Jeśli chodzi o przetestowanie sondy to mogę polecić prosty i ciekawy tester http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?n ... aux&did=10"prezesjm" pisze:Dobry diagnosta może wiele powiedzieć po analizie spalin. Całkowicie uszkodzoną sondę może wykryć ECU i pokaże błąd ale są stany pośrednie gdzie dla ECU to nie awaria a już ma znaczny wpływ na spalanie. Sonda w twoim aucie pracuje w zakresie 0-1 V , jak masz dobry miernik elektroniczny to na przewodzie czarnym z sondy ma być 0,5 V podczas normalnej pracy po nagrzaniu wydechu oczywiście. Sprawdzenie na analizatorze że np Lambda = 1 i 0,5 V na sondzie w tym samym czasie oznacza dobrą pracę układu wtrysku."mufnal" pisze:A czy coś da jak np. pojade na analizator spalin, cy mozna wtedy coś wykluczyć
I jeszcze jedno, jakie napięcie powinna mieć sonda lamda i jak to sprawdzić, gdzie co odłączyć
Jęsli chodzi o spalanie to jak pisał Wujek ogromny wpływ ma termostat czyli szybkość nagrzewania silnika oraz sprawny czujnik temperatury ECU .
sprawdziłem go osobiście i nawet udało mi się wmiarę samodzielnie wyregulować gaz . Z tego co rozmawiałem ze znajomym elektrykim samochodowym dowiedziałem się, że przy poprawnej pracy silnika, i odpowiednim wygrzaniu sondy pomiar napięcia zmienia się dosyć szybko w granicach od ok. 0,3V do 0,7V. I ten właśnie efekt obserwowałem za pomocą w/w testera.
Co do zużycia w mojej Dedrze:
trasa do 100km/h 8-10l LPG
miasto i trasa do 160km/h 10l murowane
pozdrawiam