Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Możesz spróbować zregenerować turbinę na początek. Zdecydowanie jest z tym mniej kłopotu niż z pierścieniami. Objawy które opisujesz pasują zarówno do pierścieni jak i turbiny. Przechodziłem jedno i drugie. Bez sprawdzenia na stole nikt ci nie powie co się u Ciebie dzieje. Tak jak powiedziałem, możesz spróbować od turbiny bo szybciej i taniej. Jeżeli to nie pomogło to będzie oznaczać że pierścienie.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Witam,
Zrób tak jak kolega pisze. Wyciąg turbinę i daj do zakładu zajmującym się naprawą turbin. Wezmą do sprawdzenia i będzie wiadomo czy puszcza olej czy nie. Wystarczy że ściągną obudowy i już będą wiedzieć co się dziej z turbiną.
Pozdrowienia
Zrób tak jak kolega pisze. Wyciąg turbinę i daj do zakładu zajmującym się naprawą turbin. Wezmą do sprawdzenia i będzie wiadomo czy puszcza olej czy nie. Wystarczy że ściągną obudowy i już będą wiedzieć co się dziej z turbiną.
Pozdrowienia
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Dzięki. Tak zrobie. Macie moze godne polecenia miejsce do regeneracji turbiny
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Ja ostatnio robiłem tutaj http://turbo-lab.pl/pl.html na zestawie 360st. na razie nie narzekam.
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Prawdziwy problem to by był, jakby przestawała kopcić dopiero po wyłączeniu silnika
. Taki krótki dymek to norma, u mnie wszystko ma nalatane ze 3 tysiące km i też w chłodniejsze dni na dzień dobry sobie chwilowo i delikatnie zadymi. Rzekłbym, że to raczej wilgoć z wydechu. Niemniej lepiej zapobiegać niż leczyć.
Czy turbina pluje olejem to możesz w miarę łatwo sam sprawdzić - wystarczy obejrzeć, czy ten gruby wąż idący od intercoolera do przepustnicy ma w środku olej. Jak otworzysz maskę to jest właściwie na wierzchu. Niemniej jeśli tak szybko przestaje dymić to ja serio wątpię, czy jest coś nie halo, chyba że w te kilkanaście sekund stawia z tyłu zasłonę dymną...

Czy turbina pluje olejem to możesz w miarę łatwo sam sprawdzić - wystarczy obejrzeć, czy ten gruby wąż idący od intercoolera do przepustnicy ma w środku olej. Jak otworzysz maskę to jest właściwie na wierzchu. Niemniej jeśli tak szybko przestaje dymić to ja serio wątpię, czy jest coś nie halo, chyba że w te kilkanaście sekund stawia z tyłu zasłonę dymną...
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Objaw zdecydowanie wskazywałby na uszczelniacze zaworowe/prowadnice.
na postoju olej sobie spływa do komory spalania i potem się wypala przy pierwszym odpaleniu.
Dodatkowy objaw (do potencjalnego zaobserwowania/sprawdzenia) w celu potwierdzenia uszczelniaczy zaworowych, to pociągnięcie gdzieś do 4-5k RPM, pozwól zejść hamując silnikiem na jakieś 2-2,5 i znów but w podłogę. Jak puści bąka niebieskiego to już praktycznie 100%- podciśnienie wyciąga olej przez uszczelniacze.
W przypadku pierścieni, to raczej dymu się spodziewać należy pod obciążeniem
potencjalnie, olej może też być wyciągany z turbo - ale to Borek napisał.
Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
odrobina myślę że może się pojawić, ewidentne zaolejenie = regeneracja.
na postoju olej sobie spływa do komory spalania i potem się wypala przy pierwszym odpaleniu.
Dodatkowy objaw (do potencjalnego zaobserwowania/sprawdzenia) w celu potwierdzenia uszczelniaczy zaworowych, to pociągnięcie gdzieś do 4-5k RPM, pozwól zejść hamując silnikiem na jakieś 2-2,5 i znów but w podłogę. Jak puści bąka niebieskiego to już praktycznie 100%- podciśnienie wyciąga olej przez uszczelniacze.
W przypadku pierścieni, to raczej dymu się spodziewać należy pod obciążeniem
potencjalnie, olej może też być wyciągany z turbo - ale to Borek napisał.
Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
odrobina myślę że może się pojawić, ewidentne zaolejenie = regeneracja.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Lub odkręcić wydech zaraz za kolankiem turbiny. Moja za każdym razem (x2) puszczała olej na gorącą stronę.Michor pisze:Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
W pierwszej chwili też pomyślałem o uszczelniaczach, ale kolega pisze że są wymienione.
Pozostaje jeszcze pytanie jaki to jest dymek? Niebieski czy raczej siwy.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Zajrzyj do filtra powietrza ,jak będzie przytkany to szybciutko poleci turbinka 

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Dzięki za wskazówki, po niedzieli podjadę do mech sprawdzić to o czym piszecie. Dym natomiast jest dramatyczny , przez chwile z tyłu nic nie widać , a jak mnie dogoni na najbliższym skrzyżowaniu wyraźnie czuć spalony olej. Dziwne jest to że nieraz stoi dobrych parę godzin w ciągu dnia i już drugi raz nie dymi, tylko rano.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Taki goniący mnie dym już przerabiałem, skończyłem na generalce silnika
. Najłatwiej zrobić turbinę, jak to nie pomoże to przynajmniej wiesz gdzie szukać dalej.

Drop a gear and disappear!
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
Troszkę dziwne, jak dwa razy padła turbawka to olej dymił, aż go nic nie było w silniku tylko w wydechu i rozepchało dziurę ozonowąpp11 pisze:Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.

u mnie też rano zadymi lekko 5-8,5 sek. i tyle
zobacz przewody powietrza czy są zaolejone jak z odmą może coś z niej leci,
sprawdzaj stan oleju w silniku
i pisz co się rodzi

pozdrawiam

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku
I to jest najbardziej prawdopobobna przyczyna.topcio1 pisze:Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.
Typowy objaw zużycia łożysk, uszczelnień i wynikającego stąd luzu osiowego na wałku.
Szczęśliwie to początek. Ale też i końca, jeżeli nie zrobi się na czas.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!