Klimatyzacja - gasnie silnik.

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 15 maja 2007, 19:40

"makek" pisze:Hamowanie na benzynie, nawet ostre nie powinno mieć wpływu na utrzymanie obrotów. 700 rpm to niestety mało (chyba 850 +/- 50), wygląda to tak, że nie trzyma Ci obrotów. Pamiętam, że czyściłeś zawór wolnych obrotów, czy kanały też?
Nawet wtryski czyscilem, ale na benzynie wahania sa niewielkie, przy hamowaniu spadaja o jakies 50-100 obrotow ale zaraz wzrastaja spowrotem do tego co bylo wczesniej, to ja nie wiem czemu on moze gasnac przy wlaczonej klimie
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: viruskill » 15 maja 2007, 19:47

wyczysc ponownie silniczek czesto sie zaciera na gazie, tak jak wyzej kolega psize przeczysc kanal od wolnych obrotow ja to robilem sprezarka i sprawdz jaka masz szczeline po pelnym zamknieciu przepusnicy.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: wujek » 15 maja 2007, 23:25

Witam,
Z tym podtrzymywaniem obrotów jałowych silnika to jest tak, że sposób jest zależny od zastosowanego przez producenta układu załączania sprężarki.
Załączenie sprężarki powoduje spory wzrost obciążenia silnika i, nie skompensowane, obniży obroty jałowe (może nawet gasnąć silnik).
Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki jest załączane przez przekaźnik sterowany albo bezpośrednio przez centralkę klimy, albo przez ECU po otrzymaniu sygnału z centralki klimy.
Ten pierwszy sposób jest stosowany przeważnie w silnikach 8v, również turbo. Skompensowanie spadku obrotów jest realizowane wówczas przez załączenie elektrozaworu dodatkowego powietrza (sterowanego tym samym sygnałem/napięciem, co sprzęgło sprężarki) i zwiększającego ilość powietrza dostarczanego do kolektora ssącego, z ominięciem przepustnicy (bypass).
Drugi sposób stosowany w 16v i wyższych polega na tym, że to ECU załącza przekaźnik sterujący sprężarką, podnosząc moment wcześniej obroty silnika i utrzymując je na właściwym poziomie za pomocą regulatora zwanego potocznie silnikiem krokowym.
Skuteczność obu układów podczas pracy na zasilaniu LPG zależy od rodzaju instalacji i miejsca wpięcia miksera - instalacja z wtryskiem nie narusza układu dolotu powietrza i obroty silnika regulowane są tak, jak w przypadku zasilania benzyną.
Wadliwe umiejscowienie miksera, jakieś dodatkowe nieszczelności dolotu, niesprawność elektrozaworu powietrza dodatkowego lub silnika krokowego będą przyczynami niekontrolowanego spadku obrotów biegu jałowego podczas pracy na LPG.
Jak temu zaradzić? Nie można udzielić jednolitej odpowiedzi będącej panaceum na wszystkie przypadki, gdyż zbyt wiele jest kombinacji "rodzaj sterowania silnikiem-generacja instalacji LPG". Należy ustalić, w jaki sposób regulowane są jałowe obroty silnika podczas pracy na benzynie i sprawdzić, czy instalacja LPG nie omija bądź nie narusza tego układu. I skorygować ew. błędy.
Pozdrawiam
PS
To "tak z grubsza", skrótowo.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 16 maja 2007, 0:00

wujek no ale jak to jest ze na benzynce tez mi potrafi zgasnac ? Moze fatycznie to cieple powietrze dostaje sie do przepustnicy po zalaczeniu wentylatora i na dodatek wdmuchuje go zbyt duzo, co byc moze jest tez przyczna duzego spalania u mnie podczas jazdy na klimie. Jesli chodzi o regulacje obrotow na jalowym to reguluje sie je u mnie srba na przepustnicy i zarowno reaguje na nie benzyna jak i gaz, zreszta z tym gazem bylem u dwoch roznych niezaleznych gazownikow i kazdy stwierdzil ze wszystko jest zainstalowane prawidlowo. Nie wiem czy czasem ta sprezarka nie jest zbyt duza zamontowana u mnie w kazdym razie moja dedra ma 8 zaworow, a zauwazylem ze podczas jazdy na benzynie z zalaczona klima jest efekt takiego turbo ze zbiera sie bardzo ciezko i powoli, ledwo co a po przekroczeniu dokladnie 2000 dostaje buta, no i puszczenie gazu powoduje dosc mocne szarpniecia. Jeszcze jedna sprawa to ze czyscilem nie tak znow dawno jak dobrze makek pamietal. :) Ale zauwazylem tez taka kwestie, zimny silnik, obroty 800, mocno rozgrzany a obroty siegaja 1000 ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: wujek » 16 maja 2007, 7:49

Witam,
Nie powinien gasnąć podczas pracy na benzynie, coś jest "nie tak".
I to należy uporządkować, gdyż nie wiadomo, jaki jest wpływ tej nieprawidłowosci na pracę na zasilaniu LPG.
Pozdrawiam
PS
Silnik benzynowy 8v do 2000rpm uzyskuje coś około 20% mocy maksymalnej, z włączoną klimą ma prawo "zbierać się" gorzej.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: makek » 16 maja 2007, 8:13

"Kubek" pisze: Moze fatycznie to cieple powietrze dostaje sie do przepustnicy po zalaczeniu wentylatora i na dodatek wdmuchuje go zbyt duzo, co byc moze jest tez przyczna duzego spalania u mnie podczas jazdy na klimie. ............ Ale zauwazylem tez taka kwestie, zimny silnik, obroty 800, mocno rozgrzany a obroty siegaja 1000 ?
Zasilanie wtryskowe (Pb) jest praktycznie nie wrażliwe na zakłócenia na dolocie powietrza, chyba ,że tak jak napisał Wujek, ktoś go zatka. Może, rzeczywiście Twoja sprężarka ma większe opory mechaniczne, ile wynosi spalanie z załączoną klimą (najlepiej poza miastem), a ile bez klimy (pomiar w takich samych warunkach)?
Kwestia obrotów, (800/1000) czy TY aby napewno masz właściwy czujnik temperatury, zmierz jego rezystancję na zimnym i rozgrzanym silniku, a może regulacja obrotów w ogóle nie działa. Proponuje mały test: Jazda na pierwszym, może być drugi bieg (jeszcze większe obciążenie) bez dodawania gazu, i wtedy jakie będą obroty?

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 16 maja 2007, 10:41

No wlasnie cos jest nie tak, tylko co ?

Makek czujnik temperatury był juz dwa razy wymieniany bo tez myslalem ze jest uszkodzony ale to nic nie dawalo, a ile powinna wynosic jego rezystancja tak w ogole ? Od pocztaku byly problemu u mnie z tym silniczkiem krokowym, moze to jego wina ? A czy czujnik polozenia przepustnicy moze miec cos do tego ? jak jest zle ustawiony ?

Zrobie ten test dizs tylko, mam go zrobic na zalaczonej klimie cyz bez niej ?

a czy swiecie moga meic cos do tego ? Bo w sumie mam od roku zalozone 4 elektronowe i one od poczatku dawaly dosc dziwny rozruch, acha co do kwesti spalania to dawno tego nie mierzylem ale z poczatku zakupu auta to bylo cos kolo tego ze 7 litra na 100 km a z klima byly to wartosci rzedu powyzej 10 litrow na 100 km.

Kwestia tego gasniecie to jest cos takiego z teog co zaobserwowalem ze on sobie ladnie jedzie itp, ale jak mu trzymam noge na gazie i nagle pusze i zaczne hamowac to obroty szybko leca w dol i zalozmy ze na jalowym sa na 900 obrotach i jak tak leca w dol to spadaja np. do 700 ( silnik wtedy sie troche dusi i wystepuje mozliwosc zgasniecie ) sekunde pozniej bez zadnej mojej ingerencji te obroty po opadnieciu do 700 znow szybciutko wzrastaja na 900 i tak juz zostaja. O co to chodzi ? No i czemu na zimnym silniku one sa 800 obrotow a na rozgrzanym 1100 ? ( Kwestia taka, ze u mnie nie zalacza sie wentylator 1 biegu i nie wiem dlaczego, ale wlasnie na rozgrzanym silniku powinien i pewnie gdyby on byl zalaczony to te obroty byly by nie 1100 tylko 800 ) ale np. jadac na gazie zatrzymujac sie na switlach, obroty sa 1100 ale sekunda po sekundzie powoli spadaja do tych 900 czy ilus tam ( i tak zawsze wiecej jak na zimnym )
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: viruskill » 16 maja 2007, 11:00

ustawienie TPS jest bardzo wazne bo ustala dlugosc otwarcia wtrysku i kont wyprzedzenia jak go palisz na zimnym i zle jest ustawiony to obroty sa niewlasciwe musisz sobie go ustawic proponuje tak:
na rozgrzanym silniku tps przekrecic max do do kolektora ssacego a i wtedy powinna zapalic sie kontrolka wtrysku i pomalutku przekrecac w przeciwna strone tak po milimetrze i za kazdym przesunieciem ruzszyc przepustnica zeby obroty wzrosly i do samochodu patrzec czy swieci sie kontrolka wtrysku i tak przesuwac do puki niezgasnie i od tego miejsca jeszcze ze 2 mm przesunac i zakrecic dobrze ja mam na jedenj srubce od gory bo do dolnej ciezki dostep :D i jak mialem zle ustawiony to mi po odpaleniu byly obroty np 700 rpm i po rozgrzaniu 900 a teraz po zapaleniu wzrastaja do 1400 rpm 3 sek spadaja do 1200 rpm i chwilke pochodzi jak zlapie temp to do 800 z haczkiem :D ale ustawien dokonuj na benzynie i rozgrzanym silniku.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 16 maja 2007, 11:12

"viruskill" pisze:ustawienie TPS jest bardzo wazne bo ustala dlugosc otwarcia wtrysku i kont wyprzedzenia jak go palisz na zimnym i zle jest ustawiony to obroty sa niewlasciwe musisz sobie go ustawic proponuje tak:
na rozgrzanym silniku tps przekrecic max do do kolektora ssacego a i wtedy powinna zapalic sie kontrolka wtrysku i pomalutku przekrecac w przeciwna strone tak po milimetrze i za kazdym przesunieciem ruzszyc przepustnica zeby obroty wzrosly i do samochodu patrzec czy swieci sie kontrolka wtrysku i tak przesuwac do puki niezgasnie i od tego miejsca jeszcze ze 2 mm przesunac i zakrecic dobrze ja mam na jedenj srubce od gory bo do dolnej ciezki dostep :D i jak mialem zle ustawiony to mi po odpaleniu byly obroty np 700 rpm i po rozgrzaniu 900 a teraz po zapaleniu wzrastaja do 1400 rpm 3 sek spadaja do 1200 rpm i chwilke pochodzi jak zlapie temp to do 800 z haczkiem :D ale ustawien dokonuj na benzynie i rozgrzanym silniku.

Z tym TPS-em to juz tyle motalem i ustawialem ze naprawde nie moge znalesc idealnego polozenia, teraz jest w tkaiej pozycji jakiej jest bo lepszej nie znalazlem i wole go narazie nie ruszac :D Najwyzej daj kiedys znac to do ciebie wpadne to mi go ustawisz :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: makek » 16 maja 2007, 11:42

"Kubek" pisze: czujnik temperatury był juz dwa razy wymieniany bo tez myslalem ze jest uszkodzony ale to nic nie dawalo, a ile powinna wynosic jego rezystancja tak w ogole ? Od pocztaku byly problemu u mnie z tym silniczkiem krokowym, moze to jego wina ? A czy czujnik polozenia przepustnicy moze miec cos do tego ? jak jest zle ustawiony ?

Zrobie ten test dizs tylko, mam go zrobic na zalaczonej klimie cyz bez niej ?

a czy swiecie moga meic cos do tego ? Bo w sumie mam od roku zalozone 4 elektronowe i one od poczatku dawaly dosc dziwny rozruch,

( Kwestia taka, ze u mnie nie zalacza sie wentylator 1 biegu i nie wiem dlaczego, ale wlasnie na rozgrzanym silniku powinien i pewnie gdyby on byl zalaczony to te obroty byly by nie 1100 tylko 800 ) ale np. jadac na gazie zatrzymujac sie na switlach, obroty sa 1100 ale sekunda po sekundzie powoli spadaja do tych 900 czy ilus tam ( i tak zawsze wiecej jak na zimnym )

Rezystancja czujnika - już było -, zmienia się odwrotnie do temperatury.
Masz silnik krokowy, czy zawór? Jedno, czy drugie odpowiedzialne jest za utrzymanie stałych obrotów i ma się sterować , być na tyle czyste żeby bez oporów się sterowało (opóźnienia w regulacji), a kanały mają być drożne, bo ciągle mam wrażenie , że u Ciebie to nie działa jak należy.
Czujnik położenia przepustnicy, "czy może mieć coś do tego"? Całkiem możliwe, zwłaszcza ustawienie pozycji zamknięcia.
Piszesz, że masz świece "4 elektronowe" - fajne, a czy są przewidziane do tego silnika? Nie lepiej kupić coś sprawdzonego np. NGK?
W temacie obrotów to już sam nie wiem, bo na gorącym silniku niby masz 1100 ale one "spadają do tych 900 czy iluś tam"
TPS, temp. silnika i inne oczywiście najlepiej podejrzeć na komputerze, będziesz miał jasność, może wyjdą jakieś błędy?

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: wujekp » 16 maja 2007, 21:40

"makek" pisze:Może, rzeczywiście Twoja sprężarka ma większe opory mechaniczne, ile wynosi spalanie z załączoną klimą (najlepiej poza miastem), a ile bez klimy (pomiar w takich samych warunkach)?
ale czy przy zbyt dużych oporach nie będzie miał też innych objawów? Np. spadku napięcia ładowania? U mnie np. dość wyraźnie (oczywiście na wolnych obrotach, przy wyższych wraca do normy) spada napięcie pokazywane przez wskaźnik na desce po załączeniu klimy. Aż się sam zastanawiałem czy nie mam aby zbyt dużych oporów na sprężarce, albo alternator się nie kończy.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 18 maja 2007, 22:35

sokir, mam sesje juz i troche rzakdo teraz na foum zagladam, wiec poregulowalem ustawienia obrotow i w ogole jak jade na 2 bez dodawania gazu obroty sa rowniutkie maja 900, teraz, nale gdy stoje maja 1000, natomiast dalej na zimnym maja z 800, nie wie o co biega, w kazdym razie silnczek ladnie pracuje dopolki mu sie nie wlaczy tej klimy cholernej :( Na komputerze mam zero bledów, niedawno sprawdzalem, chociaz nie robilem teog przy wlaczonej klimie, moze wtedy byly by bledy.

a jak sprawdzic czy sprezarka nie daje poprostu zbyt duzych oporow , zbyt duzego przeciazenia ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Klimatyzacja - gasnie silnik.

Post autor: Kubek » 07 cze 2007, 23:27

Zalazylem ta taka rurke od chlodnicy do filtr i juz jak by dziala wszystko fajnie i ladnie i nawet nie czuje takiego strasznego utraty mocy przy wlaczeniu klimy, i nie gasnie ale jednak na postoju gdy otworze maske i bawie sie gaze, doajac obroty raz na duze,puszcam itp to potrafi zgasnac dalej i co ciekawe w sprezarce slysze jakies przelaczanie, cos jak by sie ciagle przelaczalo, jakis przekaznik czy cos ale odglos dobiega ze sprzezarki a w niej samej raczej nie ma zadnego przekaznika i co ciekawe, to przelaczeni slychac gdy zwiekszam obroty powyzej 3 tys i gdy puszczam gaz znow, ok rouzmiem zalacza sie sprezarka i wylacza powyzej ius tam obrotow ale czasami gdy przytrzamam obroty na stalym poziomie tj 3000 obrotow slysze to przelaczani ( mozliwe ze zalaczanie i wylaczanie sprezarki chociaz ona caly czas dmucha zimem ) co kilka sekund , co 2 sekudny moze, ponizej 3 tys obrotow ustaje i np. gasze silnik i odpalam i nie ma juz tego ciaglego pstrykania tylko co jakis czas, to pstrykanie non stop przy 3 tys obrotow wystepuje tylko czasami i wlasnie wtedy zauwazylem ze silnik potrafi mi zgasnac, czy ktos wie co to moze byc ?

/Prosze moderatorow o przesniesienie tematu do porady itp. techniczne.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”