Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Hej,
Po wymianie turbiny na nową auto nie ma mocy tj przy obciążeniu przeładowuje turbo/za duże ciśnienie i odprowadza spaliny/ co powoduje lekkie szarpanie i brak mocy, Vmax 120km/h. Zdarzyło się też że załączył się tryb awaryjny.
Czy w tym prostym benzyniaku 1.4 T-jet jest zawór EGR? Rozumiem że nie.
Wymieniłem czujnik doładowania ale to nie pomogło, pozostaje chyba tylko wyciągnięcie i sprawdzenie turbo.
Macie jakieś pomysły?
Auto było u 2 mechaników z czego co najmniej jeden zna się na rzeczy.
Po wymianie turbiny na nową auto nie ma mocy tj przy obciążeniu przeładowuje turbo/za duże ciśnienie i odprowadza spaliny/ co powoduje lekkie szarpanie i brak mocy, Vmax 120km/h. Zdarzyło się też że załączył się tryb awaryjny.
Czy w tym prostym benzyniaku 1.4 T-jet jest zawór EGR? Rozumiem że nie.
Wymieniłem czujnik doładowania ale to nie pomogło, pozostaje chyba tylko wyciągnięcie i sprawdzenie turbo.
Macie jakieś pomysły?
Auto było u 2 mechaników z czego co najmniej jeden zna się na rzeczy.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
We włoskich benzynach nie zawory EGR. Tutaj jest problem ze sterowaniem..Albo zawór overbost jest źle podłączony. Lub poprostu źle ustawiona sztanga zaworu west Gate. Obstawiam źle podpięty over boost czyli zmienione wężyki sterowania turbo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Masz zapieczone łopatki zmiennej geometrii.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Tak a świstak siedzi. Od kiedy Tjet ma zmienną geometrię? Kolego to nie jest diesel. Tu siedzi najzwyklejsza turbina ihi z zaworem wg.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Hej,
Wyminiłem:
1.czujnik doładowania - brak poprawy.
2.zawór upustowy - poprawa ale nadal skacze doładowanie/moc z tym że przy wciśnięciu gazu w podłogę jest ok z mocą, nic nie świszczy, idzie jak dzik. Wykresik pokazuje stale chyba z 4 kreseczki. Wystarczy nieco popuścić gazu i z powrotem wykres szaleje, moc skacze i dochodzi sycząco-denerwujący hałas turbiny.
3.zawór bocznikowy - brak poprawy
Turbina IHI była wymieniana na nową bo stara miała pękniętą obudowę, była też spawana głowica, mechanik sprawdzał wężologię.
Jakieś pomysły? Jechać do innego mechaniora? Ew. turbina do sprawdzenia bo może ktoś coś ściemnił...
Wyminiłem:
1.czujnik doładowania - brak poprawy.
2.zawór upustowy - poprawa ale nadal skacze doładowanie/moc z tym że przy wciśnięciu gazu w podłogę jest ok z mocą, nic nie świszczy, idzie jak dzik. Wykresik pokazuje stale chyba z 4 kreseczki. Wystarczy nieco popuścić gazu i z powrotem wykres szaleje, moc skacze i dochodzi sycząco-denerwujący hałas turbiny.
3.zawór bocznikowy - brak poprawy
Turbina IHI była wymieniana na nową bo stara miała pękniętą obudowę, była też spawana głowica, mechanik sprawdzał wężologię.
Jakieś pomysły? Jechać do innego mechaniora? Ew. turbina do sprawdzenia bo może ktoś coś ściemnił...
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Dziś zbyt zimno na dworze żeby to analizować na miejscu przy aucie:/ więc wrzucam foteczkę:)
Na pierwszy rzut mojego laickiego oka to chyba nie teges:?
Na pierwszy rzut mojego laickiego oka to chyba nie teges:?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Nieprawidłowo połączone przewody
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2020, 20:01 przez piterstilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Jak by nie było schemat jest u góry i jest prawidłowy. Więc wystarczyło iść po wężykach i sprawdzić według schematu. Tutaj nie będzie działać. Ponieważ turbo nie jest wysterowane na wymagane doładowanie przez soft. To Ca iść do actuatora idzie w dolot.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Naprawione!
Wielkie dzięki dla @piterstilo & @kond243
Po zamianie wężyków auto wreszcie działa normalnie, nie muli, nie syczy, przyspiesza elegancko. Sama zamiana to 3 minuty zabawy z suszarką:)
W sumie też mega diss dla mechaników, mówiłem im o sprawdzeniu podpięcia węży mapsensora. Trzeba wszystkiego samemu pilnować.
Strach pomyśleć co odwalają lekarze...

Wielkie dzięki dla @piterstilo & @kond243
Po zamianie wężyków auto wreszcie działa normalnie, nie muli, nie syczy, przyspiesza elegancko. Sama zamiana to 3 minuty zabawy z suszarką:)
W sumie też mega diss dla mechaników, mówiłem im o sprawdzeniu podpięcia węży mapsensora. Trzeba wszystkiego samemu pilnować.
Strach pomyśleć co odwalają lekarze...
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid