Kappa - sensor airbag - demontaż
Kappa - sensor airbag - demontaż
Witam
Prawdopodobnie żywota dokonał sensor airbag ( brak masy).Jak można w domowy sposób wymontować sensor airbag, ponieważ na pierwszy rzut oka nie wydaje się to takie łatwe.
Dokładnie chodzi o sensor po lewej stronie pasażera.
Prawdopodobnie żywota dokonał sensor airbag ( brak masy).Jak można w domowy sposób wymontować sensor airbag, ponieważ na pierwszy rzut oka nie wydaje się to takie łatwe.
Dokładnie chodzi o sensor po lewej stronie pasażera.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Czujniki w pasach, bardzo ciekawe, chyba to nie o to chodzi
Raczej chodzi o czujnik uderzenia bocznego, niestety nie wiem gdzie on dokładnie się, stawiam na słupek B.

Raczej chodzi o czujnik uderzenia bocznego, niestety nie wiem gdzie on dokładnie się, stawiam na słupek B.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Chodzi o sensor który zlokalizowany jest z tunelu środkowym, po lewej stronie od siedzenia pasażera, a wygląda konkretniefacio pisze:Jaki sensor jeżeli kappa ma czujniki w pasach.To trudne do ogarnięcia.
tak
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
W tunelu jest to centrala aribagów ,a czujniki znajdują się w pasach łącznie z ładunkem pirotechnicznym
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Link nie działa (przynajmniej bez logowania), ale czy chodzi o to? Jeśli tak to nie wiem jakim cudem miałoby być to jednością z pasem (napinaczem)Praptax pisze: Chodzi o sensor który zlokalizowany jest z tunelu środkowym, po lewej stronie od siedzenia pasażera, a wygląda konkretnie
tak

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Romek ten pierdalas nie jest z tunelu. Praptax pyta jak zdemontować SensorAirBag z tunelu.
Poszło do niego PW.
Poszło do niego PW.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Mariusz, pewnie masz rację, tylko nie wiem co ma oznaczać ten "brak masy"?
To wyszło na diagnostyce czy jak?
To wyszło na diagnostyce czy jak?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Tak jest,taki komunikat wyszedł po podpięciu pod komputer.volf pisze:Mariusz, pewnie masz rację, tylko nie wiem co ma oznaczać ten "brak masy"?
To wyszło na diagnostyce czy jak?
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Gdybyś opisał dokładnie ten błąd a najlepiej wkleił screeny to było by łatwiej o jakieś konstruktywne podpowiedzi...
Skoro jest komunikacja z centralką to jej uszkodzenie jest mało prawdopodobne i sprawa wydaje się być do opanowania bez jej wymiany.
Skoro jest komunikacja z centralką to jej uszkodzenie jest mało prawdopodobne i sprawa wydaje się być do opanowania bez jej wymiany.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Zamówiłem kabel diagnostyczny , tak że w poniedziałek postaram się zrobić screena.volf pisze:Gdybyś opisał dokładnie ten błąd a najlepiej wkleił screeny to było by łatwiej o jakieś konstruktywne podpowiedzi...
Skoro jest komunikacja z centralką to jej uszkodzenie jest mało prawdopodobne i sprawa wydaje się być do opanowania bez jej wymiany.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Jestem świeżo po walce z tym sensorem. Mój po przypadkowym odpięciu poduszki i włączeniu zapłonu złapał byka i nie dało się go skasować, bo nie chciał nawiązać połączenia z komputerem.
Demontaż jest bajecznie prosty, potrzebny jest wkrętak krzyżowy i mała grzechotka z długą nasadką 10mm. Odkręcasz dwie śruby krzyżowe żeby była możliwość wysunięcia modułów znajdujących się nad sensorem, później grzechotką z długo nasadką odkręcasz śruby sensora i jesteś w domu
Demontaż jest bajecznie prosty, potrzebny jest wkrętak krzyżowy i mała grzechotka z długą nasadką 10mm. Odkręcasz dwie śruby krzyżowe żeby była możliwość wysunięcia modułów znajdujących się nad sensorem, później grzechotką z długo nasadką odkręcasz śruby sensora i jesteś w domu

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Kabel przyszedł, użyłem fiatecuscan 3.5 i niestety pod poduszki i abs nie mogę się podłączyć.
Pod ECU silnika udało mi się podłączyć, ale tylko w symulacji ponieważ program krzyczy że muszę mieć wersje zarejestrowaną.
Pewnie dlatego że mogę się podłączyć tylko jako Lybra 2.0, może to dotyczy każdej kappy polifcie? tak czy inaczej podjadę do znajomego mechanika i zobaczę na jego oprogramowaniu.
Pod ECU silnika udało mi się podłączyć, ale tylko w symulacji ponieważ program krzyczy że muszę mieć wersje zarejestrowaną.
Pewnie dlatego że mogę się podłączyć tylko jako Lybra 2.0, może to dotyczy każdej kappy polifcie? tak czy inaczej podjadę do znajomego mechanika i zobaczę na jego oprogramowaniu.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Pytanie który kabel przyszedł... Jeśli ten niebieski z czarnym adapterem (nie wiem jak się to to zwie) to nie powinno być żadnego problemu. ECU silnika faktycznie FES łyknie tylko w pełnej wersji, ale ABS i poduchy również w darmowej.
Do poliftowej Kappy wpinam się w FES jako do Kappy, nie do Lybry. Wszystko działa jak trzeba. Pytanie czy pamiętasz o tym, że:
- należy sobie zainstalować sterowniki i odpowiednio skonfigurować port USB, pod który podpinasz kabel diagnostyczny jako port COM,
- nie należy przełączać tego pstryczka na niebieskiej wtyczce - wszystkie moduły czytasz na tym samym ustawieniu co silnik, czyli na lewym skrajnym 7/KKL/engine
- wtyczka do poduch jest u pasażera w ścianie tunelu, pod schowkiem,
- poduch jest kilka wersji, każ mu zrobić skan to pokaże ci którą masz,
- wtyczka do ABSu jest pod maską, obok skrzynki z bezpiecznikami na lewym nadkolu,
Do poliftowej Kappy wpinam się w FES jako do Kappy, nie do Lybry. Wszystko działa jak trzeba. Pytanie czy pamiętasz o tym, że:
- należy sobie zainstalować sterowniki i odpowiednio skonfigurować port USB, pod który podpinasz kabel diagnostyczny jako port COM,
- nie należy przełączać tego pstryczka na niebieskiej wtyczce - wszystkie moduły czytasz na tym samym ustawieniu co silnik, czyli na lewym skrajnym 7/KKL/engine
- wtyczka do poduch jest u pasażera w ścianie tunelu, pod schowkiem,
- poduch jest kilka wersji, każ mu zrobić skan to pokaże ci którą masz,
- wtyczka do ABSu jest pod maską, obok skrzynki z bezpiecznikami na lewym nadkolu,
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Przyszedł kabel niebielski z przełącznikami /engine/abs/airbag (kolejność mogłem pomylić)+adapter 3 pinowyBorek pisze:Pytanie który kabel przyszedł... Jeśli ten niebieski z czarnym adapterem (nie wiem jak się to to zwie) to nie powinno być żadnego problemu. ECU silnika faktycznie FES łyknie tylko w pełnej wersji, ale ABS i poduchy również w darmowej.
Do poliftowej Kappy wpinam się w FES jako do Kappy, nie do Lybry. Wszystko działa jak trzeba. Pytanie czy pamiętasz o tym, że:
- należy sobie zainstalować sterowniki i odpowiednio skonfigurować port USB, pod który podpinasz kabel diagnostyczny jako port COM,
- nie należy przełączać tego pstryczka na niebieskiej wtyczce - wszystkie moduły czytasz na tym samym ustawieniu co silnik, czyli na lewym skrajnym 7/KKL/engine
- wtyczka do poduch jest u pasażera w ścianie tunelu, pod schowkiem,
- poduch jest kilka wersji, każ mu zrobić skan to pokaże ci którą masz,
- wtyczka do ABSu jest pod maską, obok skrzynki z bezpiecznikami na lewym nadkolu,
Sterowniki zainstalowane, i port ustawiłem COM 2.Ale nie wiedziałem że nie należy przełączać pstryczka.
Po pracy zobaczę czy działa i dam znać.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta