Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: ...Bartek... » 11 mar 2015, 0:21

Witam, mam problem z Lancią :roll: W ostatnim czasie byłem zmuszony kupić silnik ponieważ w moim wybiło dziurę. Mam Kappę z 97r 2.0 VIS - kupiłem silnik 2.0 145KM z 95 roku. Przełożony cały słupek (ECU zostało stare) + został wsadzony kolektor ssący z mojego starego silnika + gruszka,sterowanie podciśnienia , rozrząd ustawiony na żółtych(złotych) blokadach auto odpala, lecz obroty wahają się na poziomie 450-600, nie równo pracuje gaśnie...jestem bez auta od 3 miesięcy, a mechanicy rozkładają ręce więc proszę o pomoc Forumowiczów :)

Pozdrawiam
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - problem po zmianie silnika

Post autor: Maniak » 11 mar 2015, 6:15

A na wyższych obrotach jak jest :?:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: marceli » 11 mar 2015, 8:01

Sprawdź szczelność połączeń dolotu ,silnik krokowy też.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: ...Bartek... » 11 mar 2015, 8:25

Z tego co słyszałem wczoraj to na wyższych obrotach pracuje stabilniej tylko koło 2000tyś obr słychać tak jakby świst taki dziwny, tylko jest jeszcze wydech dziurawy to nie mogę się wypowiedzieć o kulturze pracy silnika. Krokowca sprawdzę, dolot też przepatrzę.
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: Krzys » 11 mar 2015, 9:34

Wałki rozrządu (chyba tylko wydechowy jest inny ale nie mam pewności) były różne w tych silnikach. Może w tym leży problem. Załóż wałki ze 155KM.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: ...Bartek... » 11 mar 2015, 12:53

Był taki pomysł , lecz czy można sobie przełożyć wałki ze 155KM do 145KM - tzn czy nie uszkodzi się coś od tego ?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, 14:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilometr [km] to nie Koń Mechaniczny [KM]!!!!
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1620
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: Johnny » 11 mar 2015, 17:28

Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: Krzys » 11 mar 2015, 18:10

Johnny pisze:Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
Jakoś nie mogę się z tobą zgodzić. Wstawiałem u siebie głowicę ze 145KM i wałki były inne. Zerknij na ten link. :link:
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: Rapeek » 11 mar 2015, 18:27

Wałki w 2.0 145 KM i w 2.0 vis 155 KM są zupełnie inne, różne kąty otwarcia i inny kształt krzywek. Ale wałki nie mają znaczenia na jednych i drugich powinien chodzić.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: marceli » 11 mar 2015, 20:26

Chodzić będzie ale falować na wolnych obrotach może.

Tak jest jak zakładają np sportowe wałki do seryjnego silnika bez strojenia.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: ...Bartek... » 11 mar 2015, 21:30

Johnny pisze:Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
niestety nie , dostałem gwarancję rozruchową 2 tyg lecz nie udało się go zmontować w tym czasie...
marceli pisze:Chodzić będzie ale falować na wolnych obrotach może.

Tak jest jak zakładają np sportowe wałki do seryjnego silnika bez strojenia.
Więc teoretycznie zakładając wałki ze starego silnika powinno się coś poprawić , ponieważ komp został stary ?
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: marceli » 11 mar 2015, 21:44

Tak,bo sterowanie wtryskami,podawaniem paliwa itp masz nadal swoje.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: ...Bartek... » 11 mar 2015, 22:13

marceli pisze:Tak,bo sterowanie wtryskami,podawaniem paliwa itp masz nadal swoje.
Ok, jutro tam podjadę i zobaczymy co z tego wyniknie, dziękuje za podpowiedzi
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: fotisk » 12 mar 2015, 20:33

Tylko pamiętaj, że blokady powinny być inne (srebrne)...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM

Post autor: wujaszek » 14 mar 2015, 20:09

Tak jest,do tego silnika są srebrne blokady.Złote są do 2,4 20V ;)
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”