Ktoś próbował?
Ewentualnie podpiąć to pod centralkę klimy?
http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/ma ... zarowe.pdf
Jeszcze to jest ciekawe
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=12380086
Lybra 1.9 JTD SW - montaż podgrzewania płynu chłodniczego
Lybra 1.9 JTD SW - montaż podgrzewania płynu chłodniczego
__________________________
Lybra 1.9 JTD 2001r
Phedra 2007 2.0 HDI 136 KM
Kraków
Lybra 1.9 JTD 2001r
Phedra 2007 2.0 HDI 136 KM
Kraków
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 lis 2013, 8:48
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.9 JTD SW - montaż podgrzewania płynu chłodniczeg
Nie montowałem tego w żadnym swoim aucie ale moim zdaniem szkoda zachodu na taką instalacje. Pytanie brzmi jeszcze ile konkretnie daje to oszczędności i jak wydajnie pracuje?
Uważam że jeżeli chcesz dzięki temu zaoszczędzić paliwo to kompletnie nie spełni to swojego zadania. Nie potrafię dokładnie ocenić jaka jest trwałość takiego układu ale podejrzewam że ani wytrzymałość ani wydajność nie będą atutami tego wynalazku...
Potencjalny nabywca takiego układu myśli sobie: "Ale fajny sprzęt. Założę to i będę miał oszczędności na paliwie. do tego ogrzewanie szybciej zacznie grzać..."
Tylko jest jedno ale.... takie świece obciążają akumulator, co jest jednoznaczne z większymi oporami pracy alternatora, a to z kolei bardziej obciąża silnik, który w tym wypadku podnosi apetyt na paliwo...
Tak więc mamy zestaw za około 200zł plus ewentualne koszty montażu, szybciej zużywający się akumulator, alternator i w momencie pracy układu większy apetyt na paliwo.
Do tego dochodzą nam koszta związane z wymienianiem świec żarowych
Na koniec wisienka na torcie... nasza frustracja gdyż układ nie jest na tyle wydajny by w zauważalnym stopniu przyspieszyć nagrzanie kabiny podczas wielkich mrozów
Powyższe stwierdzenia nie są poparte doświadczeniem w montażu takich instalacji tylko wiedzą ogólną tak więc mimo wszystko poczekaj na wypowiedź specjalisty od tego typu urządzeń
Uważam że jeżeli chcesz dzięki temu zaoszczędzić paliwo to kompletnie nie spełni to swojego zadania. Nie potrafię dokładnie ocenić jaka jest trwałość takiego układu ale podejrzewam że ani wytrzymałość ani wydajność nie będą atutami tego wynalazku...
Potencjalny nabywca takiego układu myśli sobie: "Ale fajny sprzęt. Założę to i będę miał oszczędności na paliwie. do tego ogrzewanie szybciej zacznie grzać..."
Tylko jest jedno ale.... takie świece obciążają akumulator, co jest jednoznaczne z większymi oporami pracy alternatora, a to z kolei bardziej obciąża silnik, który w tym wypadku podnosi apetyt na paliwo...
Tak więc mamy zestaw za około 200zł plus ewentualne koszty montażu, szybciej zużywający się akumulator, alternator i w momencie pracy układu większy apetyt na paliwo.
Do tego dochodzą nam koszta związane z wymienianiem świec żarowych
Na koniec wisienka na torcie... nasza frustracja gdyż układ nie jest na tyle wydajny by w zauważalnym stopniu przyspieszyć nagrzanie kabiny podczas wielkich mrozów

Powyższe stwierdzenia nie są poparte doświadczeniem w montażu takich instalacji tylko wiedzą ogólną tak więc mimo wszystko poczekaj na wypowiedź specjalisty od tego typu urządzeń
