Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 19 kwie 2007, 22:12

a wiec ciagle walcze z podgrzewaniem sondy. chwilowo mam malo czasu, ale powolutku sprawdzam kolejne odcinki wiazki. Odkrylem kolejna interesujaca rzecz-przy pracujacym silniku mam na kablach odpowiedzialnych za grzalke 14,4V.

Czy ktorys z uzytkownikow N.Delty 1.6 i.e. moze wykonac pomiar u siebie i podzielic sie wynikiem? bo nie wiem czy to dobry znak czy kolejny powod do zmartwienia.

Ciagle borykam sie tez ze stalym spalaniem na pozomie 10,5 litra. Co ciekawe nie wplywa na nie styl jazdy. Chyba na slepo wymienie czujnik temp plynu w kolektorze. Wiem, ze jego awaria tez bardzo fajnie podnosi spalanie.

Najbardziej dziwi mnie staly poziom zuzycia. mimo wszystko styl jakzdy powniene miec chocby minimalny wplyw a tu nic-ciagle to samo :(

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 19 kwie 2007, 23:09

Witam,
Grzałka sondy jest zasilana z układu akumulator - alternator.
Jeżeli to napięcie występuje pomiędzy przewodami grzałki to znaczy, że podgrzewanie działa. Przewody te są podłączone, poprzez przekaźnik, bezpiecznik, jeden do plusa instalacji elektrycznej, drugi zaś do minusa (czyli masy).
Fakt, apetyt na paliwo bardzo jest zależnym od sprawności NTC, jak również od termostatu. Termostat ma zasadniczy wpływ na czas, w jakim silnik uzyskuje znamionową temperaturę pracy i utrzymanie jej (przy wsparciu układu chłodzenia i wentylatorów), czujnik temperatury przekazuje informację o temperaturze silnika do ECU. Jeżeli układ niedogrzany, czujnik przekłamuje to ECU zapoda zbyt bogatą (lub zbyt ubogą) mieszankę. Silnik to przepali, a kieszeń się buntuje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: Neronq » 19 kwie 2007, 23:36

"dawidson" pisze:a wiec ciagle walcze z podgrzewaniem sondy. chwilowo mam malo czasu, ale powolutku sprawdzam kolejne odcinki wiazki. Odkrylem kolejna interesujaca rzecz-przy pracujacym silniku mam na kablach odpowiedzialnych za grzalke 14,4V.

Czy ktorys z uzytkownikow N.Delty 1.6 i.e. moze wykonac pomiar u siebie i podzielic sie wynikiem? bo nie wiem czy to dobry znak czy kolejny powod do zmartwienia.

Ciagle borykam sie tez ze stalym spalaniem na pozomie 10,5 litra. Co ciekawe nie wplywa na nie styl jazdy. Chyba na slepo wymienie czujnik temp plynu w kolektorze. Wiem, ze jego awaria tez bardzo fajnie podnosi spalanie.

Najbardziej dziwi mnie staly poziom zuzycia. mimo wszystko styl jakzdy powniene miec chocby minimalny wplyw a tu nic-ciagle to samo :(
Przerabialem u siebie wymiane sondy bo palila mi jak smok czyli do 18L, a po podpieciu pod kompa odrazu wywalilo, ze jest z nia zle , wymienilem na sonde z allegro, ponoc bosch za 79zl, podpialem po odkreceniu starej co bylo nie lada wyzwaniem i zuzycie paliwa teraz mam miedzy 12 a 14L , i nie wazne czy depcze czy jezdze delikatnie, zawsze jest mniej wiecej tyle samo, i z tego co wiem to te silniki juz tak maja ....
Wentylator u mnie tez chyba nie wlacza sie ale temperatura bez zadnych problemow, na komputerze wszystko ideales
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 20 kwie 2007, 6:16

wynik po dzisiejszym porannym tankowaniu 8,45 litra : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Czyli jednak wskaznik paliwa mozna o kant stolu potluc (on mi pokazuje mniej niz 1/4 a do baku miesci sie jedynie 34 litry paliwa. Spürobuje wyjezdzic kolejny bak spokojnie, jesli spalanie pozostanie na tym poziomie to uznam, ze to moja osoba byla odpowiedzialna za wyniki przekraczajace 10 litrow.


No chyba, ze znaczenie mial reset ecu robiony z instrukcja w reku :wink:

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: Neronq » 20 kwie 2007, 8:15

"dawidson" pisze:wynik po dzisiejszym porannym tankowaniu 8,45 litra : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Czyli jednak wskaznik paliwa mozna o kant stolu potluc (on mi pokazuje mniej niz 1/4 a do baku miesci sie jedynie 34 litry paliwa. Spürobuje wyjezdzic kolejny bak spokojnie, jesli spalanie pozostanie na tym poziomie to uznam, ze to moja osoba byla odpowiedzialna za wyniki przekraczajace 10 litrow.


No chyba, ze znaczenie mial reset ecu robiony z instrukcja w reku :wink:
U mnie nie ma wiekszego znaczenia jak sie jezdzi, wiec moze przeprowadz instruktarz resetowania to moze cos da :D
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”