Lybra - przeguby/półosie/wahacze - wymiana

mrg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Skierniewice

Lybra - przeguby/półosie/wahacze - wymiana

Post autor: mrg » 16 wrz 2013, 8:22

Postaram się krótko i zwięźle opisać mój problem...
Auto drga ale tylko przy przyspieszaniu. Diagnoza - wyrobione przeguby wewnętrzne. Na przeglądzie dodatkowo wyszło, że wahacze też do wymiany.
Lancia Lybra 2.4 jtd 140 KM.

A teraz kilka pytań:
1) Podobno nie można dostać samych przegubów wewnętrznych tylko całe półosie. Czy to prawda? Jakie rozwiązania?
2) Czy jest sens regenerowania półosi? Czy ktoś ewentualnie może kogoś polecić w okolicach Łodzi lub Warszawy?
Dodam, że 1,5 roku temu wymieniałem lewą półoś na używaną, która wydawała się w porządku, a teraz już się rozjechała.
3) Gdzie można kupić nowe półosie w rozsądnej cenie?
Kontaktowałem się z kilkunastoma sklepami i nigdzie nie mają. W jednym zaproponowali sprowadzenie od Metelli (niedrogo, bo lewa półoś za 400 zł), ale czas oczekiwania 3 tygodnie...
4) Czy jest sens wymieniania wahaczy przed wymianą półosi?
Skoro ta szarpie samochodem (w tym także zawieszeniem) to czy nowe wahacze na tym nie ucierpią?
5) Czy i kiedy trzeba ustawiać zbieżność?

Przepraszam za być może głupie pytania, ale im więcej o tym czytam tym mam wrażenie, że mniej wiem, a mechanikowi też nie mogę bezgranicznie ufać...
Liczę na pomoc. Z góry dzięki!
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2013, 9:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - przeguby/półosie/wahacze - wymiana

Post autor: Jan19 » 25 wrz 2013, 18:49

mrg pisze:Postaram się krótko i zwięźle opisać mój problem...
Auto drga ale tylko przy przyspieszaniu. Diagnoza - wyrobione przeguby wewnętrzne. Na przeglądzie dodatkowo wyszło, że wahacze też do wymiany.
Lancia Lybra 2.4 jtd 140 KM.

A teraz kilka pytań:
1) Podobno nie można dostać samych przegubów wewnętrznych tylko całe półosie. Czy to prawda? Jakie rozwiązania?
2) Czy jest sens regenerowania półosi? Czy ktoś ewentualnie może kogoś polecić w okolicach Łodzi lub Warszawy?
Dodam, że 1,5 roku temu wymieniałem lewą półoś na używaną, która wydawała się w porządku, a teraz już się rozjechała.
3) Gdzie można kupić nowe półosie w rozsądnej cenie?
Kontaktowałem się z kilkunastoma sklepami i nigdzie nie mają. W jednym zaproponowali sprowadzenie od Metelli (niedrogo, bo lewa półoś za 400 zł), ale czas oczekiwania 3 tygodnie...
4) Czy jest sens wymieniania wahaczy przed wymianą półosi?
Skoro ta szarpie samochodem (w tym także zawieszeniem) to czy nowe wahacze na tym nie ucierpią?
5) Czy i kiedy trzeba ustawiać zbieżność?

Przepraszam za być może głupie pytania, ale im więcej o tym czytam tym mam wrażenie, że mniej wiem, a mechanikowi też nie mogę bezgranicznie ufać...
Liczę na pomoc. Z góry dzięki!
1) Bzdura
2)Tak
3)ALLEGRO
4)To zależy od ich stanu
5)Po wymianie wahaczy
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - przeguby/półosie/wahacze - wymiana

Post autor: FXX » 25 wrz 2013, 19:34

Z tym pierwszym pytaniem to sprawa wygląda tak, że wg. ePER nie występuje przegub wewnętrzny jako oddzielna część, jednakże jest on do dostania jako zamiennik. Tyle, że jeśli się okaże, że wyrobiony masz również kielich, do którego wchodzi przegub, to jesteś skazany na wymianę całej półosi, bo o ile pamięć mnie nie myli, samego nowego kielicha się nie dostanie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”