DEDRA - Łożyska tylnich kół
DEDRA - Łożyska tylnich kół
Ledwo wyszedłem na pierwszą przepustkę a już jest robota przy aucie. Zdaje się że szumi łożysko w tylnym kole.
I teraz pytania:
1. jak sprawdzić czy to faktycznie łożysko i w którym kole jeśli szum niesie się po karoseri i tak średnio można wyczuć (sposób inny niż bujanie podczas jazdy na boki)
2. Czy ma ktoś jakieś magiczne sposoby żeby wymienić same łożysko a nie z całą piastą?
3. czy nie ma ktoś gdzieś leżacego łożyska co sobie może kupił a niewymienił i chce odsprzedać?
4. No i jeszcze czy ktoś to kupował i ma może jakieś dobre mijsce z dobrymi cenami?
I teraz pytania:
1. jak sprawdzić czy to faktycznie łożysko i w którym kole jeśli szum niesie się po karoseri i tak średnio można wyczuć (sposób inny niż bujanie podczas jazdy na boki)
2. Czy ma ktoś jakieś magiczne sposoby żeby wymienić same łożysko a nie z całą piastą?
3. czy nie ma ktoś gdzieś leżacego łożyska co sobie może kupił a niewymienił i chce odsprzedać?
4. No i jeszcze czy ktoś to kupował i ma może jakieś dobre mijsce z dobrymi cenami?
DEDRA - Łożyska tylnich kół
Przy jakiej prędkości zaczyna szumieć , wymień stronami opony, tzn całe koła, może winę mają one 

DEDRA - Łożyska tylnich kół
ja ostatnio wymieniałem łożysko SFK które okazało sie wadliwe.
było to jakiś czas temu miałem jeszcze zimówki.
pomyslałem ze to wina opon. po zmianie nic to samo.
kilka osób jeździło autem i nikt nie był pewien co jest winne.
dopiero w ASO okazało sie ze mają takie mądre urządzenie do sprawdzania tego typu rzeczy.
podnoszą auto , do koła przystawiają rolke napędzaną silnikiem elektrycznym, rozpędzają koło i od razu znikają wątpliwości.
ile za takie sprawdzenie by wzieli nie wiem bo ja robiłem kilka rzeczy to było przy okazji.
myśle że dużo to nie moze kosztować. roboty na 5 minut aby stanowisko było wolne.
było to jakiś czas temu miałem jeszcze zimówki.
pomyslałem ze to wina opon. po zmianie nic to samo.
kilka osób jeździło autem i nikt nie był pewien co jest winne.
dopiero w ASO okazało sie ze mają takie mądre urządzenie do sprawdzania tego typu rzeczy.
podnoszą auto , do koła przystawiają rolke napędzaną silnikiem elektrycznym, rozpędzają koło i od razu znikają wątpliwości.
ile za takie sprawdzenie by wzieli nie wiem bo ja robiłem kilka rzeczy to było przy okazji.
myśle że dużo to nie moze kosztować. roboty na 5 minut aby stanowisko było wolne.
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.
DEDRA - Łożyska tylnich kół
Jeżeli jest mocno wyrobione, wystarczy podnieść niunie i zakręcić kołem 

Re: DEDRA - Łożyska tylnich kół
Ja kupiłem całą piastę za 50PLN(bez ABS), cena niska, a roboty dużo mniej niż przy wymianie łożyska(wciskanie, pierścienie.
Wymiana w miarę prosta. Trzeba zdjąć zacisk i tarczę, odkręcić piastę i wsio.
Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
Wymiana w miarę prosta. Trzeba zdjąć zacisk i tarczę, odkręcić piastę i wsio.
Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Re: DEDRA - Łożyska tylnich kół
Wydaje mi sie, ze chodzi tu o srube na klucz 19 czyli sruba 12ka."czz" pisze:...Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
DEDRA - Łożyska tylnich kół
Każdy porządny zakład wulkanizatorski ma takie sprytne urządzenie do wyważania kół na pojeździe. Za komplet, czyli 4 koła powinno się zmieścić w 60 PLN, przy okazji wyjdzie, które łożysko jest do bani ( to taki gratis do usługi"Ragnarok" pisze:dopiero w ASO okazało sie ze mają takie mądre urządzenie do sprawdzania tego typu rzeczy.
podnoszą auto , do koła przystawiają rolke napędzaną silnikiem elektrycznym, rozpędzają koło i od razu znikają wątpliwości.
ile za takie sprawdzenie by wzieli nie wiem bo ja robiłem kilka rzeczy to było przy okazji.
myśle że dużo to nie moze kosztować. roboty na 5 minut aby stanowisko było wolne.


605-365-315 od świtu do zmierzchu 

Re: DEDRA - Łożyska tylnich kół
Dla odmiany, ja kupiłem całą piastę ale z ABS za drobne 215zł"czz" pisze:Ja kupiłem całą piastę za 50PLN(bez ABS), cena niska, a roboty dużo mniej niż przy wymianie łożyska(wciskanie, pierścienie.
Wymiana w miarę prosta. Trzeba zdjąć zacisk i tarczę, odkręcić piastę i wsio.
Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.

Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie
DEDRA - Łożyska tylnich kół
wkońcu przepustka i czas na jakąś wizytę na forum 
wymianiełem łożysko i jak ręką odjął - cena 210 z ABS-em.
Niestety próba rozebrania starego zakończyła się fiaskiem i mimo użycia prasy nieudało się bez zniszczenia obudowy wyjąć samego łożyska, także jakby ktoś chciał sie pokusic o coś takiego to niepolecem

wymianiełem łożysko i jak ręką odjął - cena 210 z ABS-em.
Niestety próba rozebrania starego zakończyła się fiaskiem i mimo użycia prasy nieudało się bez zniszczenia obudowy wyjąć samego łożyska, także jakby ktoś chciał sie pokusic o coś takiego to niepolecem

DEDRA - Łożyska tylnich kół
U mnie w delcie z ABS tez niemozliwa jest wymiana samego lozyska, a dokladnie dwoch lozysk. Sa one zamkniete w piascie, tak ze trzeba by odciac kawalek piasty, ktora jest zagieta tak ze zabezpiecza lozyska, wyjac lozyska, wlozyc nowe i naspawac znow kolnierz zamykajacy. Ogolnie sprawa malo mozliwa do wykonania a poza tym nie odwazylbym sie jezdzic na takiej spawanej piascie."Tofik" pisze:wkońcu przepustka i czas na jakąś wizytę na forum
wymianiełem łożysko i jak ręką odjął - cena 210 z ABS-em.
Niestety próba rozebrania starego zakończyła się fiaskiem i mimo użycia prasy nieudało się bez zniszczenia obudowy wyjąć samego łożyska, także jakby ktoś chciał sie pokusic o coś takiego to niepolecem
Ja wymienialem jakis rok temu i tez chyba dalem cos kolo 200zl, a sprawdza sie lozysko, podnoszac kola po kolei i krecac kazdym z nich. Jak ktores chrobocze to znaczy ze lozysko padniete.
