Kappa - zapłon - gubi iskrę

Awatar użytkownika
Fenrir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: Fenrir » 28 cze 2007, 17:26

Witam,

Mam poważny problem z gasnącym silnikiem nieregularnie.

Autko to Kappa 2.0 turbo 16v

objawy:
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo, wskazówka obrotomierza waha sie 800-600 obrotów nerwowo i czasem spada prawie do zera i znów wskakuje na 800.
Z czasem w końcu gaśnie.

2. w czasie jazdy gaśnie. Wygląda to jak by komputer wyłączał silnik ale że auto jedzie i gaz wciśnięty to po ułamku sekundy odpala . Takie przygasanie może sie dziać kilka razy pod rząd. Najczęściej jest taki problem jak się próbuje gwałtownie przyspieszyć i ok 3000 obrotów ale nie jest to regułą. Czasem przygasa od tak sobie nawet przy równej jeździe i przy niższych obrotach.

3. objawy sie ujawniają zazwyczaj jak autko sie trochę nagrzeje tak 3 do 15 min działania silnika bez forsowania go.

Obejście czasowe problemu:
Jeżdżę z odpiętym przepływomierzem i ..
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo ale nie gaśnie
2. na wysokich obrotach w czasie jazdy nadal gubi iskrę i przygasa
3. pali jakieś 22 lity na 100 km

Auto stało kilka tygodni w warsztacie i wymienili
1. przepływomierz
2. sondę lambda,
3. silniczek krokowy
4 ostatecznie komputer (centralkę zapłonu)
i bez efektu

kolejnymi podejrzanymi są:
- czujnik obrotów wału
- i moduł zapłonu (takie pudełeczko na prawym nadkolu)

Pojechałem do kolejnego warsztatu i tam twierdzą że to na pewno komputer jest zepsuty.

Śmiem wątpić. Jaka jest szansa że dwa komputery są uszkodzone w jednakowy sposób w dodatku druga centralka działa poprawie w poprzednim aucie a w moim jest zepsuta, tak?

Pomóżcie i powiedzcie kto może to naprawić, albo co jest uszkodzone.
Ktoś miał podobne problemy?
Mam już dość płacenia za kolejne części jak to i tak nie przynosi skutku.

W dodatku takie części jak moduł zapłonu do tego silnika są praktycznie nie do znalezienia albo strasznie drogie.

DORADŹCIE

Bartek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: wujek » 29 cze 2007, 22:39

Witam,
To nie jest zdrowy objaw, gdy mechanik mówi o uszkodzeniu ECU. I to kolejny mechanik.
Kolego, obracasz się w złych kręgach - uszkodzenie ECU to bardzo rzadki przypadek. Odzyskaj ten ECU, który był założony "od fabryki".
Posprawdzaj dokładnie rury powietrza (cały dolot), podciśnienia, połączenia czujnika położenia wału i sam czujnik (to było opisane), również klemy (szczególnie plusową). To tak "zgrubnie".
Nie dostajesz jakichś komunikatów na infocenter?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: sloneczna » 29 cze 2007, 22:48

Trzeba chyba najpierw było zacząć od examinera . Zczytać parametry i postawic jakąś diagnoze . Nie sprawdziłeś ciśninia w układzie paliwowym,potrafi w ten sposób wywołac objawy.Czujnik tmperatury silnika ?(zazwyczaj jak zimny jest silnik wszystko jst OK)
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Fenrir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: Fenrir » 29 cze 2007, 23:29

Wszystkie oryginalne części mam nadal także centralkę i powiem mechanikowi aby podłączył starą, chyba

infocenter daje jakieś komunikaty "engine failure" - chyba - mnie to nei wiele mówi tyle że coś jest nei tak. Komunikat pojawia sie jedynie w chwili przygasania reszę czasu wszystko jest ok

mam testy zrobione egzaminerem. Za pierwszym razem jest lista błedów = przepływomierz, integrator sondy lambda, czujnik obrotów, centralka popsuta. A za drugim razem tylko centralka
Test centralek podaje "centralka popsuta, (mikroprocesory) - Przerywany"

nie jestem mechanikiem i nie wiem co z tego winka po za tym ż ewątpię aby to była centralka.

Dziękuje za rady. W poniedziałek auto idzie do kolejnego mechanika. Macie jeszcze jakieś rady co mogę polecić im aby sprawdzili. Będę wdzięczy rady z podobnym przypadków

pozdrawiam wszytskic
bartek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: wujek » 29 cze 2007, 23:55

Witam,
Przerwa w zasilaniu ECU (przekaźnik, bezpiecznik, ew. przewód doprowadzający zasilanie - był opisywany problem z alarmem), spadek napięcia zasilającego ECU.
Mogą dać takie komunikaty i błędy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fenrir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: Fenrir » 18 lip 2007, 16:51

Mam nadzieję że ten post zakończy dyskusję,

Auto pojechało do kolejnego elektronika, który załamał ręce i oddał auto koledze.

Ten elektronik wymienił świece z nowych Bosh'a zgodnych z katalogiem dla kappy na nowe "oporowe" NGK.

Zapłaciłem kupę kasy bo auto stało tam 4 dni i 5 po wyjechaniu z warsztatu objawy były takie same.

Nie polecam warsztatu na ulicy Wilanowkskiej (przy puławskiej)

Potem autko zawiozłem autko legionowa. Zabrali sie do niego dopiero po 2 dniach ale po kolejnych dwóch dniach powiedzieli że zrobione.

wymieniona została cewka zapłonu.

autko jeździ!!! mam je dopiero dwa dni i żadnych objawów jak na razie.

Awatar użytkownika
Fenrir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zapłon - gubi iskrę

Post autor: Fenrir » 19 lip 2007, 12:19

P.S.

zapomniałem dodać że ostatnią diagnozą było że komputer zalewa silnik i dlatego przygasa. Czyli źle dobrana mieszanka i dlatego auto paliło bardzo dużo paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”