Kappa 3.0 - duzo problemow, elektryka i nie tylko

pchojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 107
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lubartów - Lublin

Kappa 3.0 - duzo problemow, elektryka i nie tylko

Post autor: pchojak » 20 maja 2007, 19:42

Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2007, 20:45 przez pchojak, łącznie zmieniany 1 raz.
---------------------------------------------------------------------------
DEDRA 2.0 i.e 8v 1991, Lancia Kappa Coupe 2.0 220KM 1999, Lancia Thesis 3.2 V6 230KM 2007, Alfa 159 1.9JTD 150KM 2008, Alfa 166 2.4JTD 140KM 2002r Afla 147 1.9JTD 150KM 2003, Fiat Ulysse 2,2 130KM 2005

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

Kappa 3.0 szaleje

Post autor: DRoszi » 20 maja 2007, 20:02

mozemy sobie rece podac mam to samo z silnikiem ostatnio
cewki raczej bym wykluczyl bo jak sa przebicia to tylko chba na zimnym i wilgotnym silniku

ja jutro katalizator wywalam bo wymienilem lambde i nic a sie dlawi caly czas
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa 3.0 szaleje

Post autor: wujek » 20 maja 2007, 21:49

Witam,
Te komunikaty to jakby masa (połączenie minus akumulatora z budą) lub coś w skrzynce bezpieczników. Ewentualnie przekaźnik systemowy (załączający napięcie na ECU po przełączeniu stacyjki w poz. MAR).
Ale, swoją drogą, zerknij na pompę wspomagania - czy nie szwankuje, nie hałasuje (bo objaw, jakby z nią coś nie tak).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Re: Kappa 3.0 szaleje

Post autor: Łukasz » 21 maja 2007, 10:29

"pchojak" pisze:Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.
Motor zle chodzi na Pb czy na lpg??
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

pchojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 107
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lubartów - Lublin

Kappa 3.0 szaleje

Post autor: pchojak » 21 maja 2007, 16:57

i na jednym i na drugim
---------------------------------------------------------------------------
DEDRA 2.0 i.e 8v 1991, Lancia Kappa Coupe 2.0 220KM 1999, Lancia Thesis 3.2 V6 230KM 2007, Alfa 159 1.9JTD 150KM 2008, Alfa 166 2.4JTD 140KM 2002r Afla 147 1.9JTD 150KM 2003, Fiat Ulysse 2,2 130KM 2005

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa 3.0 szaleje

Post autor: wujek » 21 maja 2007, 23:15

Witam,
Swego czasu zdarzył się taki przypadek, że Kappa szalała. Komunikaty, przymulanie, nawet potrafiła nieoczekiwanie zgasnąć. Przyczyna była prozaiczna - w klemie plusowej luzował i nie dawał poprawnego kontaktu cieńszy, czerwony przewód. Po rozcięciu klemy i założeniu nowej problem całkowicie ustąpił.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Kappa 3.0 szaleje

Post autor: makek » 22 maja 2007, 7:55

"pchojak" pisze:Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.
Witam. Euroscan ma możliwość testu cewek, sam sprawdzałem na swojej dedrze i bardzo ładnie widać (na świecy) jak przeskakuje iskra. Czy to zadziała w silniku V6 ??? Co do błędów , kiedyś bawiłem się euroscanem, i sam "nałapał" błędów, różnych był między nimi "ECU Defective (2)", ale bez problemu dało sie to wszystko wykasować. Sprawa napięcia, ile ono wynosi pod F2 (chyba parametry), rzeczywiście jest niskie, czy może te błędy to śmieci, które zakłócają poprawną pracę ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”