizator jest przyspawany do kolektora, więc trzeba trochę pospawać i dopasować.
Aha polift ma dwie sondy lambda.
http://autostach.com/start.asp?WCU=~TUpLOTAtOTE3
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
No tak, ale wsłuchałem się w układ wydechowy, od wnętrza i z zewnątrz, byłem pod podwoziem kilka dni temu kiedy stał na podnośniku i z przodu pojazdu jest ci9cho, nie ma charakterystycznego odgłosu uszkodzonego/pękniętego/przepalonego kolektora wydechowego. Z przodu jest cichutko. Rura przed elastyczna złączka (która została wymieniona), katalizator wizualnie porządku, tłumik końcowy duży Walkera - pierdzi przy dodawaniu gazu ale także na wolnych obrotach. Nie ma cichutkiego syczenia jak miałem w przednich samochodach i jak mam w Delcie.
Przegląd układu wykonywał mechanik zajmujący sie od lat min. układami wydechowymi. dzwonił nawet do Bosala i Walkera przy mnie i odpowiedzieli, że nie produkują (chyba już) tłumików końcowych do Lybry 1,6. Na dalsze poszukiwania nie było czasu. Majster pytająco powiedział: (hmm, może to od innego modelu, np. diesla ten tłumik, bo faktycznie dziwnie się zachowuje).
Moje zdanie jest takie - tłumik tylny do wymiany tylko na jaki? Może spasować od Fiata Marea, Brava, Stilo? Jeśli chodzi o przespawanie mocowania czy kolanka to majster sobie z tym bez problemu poradzi.
W czasie jazdy, jak odpuszczę gaz to jest cichutko, jak tylko wdepnę nawet lekko gaz to pierdzi niczym WRC.
Co jej tej Lybrze zrobić żeby ucichła
wg was ...
Ogromnie dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.
Przegląd układu wykonywał mechanik zajmujący sie od lat min. układami wydechowymi. dzwonił nawet do Bosala i Walkera przy mnie i odpowiedzieli, że nie produkują (chyba już) tłumików końcowych do Lybry 1,6. Na dalsze poszukiwania nie było czasu. Majster pytająco powiedział: (hmm, może to od innego modelu, np. diesla ten tłumik, bo faktycznie dziwnie się zachowuje).
Moje zdanie jest takie - tłumik tylny do wymiany tylko na jaki? Może spasować od Fiata Marea, Brava, Stilo? Jeśli chodzi o przespawanie mocowania czy kolanka to majster sobie z tym bez problemu poradzi.
W czasie jazdy, jak odpuszczę gaz to jest cichutko, jak tylko wdepnę nawet lekko gaz to pierdzi niczym WRC.
Co jej tej Lybrze zrobić żeby ucichła

Ogromnie dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Ja bym poszukał oryginalnej używki.
Mam to samo. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie zamiennik jest o wiele mniejszy od oryginału (bańka).
Pruka przy dodawaniu gazu :trabka:
Mam to samo. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie zamiennik jest o wiele mniejszy od oryginału (bańka).
Pruka przy dodawaniu gazu :trabka:
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Szukam oryginalnej używki w dobrym stanie ... bardzo proszę o info, chętnie i pilnie kupięcysiek pisze:Ja bym poszukał oryginalnej używki.
Mam to samo. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie zamiennik jest o wiele mniejszy od oryginału (bańka).
Pruka przy dodawaniu gazu :trabka:
U mnie oryginał (chyba oryginał - ale Walker z napisami Lancia) to duży walec, na Allegro występuje taki właśnie duży ale i widać w niektórych ofertach wyraźnie mniejszy - hmm, nie mam pojęcia który to oryginał - tzn. jaka wielkość ma być. Mój też pruka przy dodawaniu gazu a także w czasie jazdy,m cichnie po odpuszczeniu gaziunia.
http://autostach.com/start.asp?WCU=MUt% ... ik%20lybra
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Jak ja szukałem tłumika używanego, to spotkałem się ze zdaniem, że do wszystkich Lybr
jest tylko jeden:
http://autostach.com/start.asp?WCU=~TUozMi4wMSBQ
Pozdrawiam.
P.S
Poza tym należało przyjechać na Ogólnopolski i pooglądać tłumiki u różnych typów Lybr
jest tylko jeden:
http://autostach.com/start.asp?WCU=~TUozMi4wMSBQ
Pozdrawiam.
P.S
Poza tym należało przyjechać na Ogólnopolski i pooglądać tłumiki u różnych typów Lybr

Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
