Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
KAPPA TDS & JTD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Dokładnie tak, w pompach z benzyniaków raczej 99% łańcuszków jest ok. Widać to było wyraźnie po ściągnięciu pompy z jtd, łańcuszek podczas obracania nim "stawał dęba" i klinował się o ślizg, podczas gdy ten z benzyniaka gładko się obracał. Sam łańcuch z kołami i ślizgami nie do kupienia.Ramzes_II pisze:"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Ponieważ moja Kappa mogła startować w konkursie na najgłosniejszy łańcuszek pompy i wygrała by wszystkie konkursy, postanowiłem zainwestować w nową pompę.
Stara wyglądała ku mojemu przerażeniu tak :
Jakby ten urwany element wpadł w łańcuch to ...
no własnie.
Teraz moje JTD jest najcichsze z wszystkich
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
Fotka jej poniżej:
Zalano przy wymianie znów olej Valvoline MAXLIFE DIESEL 10W-40, wymieniono na nowy pasek nierządu (mimo że miał tylko 20 tys i 2 lata) jak i pasek alternatora.
Po wymianie pompy, filtra i zalaniu olejem - po pierwszym zakreceniu silnikiem i uruchomieniu - cisnienie oleju zgasło od razu. Znaczy się iż pompa ma zdecydowanie wiekszą wydajność. Wczesniej po wymianie oleju i filtra kontrolka cisnienia oleju gasła po 3-5 sek od uruchomienia.
Stara wyglądała ku mojemu przerażeniu tak :
Spoiler:
no własnie.
Teraz moje JTD jest najcichsze z wszystkich
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
Fotka jej poniżej:
Spoiler:
Po wymianie pompy, filtra i zalaniu olejem - po pierwszym zakreceniu silnikiem i uruchomieniu - cisnienie oleju zgasło od razu. Znaczy się iż pompa ma zdecydowanie wiekszą wydajność. Wczesniej po wymianie oleju i filtra kontrolka cisnienia oleju gasła po 3-5 sek od uruchomienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
W tej chwili jest dostępny w ASO tylko jeden rodzaj pompy. Wg eper ten sam numer widnieje przy TDs, JTD CF2 i CF3. Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.Ramzes_II pisze: Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Na foto jest modyfikacja zaznaczona Tutaj się to wszystko trzyma kupyKozi pisze:Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
I wszystko jasne. Dzięki
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sie 2013, 13:03
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Witam
Mam podobny problem tyle że jedynie uszkodziłem samą miskę na koleinie i cieknie z niej. Czytając wasze opinie z wymianą pompy i to że trzeba koła zębate lub skrzynie ściągać, to jest jakaś paranoja !!! konstruktora tego silnika powinni publicznie rozstrzelać !!! wymieniałem już kilka misek w różnych modelach samochodów i było to proste jak budowa cepa a tu trzeba połowę silnika rozkręcić żeby wyjąć samą miskę !!! Czy warto samemu sie bawić w tą wymianę ?? i ile może kosztować taka wymiana samej miski ? chodzi mi o robociznę
Pozdrawiam
Mam podobny problem tyle że jedynie uszkodziłem samą miskę na koleinie i cieknie z niej. Czytając wasze opinie z wymianą pompy i to że trzeba koła zębate lub skrzynie ściągać, to jest jakaś paranoja !!! konstruktora tego silnika powinni publicznie rozstrzelać !!! wymieniałem już kilka misek w różnych modelach samochodów i było to proste jak budowa cepa a tu trzeba połowę silnika rozkręcić żeby wyjąć samą miskę !!! Czy warto samemu sie bawić w tą wymianę ?? i ile może kosztować taka wymiana samej miski ? chodzi mi o robociznę
Pozdrawiam
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju
Też zainteresowałem się moją hałasującą pompą oleju w 2.0 20V.
Po rozbiórce okazało się, że też mam ułamany kawałek od wałka wyrównoważającego (lewy górny róg zdjęcia)
Ten temat pomógł mi w wymianie
Po rozbiórce okazało się, że też mam ułamany kawałek od wałka wyrównoważającego (lewy górny róg zdjęcia)
Ten temat pomógł mi w wymianie
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2019, 19:59
- Imię: kirsty
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju
What kind of oil is used for RC cars or does is use oil?
Poland! valutx.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2019, 19:59
- Imię: kirsty
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju
Jaki rodzaj oleju stosuje się w samochodach RC, czy używa on oleju?
Poland! valutx.com