
Kappa T.DS - tuning
Kappa T.DS - tuning
z tego co zauważyłem to jest tu kilka kapp td może ich właściciele tunningowali je modułem elektronicznym albo zmianą oprogramowania i podzielą się wrażeniami??????


Ostatnio zmieniony 31 maja 2005, 19:05 przez Blash, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa T.DS - tuning
czyżby nikt o tym nie myślał cóż muszę by chyba tym pierwszym:)
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa T.DS - tuning
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Kappa T.DS - tuning
Myslal myslal ale td nie lubia wysokich obrotow przez dluzsza czas (autostrady itp - maja tendencje do przegrzewania sie)
Moj pomysl upadl wraz z kappa td
Pozdrawiam
Marcin
Moj pomysl upadl wraz z kappa td

Pozdrawiam
Marcin
Kappa T.DS - tuning
Osobiście też mam chęć na chiptuning Kappy 2.4 TDS (na razie trochę stopuje mnie Żona
) i dlatego pociągnę trochę jeszcze ten wątek.
Na wstępie zaznaczam że głownie teoretycznie interesowałem się tym tematem, plus opinie kilku znajomych którzy już mają stuningowane auta (diesele innych marek) .
Rozumiem, że diesel nie lubi wysokich obrotów przez dłuży czas ? ale to raczej technika jazdy niż wpływ chip tuningu . Moim zdaniem , dodatkowe koniki mają pomóc przy uniknięciu zagrożenia czy też łatwiejszym wyprzedzaniu - jak ktoś chce uzyskać większe maksymalne prędkości to raczej to nie dla niego, wpływ raczej pomijalny zamiast 190km/h może uzyska 200km/h.
Nie bez znaczenia jest podniesieni momentu obrotowego ? szczególnie w zakresie niskich obrotów. Ułatwia to przecież ruch z miejsca, włączenie się do ruchu itp.
Cena za 20koników i przyrost o 50Nm momentu obrotowego extra to ok.1000 ? 1500zl ? czy to dużo pozostawiam do oceny czytającym.
Dwóch moich kolegów stuningowło sobie turbo diesel i są bardzo zadowoleni (szczerze polecają taką operację)? jeżdżą już 2 lata po tuningu i nie mają żadnych problemów z samochodem
Na zakończenie może ktoś mi podpowie jak dostać się do komputera ECU (chcę zobaczyć jego numer)? wtyczka jest pod kolumną kierownicy, ale gdzie jest sam sterownik?

Na wstępie zaznaczam że głownie teoretycznie interesowałem się tym tematem, plus opinie kilku znajomych którzy już mają stuningowane auta (diesele innych marek) .
Rozumiem, że diesel nie lubi wysokich obrotów przez dłuży czas ? ale to raczej technika jazdy niż wpływ chip tuningu . Moim zdaniem , dodatkowe koniki mają pomóc przy uniknięciu zagrożenia czy też łatwiejszym wyprzedzaniu - jak ktoś chce uzyskać większe maksymalne prędkości to raczej to nie dla niego, wpływ raczej pomijalny zamiast 190km/h może uzyska 200km/h.
Nie bez znaczenia jest podniesieni momentu obrotowego ? szczególnie w zakresie niskich obrotów. Ułatwia to przecież ruch z miejsca, włączenie się do ruchu itp.
Cena za 20koników i przyrost o 50Nm momentu obrotowego extra to ok.1000 ? 1500zl ? czy to dużo pozostawiam do oceny czytającym.
Dwóch moich kolegów stuningowło sobie turbo diesel i są bardzo zadowoleni (szczerze polecają taką operację)? jeżdżą już 2 lata po tuningu i nie mają żadnych problemów z samochodem

Na zakończenie może ktoś mi podpowie jak dostać się do komputera ECU (chcę zobaczyć jego numer)? wtyczka jest pod kolumną kierownicy, ale gdzie jest sam sterownik?
Kappa T.DS - tuning
Podstawowe pytanie, to to o wpływ na silnik i całe auto - czy rzeczywiście większe moc i moment nie mają negatywnego wpływu na trwałość.
Przy nowych autach i założeniu, że będzie się nim jeździć 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zakłądając, że silniki są robione z jakimś tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewności, że jest to całkowicie bezpieczne dla auta. Zresztą dlaczego takiego programu nie wgrywa się od razu w fabryce?
Sam się nad tym zastanawiam, bo widziałem oferty na tunning 2.0T do 277 KM i bodajże 360 czy 380 Nm, ale boję się nie tyle nawet o silnik, co o cała resztę.
Przy nowych autach i założeniu, że będzie się nim jeździć 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zakłądając, że silniki są robione z jakimś tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewności, że jest to całkowicie bezpieczne dla auta. Zresztą dlaczego takiego programu nie wgrywa się od razu w fabryce?
Sam się nad tym zastanawiam, bo widziałem oferty na tunning 2.0T do 277 KM i bodajże 360 czy 380 Nm, ale boję się nie tyle nawet o silnik, co o cała resztę.
******* KJ ******
Kappa T.DS - tuning
1.Dlaczego w fabryce nie dają większej mocy ? a chip tuning daje?
- konstruktorzy mają założenie 125KM i tyle robią
może mieli 120KM a zrobili 125KM i dostali premię
po co więcej
- podobnież w niektórych krajach podatek jest zależny od mocy, nie tylko od pojemności wiec tworzy się samochody które i tak wiadomo że będą tuningowane
-fabryka musi zakładać że Klient jest trochę niefrasobliwy wymianę oleju robi nie co np.15tys tylko trochę później np.16-18tys
- przewiduje się że silnik ma przejechać np. 1000tys a może wystarczy 800tys.
- z 2.4l moc 125KM jest to trochę mało na tle konkurencji
2. O ile można bezpiecznie podnieść moc?
-jak zwykle powinien decydować rozsądek ? 20% według tunerów to maksymalna bezpieczna dla samochodu wartość. Oczywiście można uzyskać znacznie więcej np. 200% ale to na pewno negatywnie wpłynie na silnik
3. Czy warto w starych samochodach?
-ja uważam że tak ?silnik w moim samochodzie ma prawie 200tys. i 10 lat za sobą a sprężanie ma doskonałe (sprawdzałem przy kupnie ? serwisant był zaskoczony, że jest tak dobrze) mam zamiar przejechać na tym silniku jeszcze ze 100tys i uważam że tuning mu nie zaszkodzi
-z biegiem lat czujniki prawdopodobnie trochę zaniżają wartości a ja uzyskuję mniejsze osiągi ? chiptuning może trochę to wyrówna
- konstruktorzy mają założenie 125KM i tyle robią


- podobnież w niektórych krajach podatek jest zależny od mocy, nie tylko od pojemności wiec tworzy się samochody które i tak wiadomo że będą tuningowane
-fabryka musi zakładać że Klient jest trochę niefrasobliwy wymianę oleju robi nie co np.15tys tylko trochę później np.16-18tys
- przewiduje się że silnik ma przejechać np. 1000tys a może wystarczy 800tys.
- z 2.4l moc 125KM jest to trochę mało na tle konkurencji
2. O ile można bezpiecznie podnieść moc?
-jak zwykle powinien decydować rozsądek ? 20% według tunerów to maksymalna bezpieczna dla samochodu wartość. Oczywiście można uzyskać znacznie więcej np. 200% ale to na pewno negatywnie wpłynie na silnik
3. Czy warto w starych samochodach?
-ja uważam że tak ?silnik w moim samochodzie ma prawie 200tys. i 10 lat za sobą a sprężanie ma doskonałe (sprawdzałem przy kupnie ? serwisant był zaskoczony, że jest tak dobrze) mam zamiar przejechać na tym silniku jeszcze ze 100tys i uważam że tuning mu nie zaszkodzi

-z biegiem lat czujniki prawdopodobnie trochę zaniżają wartości a ja uzyskuję mniejsze osiągi ? chiptuning może trochę to wyrówna

- EVAN CORTEZ
- Klubowicz
- Posty: 287
- Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Kappa T.DS - tuning
Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8
BMW E38 735iA 1998 236KM V8
Kappa T.DS - tuning
Niby tak, ale z jakichś powodów zostawiają ten margines, prawda?"EVAN CORTEZ" pisze:Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
Nikt przecież nie sprzedaje słabszych aut, bo po co? (pomijając np VW który oferuje po prostu kilka bardzo podobnych silników z różnymi mocami w różnych cenach).
Zresztą zobacz na wyniku tuningu chipem - w przypadku diesla na ogół spalanie SPADA mimo - a może dzięki - wzrostowi mocy.
******* KJ ******
Kappa T.DS - tuning
Przekornie przedstawić problem ewentualnego niebezpieczeństwa tuningowania z innej strony.
1. Co jest bardziej szkodliwe zmiany w sterowaniu silnikiem czy też nieodpowiednie paliwo?
Na jakość oleju nie mamy żadnego wpływu ? dobrze jeśli olej jest ?wzbogacany? dodatkami ekologicznymi , nie najgorzej gdy dodano opału i tragedia gdy jeśli dostaniemy odbarwiany kwasem opał.
2. Co jest bardzie szkodliwe dziurawe drogi czy przeniesienie większego momentu na koła?
Dlatego uważam, że ?przebywanie? samochodu w Polsce jest bardziej niekorzystne niż chiptuning.
Ktoś pewnie powie na jakoś oleju i stan dróg nie mamy wpływu, a na tuning samochodu tak; po co dodatkowo ryzykować ? moja odpowiedz ? większe prawdopodobieństwo uszkodzeń jest podyktowane czynnikami zewnętrznymi ? remonciki będą konieczne i tak głównie z powyższych powodów , a nie ze zmian w sterowniku.
Zgadzam się z EVAN CORTEZem fabryka stara się ? ale ma wiele dylematów często przeciwstawnych i mało czasu...
Co do spalania wydaje mi się że zdania EVAN CORTEZ i KJ są pozornie przeciwstawne mniejsze/większe spalanie. Większe spalanie na pewno będzie gdy nagminnie zaczniemy wykorzystywać większą moc (jazda na wysokich obrotach, przyspieszanie) mniejsze może być przy spokojnej jeździe. Czytałem o tym mniejszym spalaniu ale w to do końca nie wierzę
? podniesienie mocy ma odbywać się kosztem mniejszego zubożenia dawki paliwa czyli mniej efektywnego spalania (optymalne zubożenie w dieslach wg. niektórych stron WWW wynosi 15%).
1. Co jest bardziej szkodliwe zmiany w sterowaniu silnikiem czy też nieodpowiednie paliwo?
Na jakość oleju nie mamy żadnego wpływu ? dobrze jeśli olej jest ?wzbogacany? dodatkami ekologicznymi , nie najgorzej gdy dodano opału i tragedia gdy jeśli dostaniemy odbarwiany kwasem opał.
2. Co jest bardzie szkodliwe dziurawe drogi czy przeniesienie większego momentu na koła?
Dlatego uważam, że ?przebywanie? samochodu w Polsce jest bardziej niekorzystne niż chiptuning.
Ktoś pewnie powie na jakoś oleju i stan dróg nie mamy wpływu, a na tuning samochodu tak; po co dodatkowo ryzykować ? moja odpowiedz ? większe prawdopodobieństwo uszkodzeń jest podyktowane czynnikami zewnętrznymi ? remonciki będą konieczne i tak głównie z powyższych powodów , a nie ze zmian w sterowniku.
Zgadzam się z EVAN CORTEZem fabryka stara się ? ale ma wiele dylematów często przeciwstawnych i mało czasu...
Co do spalania wydaje mi się że zdania EVAN CORTEZ i KJ są pozornie przeciwstawne mniejsze/większe spalanie. Większe spalanie na pewno będzie gdy nagminnie zaczniemy wykorzystywać większą moc (jazda na wysokich obrotach, przyspieszanie) mniejsze może być przy spokojnej jeździe. Czytałem o tym mniejszym spalaniu ale w to do końca nie wierzę

- EVAN CORTEZ
- Klubowicz
- Posty: 287
- Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Kappa T.DS - tuning
Zgadzam się że spalanie może spaść-bo weźmy taki przykład
samochód bez chipa ma 100 KM - prędkość 90km/h osiąga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osiąga tą samą prędkość przy 2000 obr/min
więc oczywiste jest że będzie mniej palił.
Ale kto chipuje auto żeby mu mniej paliło???
Chodzi o większe osiągi i co za tym idzie większe spalanie
ale cóż - coś za coś
samochód bez chipa ma 100 KM - prędkość 90km/h osiąga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osiąga tą samą prędkość przy 2000 obr/min
więc oczywiste jest że będzie mniej palił.
Ale kto chipuje auto żeby mu mniej paliło???
Chodzi o większe osiągi i co za tym idzie większe spalanie
ale cóż - coś za coś
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8
BMW E38 735iA 1998 236KM V8
Kappa T.DS - tuning
co do chiptuningu zgadzam się z kol. Kazikiem i czekam na efekty chyba że mi wcześniej się uda 

Kappa T.DS - tuning
Chciałbym być pierwszym
ale mój samochodzik będzie musiał trochę poczekać
na chiptuning ? prawdopodobnie wymiana oprogramowania będzie późną jesienią.
Wysłałem trzy zapytania na allegro o chipy lub box-y do Kappy ? niestety nie posiadają. Chip spadł w moim rankingu na niższą pozycję
w pierwszej kolejności zakładam czujniki parkowania na przód i tył samochodu.


Wysłałem trzy zapytania na allegro o chipy lub box-y do Kappy ? niestety nie posiadają. Chip spadł w moim rankingu na niższą pozycję

Kappa T.DS - tuning
moim zdaniem allegro odpada jesli juz to v tech rozmawiałem z gosciem który tam pracuje i nie ma problemu 1500 pln i pożadny chip jest plus hamownia
a czujniki parkowania to fajna sprawa u mnie lezy zestawik magnetti marelli tylko cos cieniutko z chęciami do zamontowania
a czujniki parkowania to fajna sprawa u mnie lezy zestawik magnetti marelli tylko cos cieniutko z chęciami do zamontowania

Kappa T.DS - tuning
W pełni zgadzam się z kol. Blash-em allegro to nie jest najlepszy pomysł ? szczególnie z chipem nie wie co się kupuje. Miałem nadzieję, że kupię (za jakieś 200-400zl ) wsad lub eprom jakiej znanej firmy i zweryfikuję go z tym co posiadam w samochodzie ? następnie hamownia, wymiana scalaka i na koniec znów hamownia.
Co do V-techu opinie w internecie mówią że są najlepsi ? inni korzystają z opracowanych przez nich wsadów. Bardzo ciekawie wygląda nowość firmy V-tech Blue Box zewnętrzny sterownik typu piggy-back ogólnego zastosowania ? możliwość 2 programów + ustawienia fabryczne.
Co do V-techu opinie w internecie mówią że są najlepsi ? inni korzystają z opracowanych przez nich wsadów. Bardzo ciekawie wygląda nowość firmy V-tech Blue Box zewnętrzny sterownik typu piggy-back ogólnego zastosowania ? możliwość 2 programów + ustawienia fabryczne.