Kappa T.DS - tuning

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 27 mar 2005, 9:14

z tego co zauważyłem to jest tu kilka kapp td może ich właściciele tunningowali je modułem elektronicznym albo zmianą oprogramowania i podzielą się wrażeniami??????
:link:
Ostatnio zmieniony 31 maja 2005, 19:05 przez Blash, łącznie zmieniany 1 raz.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 28 mar 2005, 10:11

czyżby nikt o tym nie myślał cóż muszę by chyba tym pierwszym:)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Torell007 » 12 kwie 2005, 10:09

Tak jak pisałem na gg :


albo Godula

:link:
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Anonymous » 15 kwie 2005, 1:11

Myslal myslal ale td nie lubia wysokich obrotow przez dluzsza czas (autostrady itp - maja tendencje do przegrzewania sie)

Moj pomysl upadl wraz z kappa td :(

Pozdrawiam
Marcin

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 08 maja 2005, 17:04

Osobiście też mam chęć na chiptuning Kappy 2.4 TDS (na razie trochę stopuje mnie Żona :() i dlatego pociągnę trochę jeszcze ten wątek.

Na wstępie zaznaczam że głownie teoretycznie interesowałem się tym tematem, plus opinie kilku znajomych którzy już mają stuningowane auta (diesele innych marek) .

Rozumiem, że diesel nie lubi wysokich obrotów przez dłuży czas ? ale to raczej technika jazdy niż wpływ chip tuningu . Moim zdaniem , dodatkowe koniki mają pomóc przy uniknięciu zagrożenia czy też łatwiejszym wyprzedzaniu - jak ktoś chce uzyskać większe maksymalne prędkości to raczej to nie dla niego, wpływ raczej pomijalny zamiast 190km/h może uzyska 200km/h.
Nie bez znaczenia jest podniesieni momentu obrotowego ? szczególnie w zakresie niskich obrotów. Ułatwia to przecież ruch z miejsca, włączenie się do ruchu itp.

Cena za 20koników i przyrost o 50Nm momentu obrotowego extra to ok.1000 ? 1500zl ? czy to dużo pozostawiam do oceny czytającym.

Dwóch moich kolegów stuningowło sobie turbo diesel i są bardzo zadowoleni (szczerze polecają taką operację)? jeżdżą już 2 lata po tuningu i nie mają żadnych problemów z samochodem :(

Na zakończenie może ktoś mi podpowie jak dostać się do komputera ECU (chcę zobaczyć jego numer)? wtyczka jest pod kolumną kierownicy, ale gdzie jest sam sterownik?

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa T.DS - tuning

Post autor: KJ » 08 maja 2005, 21:30

Podstawowe pytanie, to to o wpływ na silnik i całe auto - czy rzeczywiście większe moc i moment nie mają negatywnego wpływu na trwałość.

Przy nowych autach i założeniu, że będzie się nim jeździć 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zakłądając, że silniki są robione z jakimś tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewności, że jest to całkowicie bezpieczne dla auta. Zresztą dlaczego takiego programu nie wgrywa się od razu w fabryce?

Sam się nad tym zastanawiam, bo widziałem oferty na tunning 2.0T do 277 KM i bodajże 360 czy 380 Nm, ale boję się nie tyle nawet o silnik, co o cała resztę.
******* KJ ******

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 09 maja 2005, 7:36

1.Dlaczego w fabryce nie dają większej mocy ? a chip tuning daje?

- konstruktorzy mają założenie 125KM i tyle robią :) może mieli 120KM a zrobili 125KM i dostali premię :) po co więcej

- podobnież w niektórych krajach podatek jest zależny od mocy, nie tylko od pojemności wiec tworzy się samochody które i tak wiadomo że będą tuningowane

-fabryka musi zakładać że Klient jest trochę niefrasobliwy wymianę oleju robi nie co np.15tys tylko trochę później np.16-18tys

- przewiduje się że silnik ma przejechać np. 1000tys a może wystarczy 800tys.

- z 2.4l moc 125KM jest to trochę mało na tle konkurencji


2. O ile można bezpiecznie podnieść moc?

-jak zwykle powinien decydować rozsądek ? 20% według tunerów to maksymalna bezpieczna dla samochodu wartość. Oczywiście można uzyskać znacznie więcej np. 200% ale to na pewno negatywnie wpłynie na silnik

3. Czy warto w starych samochodach?

-ja uważam że tak ?silnik w moim samochodzie ma prawie 200tys. i 10 lat za sobą a sprężanie ma doskonałe (sprawdzałem przy kupnie ? serwisant był zaskoczony, że jest tak dobrze) mam zamiar przejechać na tym silniku jeszcze ze 100tys i uważam że tuning mu nie zaszkodzi :)

-z biegiem lat czujniki prawdopodobnie trochę zaniżają wartości a ja uzyskuję mniejsze osiągi ? chiptuning może trochę to wyrówna :)

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Kappa T.DS - tuning

Post autor: EVAN CORTEZ » 09 maja 2005, 18:28

Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa T.DS - tuning

Post autor: KJ » 09 maja 2005, 19:04

"EVAN CORTEZ" pisze:Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
Niby tak, ale z jakichś powodów zostawiają ten margines, prawda?
Nikt przecież nie sprzedaje słabszych aut, bo po co? (pomijając np VW który oferuje po prostu kilka bardzo podobnych silników z różnymi mocami w różnych cenach).
Zresztą zobacz na wyniku tuningu chipem - w przypadku diesla na ogół spalanie SPADA mimo - a może dzięki - wzrostowi mocy.
******* KJ ******

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 09 maja 2005, 20:11

Przekornie przedstawić problem ewentualnego niebezpieczeństwa tuningowania z innej strony.

1. Co jest bardziej szkodliwe zmiany w sterowaniu silnikiem czy też nieodpowiednie paliwo?
Na jakość oleju nie mamy żadnego wpływu ? dobrze jeśli olej jest ?wzbogacany? dodatkami ekologicznymi , nie najgorzej gdy dodano opału i tragedia gdy jeśli dostaniemy odbarwiany kwasem opał.

2. Co jest bardzie szkodliwe dziurawe drogi czy przeniesienie większego momentu na koła?

Dlatego uważam, że ?przebywanie? samochodu w Polsce jest bardziej niekorzystne niż chiptuning.

Ktoś pewnie powie na jakoś oleju i stan dróg nie mamy wpływu, a na tuning samochodu tak; po co dodatkowo ryzykować ? moja odpowiedz ? większe prawdopodobieństwo uszkodzeń jest podyktowane czynnikami zewnętrznymi ? remonciki będą konieczne i tak głównie z powyższych powodów , a nie ze zmian w sterowniku.

Zgadzam się z EVAN CORTEZem fabryka stara się ? ale ma wiele dylematów często przeciwstawnych i mało czasu...

Co do spalania wydaje mi się że zdania EVAN CORTEZ i KJ są pozornie przeciwstawne mniejsze/większe spalanie. Większe spalanie na pewno będzie gdy nagminnie zaczniemy wykorzystywać większą moc (jazda na wysokich obrotach, przyspieszanie) mniejsze może być przy spokojnej jeździe. Czytałem o tym mniejszym spalaniu ale w to do końca nie wierzę :) ? podniesienie mocy ma odbywać się kosztem mniejszego zubożenia dawki paliwa czyli mniej efektywnego spalania (optymalne zubożenie w dieslach wg. niektórych stron WWW wynosi 15%).

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Kappa T.DS - tuning

Post autor: EVAN CORTEZ » 10 maja 2005, 19:12

Zgadzam się że spalanie może spaść-bo weźmy taki przykład
samochód bez chipa ma 100 KM - prędkość 90km/h osiąga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osiąga tą samą prędkość przy 2000 obr/min
więc oczywiste jest że będzie mniej palił.
Ale kto chipuje auto żeby mu mniej paliło???
Chodzi o większe osiągi i co za tym idzie większe spalanie
ale cóż - coś za coś
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 25 maja 2005, 22:35

co do chiptuningu zgadzam się z kol. Kazikiem i czekam na efekty chyba że mi wcześniej się uda :D

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 26 maja 2005, 7:49

Chciałbym być pierwszym :) ale mój samochodzik będzie musiał trochę poczekać :) na chiptuning ? prawdopodobnie wymiana oprogramowania będzie późną jesienią.
Wysłałem trzy zapytania na allegro o chipy lub box-y do Kappy ? niestety nie posiadają. Chip spadł w moim rankingu na niższą pozycję :) w pierwszej kolejności zakładam czujniki parkowania na przód i tył samochodu.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 26 maja 2005, 8:18

moim zdaniem allegro odpada jesli juz to v tech rozmawiałem z gosciem który tam pracuje i nie ma problemu 1500 pln i pożadny chip jest plus hamownia
a czujniki parkowania to fajna sprawa u mnie lezy zestawik magnetti marelli tylko cos cieniutko z chęciami do zamontowania ;)

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 26 maja 2005, 10:37

W pełni zgadzam się z kol. Blash-em allegro to nie jest najlepszy pomysł ? szczególnie z chipem nie wie co się kupuje. Miałem nadzieję, że kupię (za jakieś 200-400zl ) wsad lub eprom jakiej znanej firmy i zweryfikuję go z tym co posiadam w samochodzie ? następnie hamownia, wymiana scalaka i na koniec znów hamownia.
Co do V-techu opinie w internecie mówią że są najlepsi ? inni korzystają z opracowanych przez nich wsadów. Bardzo ciekawie wygląda nowość firmy V-tech Blue Box zewnętrzny sterownik typu piggy-back ogólnego zastosowania ? możliwość 2 programów + ustawienia fabryczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”