Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Dzień dobry,
co poradzicie?
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 1450 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł
co poradzicie?
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 1450 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Pkt.2
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Według mnie jeśli jest taka niewielka różnica pomiędzy regeneracja a nowymi to ja bym wybrał nowe
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Panowie, jakiś błąd był na stronie, jednak za nówki chcą trochę więcej
To jeszcze raz:
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 2700 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł
Przy takim zestawieniu zastanawiam się nad zamiennikami. Bardzo będę żałował decyzji?

To jeszcze raz:
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 2700 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł
Przy takim zestawieniu zastanawiam się nad zamiennikami. Bardzo będę żałował decyzji?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
No chyba że zamiennik innej firmy? Albo może regeneracja?
Macie jakieś doświadczenie z zamiennikami albo regeneracją? Mam dylemat, ale na pewno 2700 zł nie wydam na nówki.
Zamiennik czy regeneracja?

Zamiennik czy regeneracja?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Zamiennik, jeśli koszt niewiele wyższy niż regeneracja. Ale tylko wtedy, jak producent jest renomowany - Hella, Bosch, Valeo, Al itp
W innym przypadku regeneracja.
W innym przypadku regeneracja.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
pkt. 4 zrób to sam
ewentualnie jak odbłyśnik wymaga rzeczywiście regeneracji w sensie napawania nowej powłoki można to zlecić. Niemniej zacznij od porostu umycia reflektora, ewentualnie od wymiany powłoki lakierniczej na froncie. A zobaczysz na pewno różnicę. Wątpię żebyś miał wypalony odbłyśnik. 1100zł za regenerację moim zdaniem dużo za dużo.
Zestaw do wymiany lakieru na "szkłach" reflektora ok 100zł. z chemią, wodą demineralizowaną, pastami polerskimi zamkniesz pewnie w 150zł + twoja robota.
Czas jaki musisz poświęcisz jak nie robisz tego zawodowo ok. 3-4h na reflektor + czas demontażu i montażu na auto.
Jak widać da się to ogarnąć we własnym zakresie. Na foto trochę starszy reflektor niż z twoje Delty.

Zestaw do wymiany lakieru na "szkłach" reflektora ok 100zł. z chemią, wodą demineralizowaną, pastami polerskimi zamkniesz pewnie w 150zł + twoja robota.
Czas jaki musisz poświęcisz jak nie robisz tego zawodowo ok. 3-4h na reflektor + czas demontażu i montażu na auto.
Jak widać da się to ogarnąć we własnym zakresie. Na foto trochę starszy reflektor niż z twoje Delty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Fly przecież ten koszt renowacji to jakiś "z dupy" wyciągnięty.
Belfegor Ci wszystko napisał.
Jak obejrzałem na zdjęciach lampę to wygląda jakby projektor soczewkowy dało się wyciągnąć bez rozklejania lampy . To nawet jeśli odbłyśnik jest do naprawy (wypalony) to koszt napylenia próżniowego dwóch odbłyśników zamknie się w kwocie 150-200pln - firm co to robią jest kilka (mogę zobaczyć co chłopaki polecają na forum Laguny - tam odbłyśnik to standard).
Reszta to jest jak napisał Belfegor - tylko do polerowania klosza lepiej lampę mieć na aucie - wygodniej bo nie trzeba jej trzymać.
Oklejasz naokoło dobrą taśmą (co by lakieru nie porysować), papier zależnie od stopnia zmatowienia klosza 800 do 3000 - jak bardzo zmatowiony to 800, bo jak tylko trochę to od 1200 spokojnie. Wiadro wody, papier w rękę i szlifujesz, aż będzie OK. Potem pasta polerska (może być nawet Tempo, ale lepsza jest Farecla itp.) i polerka. Jak nie masz polerki to nawet kątówką zrobisz tylko żeby miała regulację obrotów. A na koniec chemia do zabezpieczenia (kilkanaście złotych), albo nawet ceramikę można położyć taką za 20-30pln buteleczka (to taka starczy na 20 takich lamp).
Jakby się okazało że trzeba rozklejać lampę to opalarka w dłoń i jazda (z doświadczenia wiem że trzeba grzać naokoło na temperaturze 250 lub więcej stopni, np. w moim 300C lampę grzałem na 340).
A jak już otworzysz to dalej prościzna. No i możesz sobie od razu zrobić tjunink tych lamp, np. odmalować środek na czarno albo zielono
. Jak kto woli.
A no i jedno - w żadne DEPO lub TYC to żeby Cię przypadkiem nie popchnęło. To świeci wszędzie tylko nie na drogę i wyregulować nie idzie (to są lampy dla handlarzy jak trzeba "bezwypadkowy" naprawić).
Belfegor Ci wszystko napisał.
Jak obejrzałem na zdjęciach lampę to wygląda jakby projektor soczewkowy dało się wyciągnąć bez rozklejania lampy . To nawet jeśli odbłyśnik jest do naprawy (wypalony) to koszt napylenia próżniowego dwóch odbłyśników zamknie się w kwocie 150-200pln - firm co to robią jest kilka (mogę zobaczyć co chłopaki polecają na forum Laguny - tam odbłyśnik to standard).
Reszta to jest jak napisał Belfegor - tylko do polerowania klosza lepiej lampę mieć na aucie - wygodniej bo nie trzeba jej trzymać.
Oklejasz naokoło dobrą taśmą (co by lakieru nie porysować), papier zależnie od stopnia zmatowienia klosza 800 do 3000 - jak bardzo zmatowiony to 800, bo jak tylko trochę to od 1200 spokojnie. Wiadro wody, papier w rękę i szlifujesz, aż będzie OK. Potem pasta polerska (może być nawet Tempo, ale lepsza jest Farecla itp.) i polerka. Jak nie masz polerki to nawet kątówką zrobisz tylko żeby miała regulację obrotów. A na koniec chemia do zabezpieczenia (kilkanaście złotych), albo nawet ceramikę można położyć taką za 20-30pln buteleczka (to taka starczy na 20 takich lamp).
Jakby się okazało że trzeba rozklejać lampę to opalarka w dłoń i jazda (z doświadczenia wiem że trzeba grzać naokoło na temperaturze 250 lub więcej stopni, np. w moim 300C lampę grzałem na 340).
A jak już otworzysz to dalej prościzna. No i możesz sobie od razu zrobić tjunink tych lamp, np. odmalować środek na czarno albo zielono

A no i jedno - w żadne DEPO lub TYC to żeby Cię przypadkiem nie popchnęło. To świeci wszędzie tylko nie na drogę i wyregulować nie idzie (to są lampy dla handlarzy jak trzeba "bezwypadkowy" naprawić).
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Akurat Depo wcale nie są najgorsze ja ich nie mam ale kumpel w bravo ma depo i nie narzeka od dwóch lat.
Marcin_D pisze: ↑16 wrz 2021, 17:17 Fly przecież ten koszt renowacji to jakiś "z dupy" wyciągnięty.
Belfegor Ci wszystko napisał.
Jak obejrzałem na zdjęciach lampę to wygląda jakby projektor soczewkowy dało się wyciągnąć bez rozklejania lampy . To nawet jeśli odbłyśnik jest do naprawy (wypalony) to koszt napylenia próżniowego dwóch odbłyśników zamknie się w kwocie 150-200pln - firm co to robią jest kilka (mogę zobaczyć co chłopaki polecają na forum Laguny - tam odbłyśnik to standard).
Reszta to jest jak napisał Belfegor - tylko do polerowania klosza lepiej lampę mieć na aucie - wygodniej bo nie trzeba jej trzymać.
Oklejasz naokoło dobrą taśmą (co by lakieru nie porysować), papier zależnie od stopnia zmatowienia klosza 800 do 3000 - jak bardzo zmatowiony to 800, bo jak tylko trochę to od 1200 spokojnie. Wiadro wody, papier w rękę i szlifujesz, aż będzie OK. Potem pasta polerska (może być nawet Tempo, ale lepsza jest Farecla itp.) i polerka. Jak nie masz polerki to nawet kątówką zrobisz tylko żeby miała regulację obrotów. A na koniec chemia do zabezpieczenia (kilkanaście złotych), albo nawet ceramikę można położyć taką za 20-30pln buteleczka (to taka starczy na 20 takich lamp).
Jakby się okazało że trzeba rozklejać lampę to opalarka w dłoń i jazda (z doświadczenia wiem że trzeba grzać naokoło na temperaturze 250 lub więcej stopni, np. w moim 300C lampę grzałem na 340).
A jak już otworzysz to dalej prościzna. No i możesz sobie od razu zrobić tjunink tych lamp, np. odmalować środek na czarno albo zielono. Jak kto woli.
A no i jedno - w żadne DEPO lub TYC to żeby Cię przypadkiem nie popchnęło. To świeci wszędzie tylko nie na drogę i wyregulować nie idzie (to są lampy dla handlarzy jak trzeba "bezwypadkowy" naprawić).
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Z całym szacunkiem ale ten kumpel niech lepiej idzie do okulisty, Depo, TYC, DJ-Auto to badziew jakich mało, lepszy ori reflektor z wypalonymi odbłyśnikami, i z żółkniętymim kloszami niż te badziewie produkcji kapitalistycznych Chińczyków.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
DEPO dobrze świeci
- to ja zapraszam do moje żony po okulary, a wcześniej na wizytę u okulisty.
DEPO, TYC to jest shit jakich mało na świecie - znam kilka aut gdzie takie lampy założono po kolizji i ani tego nie szło wyregulować, ani nie świeciło.
Kumpel takowe do Astry H wsadził - o ile na oryginalnych było OK, to na tym świeciło po oknach i czubkach drzew, a na szosie było jak w grobie. Na SKP próbował z kolegą ustawiać to nie było jak wyregulować bo zakresu nie starczyło.
Fly jak piszę nie baw się w żadne zamienniki (a na oryginalne jak napisałeś trochę drogo). Rób regenerację sam i będziesz zadowolony.
Jak wyjmiesz projektor to od razu będziesz widział czy odbłyśnik do napylenia czy nie.
TU masz polecane na RLKP namiary firm
http://regeneracja-hc.com/
https://www.olx.pl/d/oferta/regeneracja ... x7HcC.html
Przypuszczam że jak wklepiesz "metalizacja próżniowa" to gdzieś w swojej okolicy pewnie coś znajdziesz.

DEPO, TYC to jest shit jakich mało na świecie - znam kilka aut gdzie takie lampy założono po kolizji i ani tego nie szło wyregulować, ani nie świeciło.
Kumpel takowe do Astry H wsadził - o ile na oryginalnych było OK, to na tym świeciło po oknach i czubkach drzew, a na szosie było jak w grobie. Na SKP próbował z kolegą ustawiać to nie było jak wyregulować bo zakresu nie starczyło.
Fly jak piszę nie baw się w żadne zamienniki (a na oryginalne jak napisałeś trochę drogo). Rób regenerację sam i będziesz zadowolony.
Jak wyjmiesz projektor to od razu będziesz widział czy odbłyśnik do napylenia czy nie.
TU masz polecane na RLKP namiary firm
http://regeneracja-hc.com/
https://www.olx.pl/d/oferta/regeneracja ... x7HcC.html
Przypuszczam że jak wklepiesz "metalizacja próżniowa" to gdzieś w swojej okolicy pewnie coś znajdziesz.
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Ma ktoś może reflektor poza autem i sprawdzi, czy da się wyjąć odbłyśnik z soczewką bez rozklejania? Zbliża się jesień, czas zabrać się za to 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Jeżeli są nowe ORI dostępne - nowe polecam. Regeneracja - jeżeli brak innych możliwości. Przerabiałem obie opcje.
Z uwagi na kształt - nie są płaskie - polerka nie jest prosta. Testowałem na Stilo. W takim przypadku pasuje wyjąć reflektor. No i trwałość zabiegu ... Co rok pasuje pokryć ceramiką ponownie. Inaczej żółkną.
Z uwagi na kształt - nie są płaskie - polerka nie jest prosta. Testowałem na Stilo. W takim przypadku pasuje wyjąć reflektor. No i trwałość zabiegu ... Co rok pasuje pokryć ceramiką ponownie. Inaczej żółkną.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Maza oczywiście trudniej wypolerować niż idealnie płaskie - tylko który obecny samochód ma płaskie szyby reflektorów.
Akurat to żaden problem - a jak polerujesz auto to też tylko takie jak Fiat 125p/ Polonez "borewicz".
Co do zabezpieczenia - ceramika na lampach trzyma się u kumpla już 3 rok - a myty jest jak leci (i automat, i bezdotyk, rzadko ręcznie).
Zawsze można zamiast ceramiki położyć lakier UV i masz żółknięcie w nosie.
Jedyny argument za zmianą na nowe jest wtedy, gdy klosz reflektora (zazwyczaj poliwęglan) jest tak skatowany, że popękał w swojej strukturze (i porobiły się tzw. pajączki). W przeciwnym razie wywalenie 3 klocków na nowe to bezsens.
Akurat to żaden problem - a jak polerujesz auto to też tylko takie jak Fiat 125p/ Polonez "borewicz".
Co do zabezpieczenia - ceramika na lampach trzyma się u kumpla już 3 rok - a myty jest jak leci (i automat, i bezdotyk, rzadko ręcznie).
Zawsze można zamiast ceramiki położyć lakier UV i masz żółknięcie w nosie.
Jedyny argument za zmianą na nowe jest wtedy, gdy klosz reflektora (zazwyczaj poliwęglan) jest tak skatowany, że popękał w swojej strukturze (i porobiły się tzw. pajączki). W przeciwnym razie wywalenie 3 klocków na nowe to bezsens.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?
Jak pisze Marcin jak nie zabezpieczysz to zaraz Ci zżółknie, dlatego pisałem że dobrze było by sobie kupić farbę i to nie pierwsza lepsza właśnie taką do reflektorów czyli odporna na UV i z utwardzaczem, Taki zestaw gdzie masz pasty i papiery + jakiś zmywacz uczciwy ok. stówki kosztuje. Na tym reflektorze powyżej z subaraka jest cienko klar polerowany i dodatkowo ceramikamaza pisze: ↑20 wrz 2021, 22:04 Jeżeli są nowe ORI dostępne - nowe polecam. Regeneracja - jeżeli brak innych możliwości. Przerabiałem obie opcje.
Z uwagi na kształt - nie są płaskie - polerka nie jest prosta. Testowałem na Stilo. W takim przypadku pasuje wyjąć reflektor. No i trwałość zabiegu ... Co rok pasuje pokryć ceramiką ponownie. Inaczej żółkną.
