Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

pp11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 sty 2011, 15:12
Lokalizacja: Kraków

Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: pp11 » 28 maja 2014, 23:51

Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: intuos » 29 maja 2014, 5:51

Możesz spróbować zregenerować turbinę na początek. Zdecydowanie jest z tym mniej kłopotu niż z pierścieniami. Objawy które opisujesz pasują zarówno do pierścieni jak i turbiny. Przechodziłem jedno i drugie. Bez sprawdzenia na stole nikt ci nie powie co się u Ciebie dzieje. Tak jak powiedziałem, możesz spróbować od turbiny bo szybciej i taniej. Jeżeli to nie pomogło to będzie oznaczać że pierścienie.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: fugazi55 » 29 maja 2014, 7:25

Witam,

Zrób tak jak kolega pisze. Wyciąg turbinę i daj do zakładu zajmującym się naprawą turbin. Wezmą do sprawdzenia i będzie wiadomo czy puszcza olej czy nie. Wystarczy że ściągną obudowy i już będą wiedzieć co się dziej z turbiną.

Pozdrowienia

pp11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 sty 2011, 15:12
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: pp11 » 29 maja 2014, 12:04

Dzięki. Tak zrobie. Macie moze godne polecenia miejsce do regeneracji turbiny

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: topcio » 29 maja 2014, 14:24

Ja ostatnio robiłem tutaj http://turbo-lab.pl/pl.html na zestawie 360st. na razie nie narzekam.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: Borek » 29 maja 2014, 16:00

Prawdziwy problem to by był, jakby przestawała kopcić dopiero po wyłączeniu silnika :D. Taki krótki dymek to norma, u mnie wszystko ma nalatane ze 3 tysiące km i też w chłodniejsze dni na dzień dobry sobie chwilowo i delikatnie zadymi. Rzekłbym, że to raczej wilgoć z wydechu. Niemniej lepiej zapobiegać niż leczyć.

Czy turbina pluje olejem to możesz w miarę łatwo sam sprawdzić - wystarczy obejrzeć, czy ten gruby wąż idący od intercoolera do przepustnicy ma w środku olej. Jak otworzysz maskę to jest właściwie na wierzchu. Niemniej jeśli tak szybko przestaje dymić to ja serio wątpię, czy jest coś nie halo, chyba że w te kilkanaście sekund stawia z tyłu zasłonę dymną...
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: Michor » 29 maja 2014, 16:39

Objaw zdecydowanie wskazywałby na uszczelniacze zaworowe/prowadnice.

na postoju olej sobie spływa do komory spalania i potem się wypala przy pierwszym odpaleniu.
Dodatkowy objaw (do potencjalnego zaobserwowania/sprawdzenia) w celu potwierdzenia uszczelniaczy zaworowych, to pociągnięcie gdzieś do 4-5k RPM, pozwól zejść hamując silnikiem na jakieś 2-2,5 i znów but w podłogę. Jak puści bąka niebieskiego to już praktycznie 100%- podciśnienie wyciąga olej przez uszczelniacze.

W przypadku pierścieni, to raczej dymu się spodziewać należy pod obciążeniem

potencjalnie, olej może też być wyciągany z turbo - ale to Borek napisał.
Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
odrobina myślę że może się pojawić, ewidentne zaolejenie = regeneracja.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: topcio » 29 maja 2014, 17:28

Michor pisze:Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
Lub odkręcić wydech zaraz za kolankiem turbiny. Moja za każdym razem (x2) puszczała olej na gorącą stronę.

W pierwszej chwili też pomyślałem o uszczelniaczach, ale kolega pisze że są wymienione.
Pozostaje jeszcze pytanie jaki to jest dymek? Niebieski czy raczej siwy.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: Wilkin » 29 maja 2014, 18:25

Zajrzyj do filtra powietrza ,jak będzie przytkany to szybciutko poleci turbinka :(
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

pp11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 sty 2011, 15:12
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: pp11 » 29 maja 2014, 20:48

Dzięki za wskazówki, po niedzieli podjadę do mech sprawdzić to o czym piszecie. Dym natomiast jest dramatyczny , przez chwile z tyłu nic nie widać , a jak mnie dogoni na najbliższym skrzyżowaniu wyraźnie czuć spalony olej. Dziwne jest to że nieraz stoi dobrych parę godzin w ciągu dnia i już drugi raz nie dymi, tylko rano.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: topcio » 29 maja 2014, 21:51

Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: Borek » 29 maja 2014, 22:26

Taki goniący mnie dym już przerabiałem, skończyłem na generalce silnika :D. Najłatwiej zrobić turbinę, jak to nie pomoże to przynajmniej wiesz gdzie szukać dalej.
Drop a gear and disappear!

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: skyblu » 29 maja 2014, 22:36

pp11 pisze:Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.
Troszkę dziwne, jak dwa razy padła turbawka to olej dymił, aż go nic nie było w silniku tylko w wydechu i rozepchało dziurę ozonową :lol: ,
u mnie też rano zadymi lekko 5-8,5 sek. i tyle
zobacz przewody powietrza czy są zaolejone jak z odmą może coś z niej leci,
sprawdzaj stan oleju w silniku
i pisz co się rodzi ;)
pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

Post autor: jc406 » 01 cze 2014, 16:29

topcio1 pisze:Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.
I to jest najbardziej prawdopobobna przyczyna.

Typowy objaw zużycia łożysk, uszczelnień i wynikającego stąd luzu osiowego na wałku.

Szczęśliwie to początek. Ale też i końca, jeżeli nie zrobi się na czas.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”