Post
autor: piterstilo » 23 maja 2019, 19:46
Po tym sabotażu w wykonaniu mechanika, proponuję potraktować ten ,,jakiś Motul" jako płukankę
Wg mnie dedykowany olej to taki, który spełnia normę ACEA C3 9.55535-S2 albo nowszą: 9.55535-GS1 , ta druga jest zalecana do nowszych modułów MA. Jest kilka firm produkujących takie, niekoniecznie Selenia.
Multiair produkowany jest chyba od 2009 roku i po początkowych problemach, był parę razy poprawiany.
Również zalecenia serwisowe się zmieniały. Może dlatego krąży wiele sprzecznych informacji.
Najpierw zalecanym olejem był 5W40 i C3 9.55535-S2 a potem: 0W30 ( ekologia się kłania) 9.55535-GS1
Zamieszanie jest z tzw. kalibracją, przy zmianie oleju. Jedni twierdzą, że jest konieczna, inni to wyśmiewają.
Prawdopodobnie te ulepszone moduły , kalibracji nie potrzebują.
Dlatego tu potrzebny jest mechanik- praktyk, który się na tym zwyczajnie zna.
Jest z tym modułem trochę zachodu, ale BMW też ma podobny, co nie znaczy taki sam: wynalazek : Valvetronic.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM