Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sty 2014, 16:24
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
Witam, jestem tu po raz pierwszy.
Mam mały problem z wrzucaniem biegów. Gdy ruszam, jedynka i dwójka wchodzą ładnie, ale bo przejechaniu krótkiego dystansu, przy redukcji do dwójki następuje problem i nie wchodzi dobrze, nie czuć tego, że wskakuje. Czasem załapie, a czasem nie. Z pozostałymi biegami raczej jest OK. Wygląda na to, że drążek biegów "łapie zbyt głęboko", tzn. muszę go głębiej wbić, tak że czasem obija się o krawędź "dziury" dookoła drążka. Czy ktoś z czymś takim się spotkał?
Mam mały problem z wrzucaniem biegów. Gdy ruszam, jedynka i dwójka wchodzą ładnie, ale bo przejechaniu krótkiego dystansu, przy redukcji do dwójki następuje problem i nie wchodzi dobrze, nie czuć tego, że wskakuje. Czasem załapie, a czasem nie. Z pozostałymi biegami raczej jest OK. Wygląda na to, że drążek biegów "łapie zbyt głęboko", tzn. muszę go głębiej wbić, tak że czasem obija się o krawędź "dziury" dookoła drążka. Czy ktoś z czymś takim się spotkał?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0, 97 - problem z biegami
Witam. Najprawdopodobniej jest zbyt duży luz na wybieraku i linkach jeżeli auto jest z 1997r. lub młodsze. A czy biegi wyskakują?
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sty 2014, 16:24
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0, 97 - problem z biegami
Podczas jazdy nie wyskakuja biegi. Tylko ta dwojka jak nie wbije sie dobrze, to po puszczeniu sprzegla czasem wyskoczy.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0, 97 - problem z biegami
To będzie synchronizator lekko podrobiony, a luz na wybieraku i linkach na pewno. Sprawdzić luzy. Wybierak i linki 100 zł. Posiadam od ręki. Tel 606 692 044.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sty 2014, 16:24
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0, 97 - problem z biegami
We wtorek jestem umowiony z mechanikiem. Jesli potwierdzi usterke to sie skontaktuje. Dzieki.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0, 97 - problem z biegami
Ok
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 22:51
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Kozy woj.Śląskie Powiat Bielsko
Re: Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
witam borykałem się z tym samym problemem, biegi prawie w ogóle nie wchodziły, wymieniłem płyn Hamulcowy, odpowietrzyłem wysprzęglik i cały układ i biegi wchodzą jak w nówce
przy okazji wymieniłem olej w skrzyni jak juz chciałem sobie dobrze zrobic


Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, 18:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Powód: Pisownia/ortografia!!!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 gru 2014, 9:11
- Imię: dariusz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
może wyrobiło Ci się coś przy drążku zmiany biegów (mi się połamała pozioma plastikowa tulejka )
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
ja w kappie walczyłem ze źle wchodzącymi biegami.
Wbicie drugiego biegu to była nierówna walka.
Ruch na boki poprawiło wyczyszczenie i nasmarowanie śruby (tulei) w wybieraku, która odpowiedzialna jest za ruchy lewo prawo.
Manual jest gdzieś na alfoholikach.
Jednak ostatnio spuszczałem olej ze skrzyni przy wymianie przegubów i na korku magnetycznym znalazłem kawałek blaszanej tulejki.
Ojciec obstawił, że jest to klin w wybieraku i trzeba to sprawdzić. Tak więc wczoraj zabraliśmy się do demontażu wybieraka w skrzyni.
1. Zdjeliśmy akumulator i półkę pod nim.
2. Odłączyliśmy przeguby od linek.
3. 3 śruby mocujące i wybierak na włączonym luzie wychodzi do góry.
Tylko trzeba go odpowiednio obkręcić, gdyż wychodzi tylko w jednej pozycji.
Klin o którym mówię na zdjęciu ma numer 8
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/narea ... 2121901002
Jest to klin blaszany, który blokuje taki języczek. U mnie z jednej tulejki zrobiło się 3, a jednej jak mówiłem już nie było i języczek latał po wieloklinie.
Zastąpiliśmy klin odpowiedniej grubości gwoździem. Zbiliśmy z obu stron, aby nie wypadł. Montaż w odwrotnej kolejności.
Biegi teraz wchodzą prawie jak w nowym samochodzie. Do wymiany pozostała mi mechanizm lewarka, gdyż luz boczny mam około 1cm.
Jeżeli ktoś to robił to chętnie posłucham podpowiedzi. W alfach robią to po zdjęciu wydechu ale u nas w kappie, chyba robi się to od góry demontując tunel środkowy.
Wbicie drugiego biegu to była nierówna walka.
Ruch na boki poprawiło wyczyszczenie i nasmarowanie śruby (tulei) w wybieraku, która odpowiedzialna jest za ruchy lewo prawo.
Manual jest gdzieś na alfoholikach.
Jednak ostatnio spuszczałem olej ze skrzyni przy wymianie przegubów i na korku magnetycznym znalazłem kawałek blaszanej tulejki.
Ojciec obstawił, że jest to klin w wybieraku i trzeba to sprawdzić. Tak więc wczoraj zabraliśmy się do demontażu wybieraka w skrzyni.
1. Zdjeliśmy akumulator i półkę pod nim.
2. Odłączyliśmy przeguby od linek.
3. 3 śruby mocujące i wybierak na włączonym luzie wychodzi do góry.
Tylko trzeba go odpowiednio obkręcić, gdyż wychodzi tylko w jednej pozycji.
Klin o którym mówię na zdjęciu ma numer 8
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/narea ... 2121901002
Jest to klin blaszany, który blokuje taki języczek. U mnie z jednej tulejki zrobiło się 3, a jednej jak mówiłem już nie było i języczek latał po wieloklinie.
Zastąpiliśmy klin odpowiedniej grubości gwoździem. Zbiliśmy z obu stron, aby nie wypadł. Montaż w odwrotnej kolejności.
Biegi teraz wchodzą prawie jak w nowym samochodzie. Do wymiany pozostała mi mechanizm lewarka, gdyż luz boczny mam około 1cm.
Jeżeli ktoś to robił to chętnie posłucham podpowiedzi. W alfach robią to po zdjęciu wydechu ale u nas w kappie, chyba robi się to od góry demontując tunel środkowy.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 '97 - problem z biegami
Dokładnie cały tunel środkowy. A górne plastiki pasują od Seicento, koszt około 50zeta
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.