Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
Mam ostatnio problem z ustawieniem odpowiedniej temperatury nawiewu. Zawsze miałem na 20-21 z włączoną Klimą i dmuchało lekko ciepło. Teraz po ponownym odpaleniu auta po krótkim postoju wieje zimnym. Jak podkręcę na maxa - 28 stopni - to dmucha ciepłym. Czy to może być wina przycinającej się klapki nagrzewnicy ? Bo przy ustawieniu 20-21 stopni odczucie jest takie jak by dmuchało z ustawioną temperaturą 17 stopni, a aby dmuchało cieplej to trzeba na minimum 24 ustawić i to już na rozgrzanym silniku taki efekt.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Re: Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
Czy brałeś pod uwagę zapowietrzenie nagrzewnicy?
W takim razie miałaby mniejszą wydajność w ogóle a tym bardziej po przestudzeniu.
W takim razie miałaby mniejszą wydajność w ogóle a tym bardziej po przestudzeniu.
Re: Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
To raczej nie jest kwestia zapowietrzenia nagrzewnicy. Bardziej obstawiał bym problem z regulacją ciepła/zimna, bo na maksa jak ustawię - 28 stopni - to dmucha gorącym, natomiast jak obniżę do 22 to już zimne leci jak by było ustawione 18 lub poniżej.Ambrosious pisze: ↑29 kwie 2021, 14:45 Czy brałeś pod uwagę zapowietrzenie nagrzewnicy?
W takim razie miałaby mniejszą wydajność w ogóle a tym bardziej po przestudzeniu.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
Czujnik temp. nawiewu, taką mam koncepcję...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
Też bym tak obstawiał.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Problem z wentylatorem - za zimno, za ciepło
W którym miejscu znajduje się ten czujnik ? Trzeba rozebrać środkową konsolę czy jest on po stronie komory silnika ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07