Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

kintaro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 07 sie 2014, 9:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Prudnik

Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

Post autor: kintaro » 22 paź 2014, 16:04

Witam,
Piszę w takiej sprawie...strasznie piszczy mi pasek, tak piszczy, że aż ludzie na ulicy się odwracają. Miałem wymienioną rolkę na nową, również zakupiłem nowy pasek. Wszystko było Ok do czasu jak dziś zaczął padać deszcz...jak robi się wilgotno to właśnie pasek tak piszczy, jak jest sucho to pasek nie piszczy. Dzwoniłem do mechanika, ale dopiero w przyszły poniedziałek będzie mógł na to popatrzeć. Myślicie, że naciągnięcie paska powinno załatwić sprawę ? Mechanik również wspominał, że w swojej Lancii Lybrze nie mam osłony i te piski mogą być spowodowane brakiem osłony (dostająca się woda itp). Znalazłem na allegro takie osłony. Zadzwoniłem do osoby sprzedającej taką osłonę. Sprzedający okazał się osobą w porządku, porozmawiał trochę czasu ze mną, nie chciał mnie naciągać na niepotrzebny zakup i powiedział, że na 90% założenie takiej osłony w niczym nie pomoże, sugerował, że to jakieś uszkodzenie mechaniczne, powiedziałem mu, że miałem dopiero co wymieniany pasek i rolkę, więc odpowiedział mi, że naciągnięcie paska powinno pomóc, a Wy drodzy forumowicze co o tym sądzicie? Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

winkle
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 31 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

Post autor: winkle » 23 paź 2014, 8:13

Witam. Pasek dolny (napędzający pompę wspomagania) u mnie też piszczał po deszczu, przy prawidłowo naciągniętym pasku. Założenie osłony (małej, bocznej, od strony nadkola, nie tej dużej od spodu) pomogło. Pamiętaj, że piszczeć może nie tylko rolka ale też napinacz dolny lub górny. Poczytaj tutaj - http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 38#p676986. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

Post autor: s0krates » 30 lis 2014, 11:27

Dorzucę swoje trzy grosze, bo z paskiem zmagam się od dłuższego czasu.

W naszym silniku są dwa paski napędu urządzeń pomocniczych. Piszczenie powoduje prawdopodobnie ten niżej, czyli pasek napędu pompy wspomagania.

Do wymiany są cztery elementy + pasek
- koło pasowe wału (wymieniłem i mi nie pomogło)
- rolka prowadząca stała, ta niżej (także wymieniłem i nie pomogło)
- rolka napinacza lub cały napinacz (mój następny krok)
- koło pasowe pompy wspomagania

Osłona przeciwpyłowa sprawdziłem w ASO nr 46739691 kosztuje ok 75 zł i myślę, że jej brak jest przyczyną problemów. Błoto leci na rolki i pasek. Oczywiście powinieneś mieć także osłonę silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

Post autor: bolek » 30 lis 2014, 20:18

Oprócz wspomnianych możliwych przyczyn zwróć też uwagę na sam pasek. Miałem trudny temat z paskiem w Dedrze 1.8 16V, na skrzyżowaniu piszczał niczym zarzynany prosiak, wymieniłem rolkę alternatora, napinacz, kółko prowadzące, kompresor klimy na nowy (z innego powodu), zostało tylko koło pasowe, a skutek był średni - pasek sobie ćwierkał. Zmieniałem też paski na Conti i Gatesa, oczywiście nowe - nie pomogło, w końcu założyłem pasek Dongil z Inter Teamu i to zakończyło wszystkie tematy z paskiem raz na zawsze, mimo że jest to najtańszy producent.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v 154 KM - strasznie piszczący pasek

Post autor: s0krates » 05 sty 2015, 17:45

Krótkie podsumowanie problemu piszczenia w moim samochodzie. Aby się go pozbyć konieczna jest osłona przeciwpyłowa i osłona silnika - bez tego syf i wilgoć dostają się na pasek i wszystko piszczy.
Dodatkowo u mnie wymagana była wymiana obu rolek i paska pompy wspomagania. Bez w/w osłon pasek i rolki mają niewielką żywotność i można sobie tak wymieniać i wymieniać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”