Witam
Miałem wczoraj taką oto przygodę. Pojechałem na zakupy, lancia odpaliła, trochę z oporem ale dała radę. Potem pod sklepem jak wracałem już coś nie chciała kręcić.
kontrolki wszystkie świeciły jak trzeba, akumulator naładowany. Ale wyłączyłem zapłon, przekręciłem znowu i odpaliło.
Kiedy wróciłem do domu, wyłączyłem silnik, i dla sprawdzenia odpaliłem znowu. I sytuacja spod sklepu się powtórzyła.
Jeszcze tak kilka razy zapaliłem i zgasiłem, za każdym razem raz odpalał, a raz zero reakcji, i tak na zmianę.
I tu nagle poczułem smród palonej gumy. Otwieram maskę, a tam ogień na kablach. Było około 33stopnie w cieniu, więc nie ryzykowałem i szybko za gaśnicę i ugasiłem.
i tutaj mam pytanie, bo stopiły się kable od sterownika świec. Dokładnie ta wiązka która właśnie do świec idzie (w sterowniku są 2 wiązki ) .
Po zbadaniu miernikiem, wszystkie styki sterownika ( te od spalonego kabla ) są ze sobą zwarte.
Czy tak powinno być? Jak sprawdzić co spowodowało nagrzanie się i zapalenie przewodów ? Jak sprawdzić czy świece nie robią zwarcia ?
Czerwonym kółkiem zaznaczyłem spaloną wiązkę kabli, i styki sterownika świeć od tego kabla.
Pozdrawiam
Lybra - pożar w komorze silnika
Lybra - pożar w komorze silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 14:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Pożar w komorze silnika
Odkręć kable od świec i wtedy sprawdź czy są zwarcia między przewodami. Teraz miernik może wskazywać opór świecy jako zwarcie. Tak czy siak skoro się topiły to bezwzględnie trzeba je wymienić!
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Lybra - pożar w komorze silnika.
tylko co z tym sterownikiem ?
Re: Lybra - pożar w komorze silnika.
Przemierz nie ma być zwarcia.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 65
- Rejestracja: 05 maja 2012, 10:43
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Piła
Re: Lybra - pożar w komorze silnika
Kable wymien. Przekaznik swiec raczej przezyje ale trzeba go sprawdzic. A przede wszystkim sprawdz przyczyne zapalenia sie. Moze puszcza pompa cr.
Lancia lybra 2.4 jtd 2002 140 jest
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 2002 150 byla
Fiat Marea 1.6 + Lpg 2001 106 Km byla
Fiat punto 1.2 1996 75 Km byl
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 2002 150 byla
Fiat Marea 1.6 + Lpg 2001 106 Km byla
Fiat punto 1.2 1996 75 Km byl