Strona 1 z 3

Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 22 gru 2017, 12:21
autor: GriszaDG
Witam
J
estem po regeneracji DPFa (Eco Clean DPF). Po regeneracji wyczyszczony również EGR. Sterownik sprawdzony w dwóch warsztatach – żadnych błędów. A wypalanie DPF włącza się co 50-80 km.
Według mnie musi być jakiś problem ze sterowaniem.
Gdzie szukać?
EGR – jaki ma związek z DPF'em.
Czujnik podciśnienia – jak go sprawdzić?

Co jeszcze, bo już nie mam pomysłu 

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 23 gru 2017, 18:35
autor: słoma
niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 23 gru 2017, 18:53
autor: BootError
No bez jaj. Ewidentnie coś jest nie tak. Ja też swoją jeżdżę do pracy i z powrotem po 6km i na zapełnienie DPF'a potrzebuję co najmniej 250km. Nie wiem jak sprawdzić czujnik podciśnienia ale od tego chyba trzeba zacząć.

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 23 gru 2017, 19:14
autor: Jarek_Jarecki
A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 27 gru 2017, 11:50
autor: GriszaDG
słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 27 gru 2017, 11:51
autor: GriszaDG
Jarek_Jarecki pisze: 23 gru 2017, 19:14 A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
Hmm, AKU wymienione 2 lata temu. Powinno być ok. Sprawdzę.

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 27 gru 2017, 23:27
autor: słoma
GriszaDG pisze: 27 gru 2017, 11:50
słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.
zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd :) , z rożnych powodów ale to przerabialem , tylko po tym wszytkim musiałem olej ściągać z silnika :) , tak dużo przyrostu było
, :)

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 27 gru 2017, 23:52
autor: FXX
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.

Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 0:52
autor: słoma
[quote=FXX post_id=839824 time=1514415155 user_id=5364]
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.


myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 6:42
autor: Dawid
Owszem ma Kamil rację bo taki sam proces zachodzi w filtrze podczas jazdy jak i na postoju. Sam wiele razy wypalałem filtr na postoju i zawsze wypalił mi się do tego stopnia jak podczas jazdy.

Wysłane z Galaxy S8


Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 7:23
autor: GriszaDG
słoma pisze: 27 gru 2017, 23:27
GriszaDG pisze: 27 gru 2017, 11:50
słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.
zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd :) , z rożnych powodów ale to przerabialem , tylko po tym wszytkim musiałem olej ściągać z silnika :) , tak dużo przyrostu było
, :)
Nie jest tak. Ilekroć go "złapię na wypalaniu" kończę proces (jadę przed siebie aż skończy wypalać :))

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 7:29
autor: GriszaDG
FXX pisze: 27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.

Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???

FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???

Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 8:53
autor: FXX
słoma pisze:
FXX pisze: 27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.


myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .
A ja wiem, że kompletnie źle myślisz.
Nie raz wypalałem DPF na postoju obserwując na zegarach proces wypalania (mam podgląd na centralnym wyswietlaczu na parametry DPFu) i wypalał się do tego samego poziomu co podczas jazdy. To po pierwsze.

Po drugie podczas wypalania serwisowego czy wymuszonego filtr nie wypala się całkowicie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 9:01
autor: słoma
nie zamierzam przekonywać Panów , ze na postoju nie wypala się DPF-a , skoro wiedzą lepiej , to ich problem nie mój , dalej uważam ze cykl częstego wypalania DPF wiąże się z : albo niepełnym wypalaniem podczas krótkich przejazdów , czy dopalaniem na parkingu albo juz zużytym DPF .

Grisza sprawdź sobie poziom oleju ,sprawdzaj na bagnecie raz w tygodniu , jeżeli go przybywa , wypalanie DPF nie jest pełne .

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

: 28 gru 2017, 9:03
autor: FXX
To może powiedz dlaczego się DPF na postoju nie wypala, skoro jesteś tego pewien ;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka