Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszenia

Awatar użytkownika
dziaraxc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:09
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych/Rzeszów

Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszenia

Post autor: dziaraxc » 25 lut 2015, 21:01

Witam,
chciałbym poruszyć temat mocy 2.0 165 km, a dokładniej silnika w którym
gdy wciskam gaz w podłogę nie czuć wciskania w fotel.
Czy macie również takie odczucia ? Czy po prostu musze jechać do serwisu szukać przyczyny.
Auta inne zostają szybko w tyle przy wyprzedzaniu , jednak w fotel nie wciska , czasem czuje lepsze przyspieszenie w corsie 1,3 cdti .
Pytanie czy tak ma byc z tym silnikiem :(
Dziś przewiozłem kolegę który trochę samochodów przerobił i stwierdził max 105 KM
Prosze o opinie osób mających ten silnik
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 21:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 309
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: BootError » 26 lut 2015, 12:02

Weź pod uwagę, że Lancia waży ok.1,5 tony. Jej silnik jest większy więc ma też inną charakterystykę pracy. Wprawdzie nie jeździłem Corsą ale jeździłem G.Punto z tym motorem w wersji 90KM. Ten silnik nie miał wcale dołu tzn. jak przyspieszałem poniżej 2 tys obr to nie działo się nic po czym nagle pojawiał się strzał momentu obrotowego wciskając w fotel. Duży silnik ma większy moment zanim jesze turbina zacznie pompować więc moc jest rozwijana bardziej równomiernie, mniej nachalnie ;) Sam zauważyłeś, że podczas wyprzedzania jest OK. Sprawdzałeś w ile sekund przyspiesza do setki? Sprawdź to będziesz wiedział czy pokrywa się to z danymi katalogowymi. Jak pierwszy raz wsiadłem do mojej Delty to też miałem wrażenie, że nie ma 190KM ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: Heathen » 26 lut 2015, 12:59

Nie ma bata 350Nm i 8,5s do setki nie może iść gorzej niż Corsa i jej 200Nm (nie wiem jaka moc) i 13s do setki
Jeśli autor twierdzi że Corsa nieraz lepiej wgniata, to ewidentnie musi być coś nie tak.
No chyba że Delta jest tak komfortowa że nie czuć w niej przyspieszenia hehe
QV...soon:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: FXX » 26 lut 2015, 14:55

Zacznijcie od sprawdzenia przyśpieszenia, chociażby aplikacją na telefon albo podłączając się MESem.
Nowe diesle już coraz częściej mają charakterystykę bardziej liniową, przez co znika to uczucie kopnięcia i moc/moment są bardziej równomiernie rozwijane.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: jenks » 26 lut 2015, 16:48

Witam,ten silnik tak ma,jest ospały z opóżnieniem reaguje na pedał gazu,ale jak się go wkręci na ok 3 tys trzymając pedał wciśnięty w podłoge to nawet toto jedzie :) Oczywiście z lybrą 2,4 czy AR o mocy 150KM nie ma startu.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: FXX » 26 lut 2015, 18:06

Oj ma start, ma. Odczucia subiektywne są zupełnie inne od tego co się dzieje w rzeczywistości w bezpośredniej konfrontacji.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: Dudi » 26 lut 2015, 18:49

Np. AR 159 1.9 JTD 150KM kompletnie wymięka z Lybrą 1.9 JTD 115KM :roll: ;) Przynajmniej na pierwszych 3 biegach. Dopiero na 4 AR zaczyna łapać oddech. Oba auta bez wirusów ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: FXX » 26 lut 2015, 19:08

Na papierze to Alfa powinna być górą ;)
Ja mam porównanie 159 2.0JTDm, a 156 2.4JTD i niestety byłem zmuszony uznać lekką wyższość młodszej siostry.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
dziaraxc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:09
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych/Rzeszów

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: dziaraxc » 26 lut 2015, 20:45

Może macie rację ze w Corsie do 2 tys nic sie nie dzieje nagle kop i troszke wgniata .
Bardziej myslałem ze Lancia bedzie porównywalna z kolegi BMW 1 177 kM i wgniatało bardzo mocno.
Narazie przetestuje to przyspieszenie i zobacze jak seq .
Auto stało dodam jeszcze pod daszkiem około 7 miesiecy , moze miec to jakiś wpływ ze troche zamula gdyż trzeba je "przegonić" ?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 20:53 przez dziaraxc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: FXX » 26 lut 2015, 20:53

dziaraxc pisze:Może macie rację ze w Corsie do 2 tys nic sie nie dzieje nagle kop i troszke wgniata .
Bardziej myslałem ze Lancia bedzie porównywalna z kolegi BMW 1 177 kM i wgniatało bardzo mocno.
Narazie przetestuje to przyspieszenie i zobacze jak seq .
Zacznijcie od rzeczywistych, w miarę obiektywnych pomiarów.

BMW 1er 177KM? Mówisz o E87?
Tym nie jeździłem, ale przez 1,5h upalałem w ramach jazdy testowej po Wawie F20 184KM xDrive. Na papierze bomba - nieco ponad 7s do setki, a subiektywnie nie było czuć tego kopa znanego z nieco starszych Diesli. Moje wątpliwości rozwiewał start ze świateł, gdzie niemal wszyscy zostawali z tyłu, a ja przy nich startowałem jak z procy ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
dziaraxc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:09
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych/Rzeszów

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: dziaraxc » 26 lut 2015, 20:57

W jaki sposób dokładnie sprawdzic przyspiesznie ? Czy obroty z 1 powinny startowac od 0 czy start zaczynac z wysokich obrotów i pisk opon .
Co do BMW 1 to nie ogarniam tych oznaczen , przynam ze jezdzac tez seria F 5 30 to podobnie faktycznie nie było czuc wgniatania :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: FXX » 26 lut 2015, 21:11

Jeśli masz telefon z Androidem to można ściągnąć sobie aplikację, która mierzy za pomocą GPSu.
Albo podłączyć się interfejsem, włączyć MESa, zrobić wykres prędkości i odczytać. Oczywiście nie będą to dokładne pomiary, ale powinny rozwiać wątpliwości.
Obroty powinny startować z optymalnych, by samochód jak najszybciej przyśpieszył będąc w sumie na pograniczu poślizgu - pisk opon i ich poślizg to straty czasu. Tu musisz sam wyczuć jakie będą optymalne.

BMW F20 to nowa seria 1.
Pisząc seria F 5 30 nie wiem o czym piszesz, bo nowa 5er to F10, a F30 to seria 3.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
dziaraxc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 mar 2014, 20:09
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych/Rzeszów

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: dziaraxc » 26 lut 2015, 21:27

No dlatego pisałem że nie ogarniam tych oznaczeń , a chodziło mi o BMW seria 5 ta nowa seria F cos tam :) i silnik 3 L diesel
Sciagam cos na S5 i lece na obwodnice :)

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: cuoreventi » 26 lut 2015, 21:57

Po przesiadce z Alfy 147 1.9 jtd 16v 150KM na Deltę TT 190KM miałem wrażenie, że ma jedynie 120 koni.
Alfa zrywała asfalt, że aż łzy po plecach leciały i kark potrafiła złamać. A Lancia? Wdzięcznie kieckę zadziera, i jak elegancka dama nieśpiesznie zwija się do startu. No ale powyżej 140kmh nie ma sobie równych.

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 309
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 2.0 M-jet 165 KM - brak wyraźnego przyspieszen

Post autor: BootError » 26 lut 2015, 22:01

dziaraxc, nie zapomnij wyłączyć ASR bo będzie Cię hamowało przy przyspieszaniu ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”