Lybra 2.0 comfortronic opine
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Lybra 2.0 comfortronic opine
Witam
Przymierzam się do zakupu Lancii Lybry 2.0 comfortronic i chciałbym zasięgnąć opinii odnośnie takiego połączenia, samej skrzyni, czy są problemy w serwisowaniu oraz jaki będzie najlepszy budżet będzie odpowiedni na zakup takiego auta w nadwoziu kombi
Pozdrawiam
Przymierzam się do zakupu Lancii Lybry 2.0 comfortronic i chciałbym zasięgnąć opinii odnośnie takiego połączenia, samej skrzyni, czy są problemy w serwisowaniu oraz jaki będzie najlepszy budżet będzie odpowiedni na zakup takiego auta w nadwoziu kombi
Pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Mam 3 takie od kilku lat, więc co nieco mogę ci powiedzieć.
Zacznijmy od końca: kombi w automacie to biały kruk, ja polowałem na taką kilka lat. Budżet taki sam jak dla zwykłej lybry - zależy od stanu, a ceny są mocno rozstrzelone.
Sama skrzynia nie powinna cię przerażać, bo jest praktycznie bezobsługowa i bezawaryjna. To stara, pancerna japońska konstrukcja. Natomiast warto przy zakupie zwrócić uwagę na półosie, bo są inne niż w zwykłej 2.0, a są praktycznie nie do dostania (autosklep24 miał takie niedawno w wyprzedaży magazynów fiata, więc w razie czego można by jeszcze u nich pytać).
W automacie dochodzi konieczność wymiany oleju w skrzyni, nie są to duże koszta. Są tacy, co nie wymieniają oleju, ale ja wymieniam razem z wymianą oleju w silniku, przy czym robię to sobie sam w garażu i wymieniam po prostu spuszczając olej - mam świadomość, że wymieniam połowę oleju, ale za to robię to częściej niż fabryka nakazała (dużo oleju zostaje elementach skrzyni). Ale wielu użytkowników tych automatów nie wymienia oleju w ogóle, więc przynajmniej na pierwszą wymianę warto pojechać do warsztatu od automatów i tak zrobić porządną wymianę, żeby mieć potem spokój ze skrzynią. Samodzielna wymiana jest prosta, po prostu na dole skrzyni jest korek spustowy na klucz chyba 24 - przy czym jest mało miejsca i ja musiałem ściąć trochę swój klucz fajkowy, żeby mi się tam mieścił.
Jazda automatu - jest inna niż w 2.0 z ręczną skrzynią. Ten automat wyraźnie zabiera trochę mocy z silnika i do tego ma 4, a nie 5 biegów jak manual. Ale spod świateł da się szybko ruszyć i sprawnie rozpędzić, bo oszczędza się czas na zmianie biegów, a jak się włączy tryb sport, to można poszaleć. Automat z jednej strony zachęca do spokojnej jazdy, z drugiej chyba nie czuć w nim tak prędkości jak przy ręcznej skrzyni. Ma tylko 4 biegi, co przy niektórych prędkościach daje się we znaki, bo możesz trafić w taki zakres, że akurat przy tych obrotach nie będzie miał mocy. Za to bardzo fajnie się tym jeździ z prędkościami autostradowymi, 140+. Ma wtedy wystarczający zapas mocy, żeby jeszcze sprawnie przyśpieszyć i wyprzedzić, a obroty są przyzwoicie niskie i silnik nie wyje. Natomiast mam wrażenie, że cała moc gdzieś znika, jak trzeba wyjechać pod górkę.
W lybrze jest fajny lewarek skrzyni, nie ma takiego zygzaka znanego ze starych automatów, ruch jest tylko góra-dół - chyba że chcesz ręcznie zmieniać biegi, to dajesz lewarek do siebie i dalej góra-dół sekwencyjnie.
[właśnie chciałem napisać, że chodzi tylko góra dół bez żadnych dodatkowych przycisków, skonsultowałem to z żoną i powiedziała że nic nie ma (a ona przełącza lewą ręką!), ale jeszcze poszedłem zobaczyć do samochodu i... jest, jest kołnierz pod gałką używany do przełączenia w P i chyba R. Ale jest to tak wygodne, że jak widać, w ogóle się o tym nie myśli].
Z nieprzyjemnych odczuć w użytkowaniu automatu jest tylko zmiana biegu z 2 na 3 realizowana bez gazu - czuć wtedy takie "dupnięcie" i tam mam we wszystkich trzech, więc chyba Ten Typ Tak Ma.
Podsumowując - automat nie powinien cię odstraszać od zakupu Lybry, oglądając samochód skup się na innych newralgicznych punktach tego modelu.
Zacznijmy od końca: kombi w automacie to biały kruk, ja polowałem na taką kilka lat. Budżet taki sam jak dla zwykłej lybry - zależy od stanu, a ceny są mocno rozstrzelone.
Sama skrzynia nie powinna cię przerażać, bo jest praktycznie bezobsługowa i bezawaryjna. To stara, pancerna japońska konstrukcja. Natomiast warto przy zakupie zwrócić uwagę na półosie, bo są inne niż w zwykłej 2.0, a są praktycznie nie do dostania (autosklep24 miał takie niedawno w wyprzedaży magazynów fiata, więc w razie czego można by jeszcze u nich pytać).
W automacie dochodzi konieczność wymiany oleju w skrzyni, nie są to duże koszta. Są tacy, co nie wymieniają oleju, ale ja wymieniam razem z wymianą oleju w silniku, przy czym robię to sobie sam w garażu i wymieniam po prostu spuszczając olej - mam świadomość, że wymieniam połowę oleju, ale za to robię to częściej niż fabryka nakazała (dużo oleju zostaje elementach skrzyni). Ale wielu użytkowników tych automatów nie wymienia oleju w ogóle, więc przynajmniej na pierwszą wymianę warto pojechać do warsztatu od automatów i tak zrobić porządną wymianę, żeby mieć potem spokój ze skrzynią. Samodzielna wymiana jest prosta, po prostu na dole skrzyni jest korek spustowy na klucz chyba 24 - przy czym jest mało miejsca i ja musiałem ściąć trochę swój klucz fajkowy, żeby mi się tam mieścił.
Jazda automatu - jest inna niż w 2.0 z ręczną skrzynią. Ten automat wyraźnie zabiera trochę mocy z silnika i do tego ma 4, a nie 5 biegów jak manual. Ale spod świateł da się szybko ruszyć i sprawnie rozpędzić, bo oszczędza się czas na zmianie biegów, a jak się włączy tryb sport, to można poszaleć. Automat z jednej strony zachęca do spokojnej jazdy, z drugiej chyba nie czuć w nim tak prędkości jak przy ręcznej skrzyni. Ma tylko 4 biegi, co przy niektórych prędkościach daje się we znaki, bo możesz trafić w taki zakres, że akurat przy tych obrotach nie będzie miał mocy. Za to bardzo fajnie się tym jeździ z prędkościami autostradowymi, 140+. Ma wtedy wystarczający zapas mocy, żeby jeszcze sprawnie przyśpieszyć i wyprzedzić, a obroty są przyzwoicie niskie i silnik nie wyje. Natomiast mam wrażenie, że cała moc gdzieś znika, jak trzeba wyjechać pod górkę.
W lybrze jest fajny lewarek skrzyni, nie ma takiego zygzaka znanego ze starych automatów, ruch jest tylko góra-dół - chyba że chcesz ręcznie zmieniać biegi, to dajesz lewarek do siebie i dalej góra-dół sekwencyjnie.
[właśnie chciałem napisać, że chodzi tylko góra dół bez żadnych dodatkowych przycisków, skonsultowałem to z żoną i powiedziała że nic nie ma (a ona przełącza lewą ręką!), ale jeszcze poszedłem zobaczyć do samochodu i... jest, jest kołnierz pod gałką używany do przełączenia w P i chyba R. Ale jest to tak wygodne, że jak widać, w ogóle się o tym nie myśli].
Z nieprzyjemnych odczuć w użytkowaniu automatu jest tylko zmiana biegu z 2 na 3 realizowana bez gazu - czuć wtedy takie "dupnięcie" i tam mam we wszystkich trzech, więc chyba Ten Typ Tak Ma.
Podsumowując - automat nie powinien cię odstraszać od zakupu Lybry, oglądając samochód skup się na innych newralgicznych punktach tego modelu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Mówiłem, że Bichoń pomożeMichał Zatoń pisze: ↑02 cze 2020, 8:29 Witam
Przymierzam się do zakupu Lancii Lybry 2.0 comfortronic i chciałbym zasięgnąć opinii odnośnie takiego połączenia, samej skrzyni, czy są problemy w serwisowaniu oraz jaki będzie najlepszy budżet będzie odpowiedni na zakup takiego auta w nadwoziu kombi
Pozdrawiam



Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź
Oraz za polecenie tego forum
Oraz za polecenie tego forum
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Na stronie mobile.de widziałem jeden taki egzemplarz, właśnie w kombi. Jednak są tylko trzy zdjęcia i to nie najlepszej jakości. Na dodatek zrobione tylko z boku kierowcy. Ale będę szukał dalej.
Jeszcze raz dziękuję
Jeszcze raz dziękuję
Ostatnio zmieniony 02 cze 2020, 16:54 przez faraon, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Następnym razem wykorzystaj opcję edycji postu a nie klep jednego pod drugim no i uzupełnij profil o miejscowość.
Powód: Następnym razem wykorzystaj opcję edycji postu a nie klep jednego pod drugim no i uzupełnij profil o miejscowość.
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Poproś o zdjęcia z bliska progów i podłogi, to jest najgorszy punkt lyberek. Może wrzuć tutaj linka do ogłoszenia, pooglądam ją sobie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Fotel kierowcy ładnie wyświechtany jak na niecałe 100kkm przebiegu...
KAPPA TDS & JTD
- artnam
- Forumowicz/ka
- Posty: 121
- Rejestracja: 18 mar 2013, 15:40
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Struża Kolonia/Lubelskie
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Wybacz, ale zupełnie nie widzę plusów tej sztuki. Znalazłbym na mobile kilkanaście ciekawszych, czy lepszych to tylko osobiste oględziny mogłyby rozstrzygnąć.Michał Zatoń pisze: ↑02 cze 2020, 19:12 https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lanci ... 58326.html
Mam nadzieję że się wyświetli
Oczywiście, jeżeli nie zamykamy się tylko w automacie i 2.0. bo w tej wersji to rzeczywiście "jedyna taka zobacz...".
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Najbardziej mi zależy na 2.0 z automatem. Ale właśnie mi to wygląda bardzo podejrzanie. Taki fotel przy takim przebiegu, i mało zdjęć w ogłoszeniu. Poczekam, może kiedyś wpadnie inna, ewentualnie będę się ratował sedanem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Ewentualnie jakby poszukiwania były długie to bym też rozważał Kappe. Tylko dla leniwej jazdy w trasie też wolałbym automat
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Kilka miesięcy temu ktoś na forum oferował Lybrę kombi 2.0 automat, tylko z padnięta skrzynią, ale poza tym podobno w bardzo ładnym stanie. Może jeszcze ma, a ja mam taką skrzynię w zapasie... To był użytkownik adrian123.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Problem, przynajmniej dla mnie, w tym, że nigdy tak auta nie kupowałem i nie wiedziałbym co i jak zacząć, jak to wszystko ogarnąć
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 cze 2020, 8:14
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
Jest może ktoś nie tak daleko od Radomska żeby można było ewentualnie podjechać i zobaczyć jak działa taki zestaw. 2.0 i automat. Chętnie też bym zobaczył jak wygląda sedan na żywo.
Re: Lybra 2.0 comfortronic opine
To jest ciekawe stwierdzenie, nie ma co

Ehhh pofatygowałem się i wrzuciłem na olx zapytanie. W Częstochowie masz 2 sedany. Całe 40 km od Ciebie. Budę możesz sobie pooglądać
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast