Kappa - uszczelniacze zaworów

Awatar użytkownika
zaphod
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 09 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

dym z rury wydechowej

Post autor: zaphod » 16 cze 2007, 11:51

mam jakis olej 10W40, niestety auto niedawno kupione i trzeba wymienic olej i filtr. Bylem dzis w Bravo Auto we Wrocławiu i tez powiedzieli, ze spalanie oleju to normalna sprawa. Jeden z właścicieli, Bartek, powiedzial, ze mial to samo w swojej Kappie. A przy okazji polecam ten zaklad jako fachowcow. Ceny podobno nie sa u nich niskie ale specjalizuja sie w alfach, lanciach i fiatach - zreszta 2 na 3 stanowiska sa zawsze zajete przez alfy ;]
Opel Vectra C 2005 1.9 cdti
Kappa 2.0 20V Turbo 98'

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: woytala » 16 cze 2007, 11:55

: witaj : panowie powiedzcie lepiej czemu się tak dzieje że po wymianie uszczelniaczy wiecej oleju zaczął brać silnik





thema 2.0 16V i.e 91r.
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: Tomasz » 16 cze 2007, 12:08

"Boorek" pisze:mnie też dymi po odpaleniu, ale troszke mniej z tym że mi oleju ucieka dosć dużo :( u siebie podejrzewam uszczelkę pod głowicą, i pewnie uszczelniacze też padnięte bo auto ma już 250 tys przebiegu licznikowo, wie ktos może z jakimi kosztami muszę sie liczyć podczas wymiany uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy, bo chciałbym poszukać serwisu który weźmie pieniądze za robotę, a nie za to że mam Lancię. Pozdrawiam
Ponownie polecam mechanika z Brzeszcz od Ciebie to nie jest tak daleko
Obrazek

Boorek

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: Boorek » 16 cze 2007, 12:53

"Tomasz" pisze: Ponownie polecam mechanika z Brzeszcz od Ciebie to nie jest tak daleko
racja nie jest zawieszenie już zrobione i jestem zadowolony :lol: dziękuję za polecenie go bo ciężko było by mi coś znaleźć. Pozdrawiam

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: kappa dym z rury wydechowej

Post autor: hamberg » 18 cze 2007, 21:28

"robert199" pisze:zauwazylem, ze rano jak zapalam auto, to za nim zostakje dosc spora chmura dymu, niby białego, moze troche pod niebieski podchodzi.
po kilku sekundach niema dymu,
raczej niebieski - bialy (wedlug teorii) jest efektem dostawania sie wody do cylindra co najczesciej oznacza przepalona uszczelke pod glowica.

Ja obstawiam uszczelniacze zaworow co najczesciej (nie wiem jak w kappie) mechanik moze stwierdzic po zdjeciu pokrywy zaworow i plytek regulacyjnych zaworow. Po dluzszym czasie uszczelniacze twardnieja i olej scieka do komory spalania.

Mialem dokladnie to samo w dieslu i po wymianie uszczelniaczy jak reka odjal :)
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

bogdem
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Ukraine, Lviv
Kontakt:

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: bogdem » 19 cze 2007, 14:53

Zgadzam sie z ostatnimi wnioskami, ale ale dla wyjasnienia tej sprawy :-), musze zaostrzyc uwage ze u mnie te objawy bylo tylko pare razy jesienia i wiosna.

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: hamberg » 19 cze 2007, 18:16

"bogdem" pisze:Zgadzam sie z ostatnimi wnioskami, ale ale dla wyjasnienia tej sprawy :-), musze zaostrzyc uwage ze u mnie te objawy bylo tylko pare razy jesienia i wiosna.
a nie zalezaly przypadkiem od dlugosci postoju bez odpalania?
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

bogdem
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Ukraine, Lviv
Kontakt:

kappa dym z rury wydechowej

Post autor: bogdem » 20 cze 2007, 8:36

jeden raz napewno to bylo po 2 dniach postoju ale tylko w chlodne poranki wczesna wiosna.

-- 08 Maj 2009, 10:45 --

jak juz pisalem, mialem takie bjawy chmury dymu w wjosenne poranki. Wymienilem uszczelki zaworow (2 razy to robilem, tylko za drugi raz zrozumialem ze tylko oryginal!). Dalej rozkoksowalem komore spalania i wszystkie objawy zniknely a razem i problem remontu silnika. Aha, jeszcze jedno, do tego uzywalem olej Selenia, a teraz uzywam olej Liqui Moly.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”