Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: damian8595 » 05 paź 2015, 19:01

Witam wszystkich,
ostatnio pisałem temat na temat usterki w moim silniku. To najprawdopodobniej panewka korbowa. Wszystko się okaże jak zostanie rozebrany silnik. Ale nie o to chcę zapytać.


Mianowicie będę robił kapitalkę silnika i renowację samochodu i wpadłem na pewien pomysł, być może szalony. Chcę do mojej lucyny 2.4 20v "wsadzić" turbosprężarkę od 2.0 20vt.

Pytania:

1) Czy jest to wykonalne?
2) Czy w 15 tys się wymieszczę? ( W tym jest kapitalka, ewentualny regeneracje czy wymiany podzespołów, przeróbki potrzebne pod turbo, zmiana hamulcy, nowy lakier, zmiana audio)
3) Czy będę musiał wymieniać skrzynię na tą z 2.0 20vt?

Co mi się przypomni to dopiszę.

Proszę o pomoc. Myślę, że temat ciekawy (jak mówiłem też szalony)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v 2000r Przeróbka 2.4 pod turbo od 2.0 20vt

Post autor: Bartek-Lodz » 05 paź 2015, 19:21

Ja chciałem wsadzić turbo do 3.0 V6, pomysł dużo bardziej realny ale sobie odpuściłem.
Myślę, że szkoda kasy na takie cuda. Do tego bez Visco ciężko będzie tym jeździć.
A co do wykonalności to na bank jest to do zrobienia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa 2.4 20v 2000r Przeróbka 2.4 pod turbo od 2.0 20vt

Post autor: damian8595 » 05 paź 2015, 19:30

Zapomniałem o Visco, nie da rady tego zamontować? Czy lepiej sprowadzić dobrą budę z silnikiem do kapitalki?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v 2000r Przeróbka 2.4 pod turbo od 2.0 20vt

Post autor: topcio » 05 paź 2015, 19:47

Wszystko jest do zrobienia, Gros nawet prawie takie coś zrobił.
Skrzynia najlepiej z visco, ale to będzie jeden z mniejszych kosztów tego przedsięwzięcia.
Oczywiście kwestię finansów odkładamy na bok jako indywidualną i prywatną.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: stabraf » 05 paź 2015, 20:03

Tu masz trochę informacji: :link:

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: damian8595 » 05 paź 2015, 20:45

Dzięki za tego posta, dał mi do myślenia. Z racji tego, że muszę jak najszybciej dać samochód do warsztatu (stoi już ponad miesiąc) odpuszczę sobie tą przeróbkę. Daję samochód do kapitalnego remontu, myślę, że coś z tego urośnie. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy korzystał ktoś kiedyś z usług firmy F.L.AR ITAL z Częstochowy?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: Bartek-Lodz » 05 paź 2015, 20:56

Kup sobie drugi silnik i nie baw się w remonty - SZKODA KASY!!! Bardzo mało jest u nas fachowców, którzy potrafią dobrze zrobić remont silnika.
Temat przerabiałem już wiele razy u siebie i znajomych i uwierz mi taniej, szybciej i lepiej wyjdzie kupno drugiego silnika. Wiesz co innego uszczelka pod głowicą a co innego kapitalka. Nie wierz w gadki mechanika co to mówi, Panie zrobisz Pan remont i wiesz czym jeździsz - tak ale jak coś się stanie i pojedziesz do mechaniora co to gwarancje dawał to Ci zaraz powie, że źle docierałeś silnik, że zły olej, że przegrzałeś silnik, itp.
Za 4500 PLN masz nowy silnik z Warszawy-Zekrętu, za 1500 jest na allegro z Thesisa w idealnym stanie.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: damian8595 » 05 paź 2015, 21:03

Z używanym silnikiem jest większe ryzyko.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: Bartek-Lodz » 05 paź 2015, 21:16

Ja Ci dałem radę od siebie - ty zrobisz jak uważasz.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: damian8595 » 05 paź 2015, 21:27

Jasna sprawa, ale chcę to dobrze przemyśleć. Nie wydam kilku tysiączków ot tak w błoto.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: AUFER » 05 paź 2015, 22:24

Jak nie ufasz i nie znasz pochodzenia silnika oraz sprzedawcy to najlepiej kup całe autko i przyjedź na kołach. Wtedy już bardziej wiesz co kupujesz i możesz bawić się w przerzucanie silnika.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: Bartek-Lodz » 05 paź 2015, 22:27

Artur dobrze mówi, obecnie za sensowne pieniądze kupisz całą Kappę 2.4 - sprawdzisz sobie jak chodzi silnik i masz dodatkowo pełno gratów.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: bogdan » 06 paź 2015, 17:09

nie lepiej od razu 8.32

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: stabraf » 06 paź 2015, 17:39

:evil: :zjezdzam: :twisted: ~:-(

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: marceli » 06 paź 2015, 18:52

Czasem można jechać po silnik w aucie, odpalasz ,nagrzewasz słuchasz,demontaż i powrót.

Jak szukałem do swojej tak zrobiłem,więc wracał na "bitce" można powiedzieć jeszcze ciepły :)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”