Witam serdecznie - nie mam w samochodzie DPF i przez ok rok auto śmigało aż miło. Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy. Po podłączeniu interfejsu - błąd p010f.
Przepływomierz został wymieniny a komunikat nadal się pojawia. Proszę o podpowiedź co może byćpowodem tego zjawiska.
Auto ma moc aż do czasu kiedy włącza się błąd.
Z góry dziękuję.
Delta III 1.9 190KM - p010f
Re: Delta III 1.9 190KM - p010f
... masz w aucie dwa przepływomierze, które mają rozbieżne odczyty i dlatego pojawia się ten błąd, nie znam tego silnika ale spróbuj znaleźć drugi przepływomierz i również go wymienić na nowy. Możliwe, że wymieniłeś dobry na nowy a problem jest z tym drugim.
pzdr
pzdr
Re: Delta III 1.9 190KM - p010f
No tak coś czułem, przy czym jeden jest to przepływomierz i przez niego przechdzi powietrze a drugi podpięty pod wężyki. Hmmmm jeśli tak to ten byłby uszkodzony ::):) Czyli ten drugi to byłby czujnik różnicy ciśnień
:)
Podepnę zatem scaner i w trasie zobaczę na parematry rzeczywiste - okaże się co przekłamuje.

Podepnę zatem scaner i w trasie zobaczę na parematry rzeczywiste - okaże się co przekłamuje.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1091
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 190KM - p010f
Moim zdaniem w tym silniku 1.9 Twin Turbo jest jeden przepływomierz powietrza.
Najprostszy sposób, to odpięcie tymczasowe wtyczki przepływomierza i porównaniu wrażeń z jazdy z włączoną wtyczką.
Ogólnie silniki koncernu Fiata tolerują przepływomierze Boscha. Oryginalne a nie udające oryginał. Inne firmy to loteria.
Natomiast są dwa osobne zawory sterowania każdą turbiną osobno. Jak mechanik usłyszy hasło N75, to będzie wiedział który to zawór.
Chodzi o rozróżnienie o który element o wielu nazwach chodzi: zawór, sterownik, regulator > turbiny. Najpopularniejszy jest z firmy Pierburg.
Są na pewno dwa i umieszczone zostały przy chłodnicy po bokach. Dostęp do nich nie jest najłatwiejszy, jest tam ciasno.
Przy ewentualnej wymianie należy przypilnować, poprawności i kolejności podłączenia wężyków podciśnienia.
Niby oczywiste, ale miałem jedną Lancię ze źle podłączonymi przez mechanika wężykami i był potem problem ze znalezieniem powodu słabej mocy auta.
Czujnik różnicy ciśnień jest umieszczony w łatwo dostępnym i widocznym miejscu na grodzi-ściance silnika.
Ale ten czujnik odpowiada za poprawną pracę układu oczyszczania spalin czyli DPF-u, raczej nie ma tu nic do rzeczy.
Najprostszy sposób, to odpięcie tymczasowe wtyczki przepływomierza i porównaniu wrażeń z jazdy z włączoną wtyczką.
Ogólnie silniki koncernu Fiata tolerują przepływomierze Boscha. Oryginalne a nie udające oryginał. Inne firmy to loteria.
Natomiast są dwa osobne zawory sterowania każdą turbiną osobno. Jak mechanik usłyszy hasło N75, to będzie wiedział który to zawór.
Chodzi o rozróżnienie o który element o wielu nazwach chodzi: zawór, sterownik, regulator > turbiny. Najpopularniejszy jest z firmy Pierburg.
Są na pewno dwa i umieszczone zostały przy chłodnicy po bokach. Dostęp do nich nie jest najłatwiejszy, jest tam ciasno.
Przy ewentualnej wymianie należy przypilnować, poprawności i kolejności podłączenia wężyków podciśnienia.
Niby oczywiste, ale miałem jedną Lancię ze źle podłączonymi przez mechanika wężykami i był potem problem ze znalezieniem powodu słabej mocy auta.
Czujnik różnicy ciśnień jest umieszczony w łatwo dostępnym i widocznym miejscu na grodzi-ściance silnika.
Ale ten czujnik odpowiada za poprawną pracę układu oczyszczania spalin czyli DPF-u, raczej nie ma tu nic do rzeczy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 190KM - p010f
Super dziękuję za informacje. Jak wspomniałem wcześniej, nie ma DPF. Jutro odepnę przepływomierz i zobaczę jakauto się zachowuje. Co ciekawe po zapaleniu i dojazd do pracy 10 km auto dynamiczne i nic się nie dzieje. Ta sama trasa powrotna i nagle tracę moc. Wyłączę/Włączę auto i znów działa ale do czasu. Za każdym razem jak podpinam scaner jest błąd P010f. Wskazanie Dephpi na przepływomierz, nic nie dało jego wymiana. Jutro wypnę wtyczkę i zobaczymy co się będzie działo. Tak jest jeden przepływomierz powietrza i do tego czujnik różnicy ciśnień. Egr jak pokazał mi scaner jest włączony ponieważ jego parametry w trakcie pracy auta się zmieniają a więc kiedy likwidowany był DPF nie został EGR (tak sądzę) wyłączony programowo. Może jest zabrudzony i też robi problem.
Sprawa ciekawa - mocno denerwująca.
:)
P.S. Zastanawiam się czy po odpięciu przepływomierza będzie możliwość jazdy czy nie wyskoczy odrazu błąd silnika i auto przestanie pracować
Sprawa ciekawa - mocno denerwująca.

P.S. Zastanawiam się czy po odpięciu przepływomierza będzie możliwość jazdy czy nie wyskoczy odrazu błąd silnika i auto przestanie pracować
