Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Witajcie. Mam pytanie, które mnie nurtuje. Wiem, że wentylator chłodzi również skraplacz. U mnie po włączeniu silnika i klimy wentylator zasuwa pełną mocą, nawet na wolnych obrotach i zimnym silniku. Po przejechaniu dystansu kilkunastu km, nadal pracuje, zatrzymuje go tylko przycisk ECON, czyli wyłączenie sprężarki. Klima działa wyśmienicie, brak nieszczelności, stan pełny -kontrola miesiąc temu. Czy to normalny objaw, czy nie powinien się jednak wyłączać? Słychać to wycie wiatraka przez maskę silnika z dystansu, co mnie wkurza i rodzi obawy o jego żywot.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Re: Wentylator chłodnicy a praca klimy
Moim zdaniem winne jest zbyt duże ciśnienie czynnika, nieprawidłowa praca presostatu lub sterownika klimatyzacji. Dobrze byłoby wiedzieć jakie masz ciśnienie czynnika - możliwe że jest go za "dużo".
Lancia Lybra 2,4 JTD, 2000r, 136KM
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Wentylator chłodnicy a praca klimy
Wiatrak ma dwa biegi,możliwe że pierwszy nie chodzi i załącza od razu drugi.
Sprawdź to,opis znajdziesz na forum.
Ale to normalne że przy klimie się zalączy nawet jak jest temp.silnika niska.
Sprawdź to,opis znajdziesz na forum.
Ale to normalne że przy klimie się zalączy nawet jak jest temp.silnika niska.
Re: Wentylator chłodnicy a praca klimy
Dzięki, muszę poobserwować jak się zachowuje w różnych warunkach, zrobiło się chłodno, a mają wrócić ciepłe dnie. Ciśnienie było za duże i zostało zmniejszone-sprawdzę czy nie trzeba ponownie skorygować. Macie jakieś inne podejrzenia?
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Wentylator chłodnicy a praca klimy
Ja tak mialem jak byl wywalony 1 bieg. Wiatrak nie chlodzi osuszacza tylko chlodnice klimy swoja droga.
Przy zbyt wysokim cisnieniu, pressostat wylacza kompresor wiec na wiatrak to nie powinno miec wplywu poniekad.
Sprawdz na krotko pierwszy bieg czy dziala poprawnie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Przy zbyt wysokim cisnieniu, pressostat wylacza kompresor wiec na wiatrak to nie powinno miec wplywu poniekad.
Sprawdz na krotko pierwszy bieg czy dziala poprawnie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - Wentylator chłodnicy a praca klimy
W jakiejś instrukcji wyczytałem, że z wiatrak chłodnicy załącza się na pierwszym biegu m. in.: przy włączonej klimatyzacji (tryb AUTO) i gdy prędkość samochodu jest mniejsza niż 30km/godz.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Dzięki za pomoc. Podejrzewam brak pierwszego biegu, co może być jego przyczyną? Hałas sugeruje tylko drugi sprawny bieg, co pojawiło się teraz, wcześniej nie było nic słychać. A nie zweryfikuję tego podczas jazdy, bo szum z drogi już zagłusza wszystko.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Przepalony rezystor pierwszego biegu... dosyć typowa przypadłość. Zwoje drutu oporowego korodują i się rozpadają, jest też zabezpieczenie termiczne które lubi odmówić posłuszeństwa.Volver pisze: Podejrzewam brak pierwszego biegu, co może być jego przyczyną?
Rezystor ten jest wkręcony w obudowę wiatraka, taki 6-kątny kształt na 2 śrubach, podłączone do niego 2 grube kabelki. Możesz go sprawdzić zwyczajnie elektrycznie, sprawdzając jego opór.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, to inną metodą będzie zagrzanie silnika i sprawdzenie przy jakiej temperaturze się załącza wentylator i czy przy jeszcze wyższej (o dodatkowo jakieś 10*C) przełączy się na szybsze obroty.
O rezystorze wentylatora chłodnicy było już trochę na forum.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Właśnie czytam wątki na naszym forum. Ponieważ jestem atechniczny, podjadę do chłopaków na Saskiej w Krakowie. Ponownie wielkie dzięki za zaangażowanie i pomoc.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Re: Kappa - Wentylator chłodnicy a praca klimy
Nie wiem jak to jest w wersjach benzynowych Kappy, ale w dieslach (są 2 wentylatory połączone równolegle) pracują cyklicznie czyli wyłączony, włączony 1 bieg , włączony 2 bieg i znowu wyłączony i prędkość nie ma nic do rzeczybichon pisze:W jakiejś instrukcji wyczytałem, że z wiatrak chłodnicy załącza się na pierwszym biegu m. in.: przy włączonej klimatyzacji (tryb AUTO) i gdy prędkość samochodu jest mniejsza niż 30km/godz.

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Kolego jak masz możliwość podłącz się FES. W diagnostyce masz możliwość włączenia 1 i 2 biegu wentylatora. Będziesz w tym momencie miał pewność jak pracuje wentylator czy faktycznie nie działa 1 bieg.
Lancia Lybra 2,4 JTD, 2000r, 136KM
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Maciek791-nie wiem czy ta opcja jest dostępna w tym modelu/roczniku, bo np w jtd jest a w tds-nie 

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Spróbuję zagrzać silnik i poobserwuję pracę układu chłodzenia. Na postoju. Czytając o tych problemach z wentylatorem chłodnicy, cieszę się, że na pewno 2. bieg działa, a może znajdę 1. Pozdrawiam z okazji mojego 100-tnego postu.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Jak nie masz jak sprawdzić opornika I biegu to odepnij kable od niego, zewrzyj solidnie i uruchom zimne auto. Jak się włączy wentylator to wyciągnij przekaźnik I biegu na nadkolu w puszce po prawej stojąc przed autem-są opisane na puszce
Jak stanie wentylator to sterowanie masz dobre - prawdopodobnie opornik uwalony. Jak wystartuje wentylator to z pełną prędkością jak na II biegu, bo pomijasz opornik 


Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - wentylator chłodnicy a praca klimy
Też dobry sposób. Tylko tam płynie prąd ok. 30 amperów, więc zrób "mostek" do zwarcia w miarę grubym kablem.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD