Post
autor: SIWY155 » 24 lis 2013, 19:48
Duch-Dziadka pisze:Czytam to forum od dłuższego czasu i nigdzie nie trafiłem na ten temat...
Tym czasem szperając po forach Alfy znalazłem temat o "klapach wirowych"
Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii???
Jeśli chodzi o Alfę i Lancię są to silniki 1.9 JTD i 2.4 JTD. Podobno problem powszechyny, ale tutaj się z nim nie spotkałem.
Pytam o to bo od kliku dni moja Alfa ma delikatny problem z zapalaniem na zimno...i wszystkie pytania w szukajce sprowadzają mnie do klap wirowych...gdzie ja raczej stawiałem na świece żarowe i znaczący spadek temp. na dworze...

Gdyby to miały być świece to miałbyś info w postaci pulsującej kontrolki świec ze stosownym komunikatem na wyświetlaczu. A jaki jest realny przebieg tego wozu? Jeśli ma już około 300 tys.km to może pompa wysokiego ciśnienia nie jest w stanie nabić tych 300 bar do rozruchu.Sprawdź też czy nie cieknie Ci paliwo z pompy wtryskowej bo wtedy też będzie gubił ciśnienie.A może kończą się wtryski? Warto byłoby zrobić mu sensowną diagnostykę examinerem.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2