Kappa - zapłon - gubi iskrę
- Fenrir
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Witam,
Mam poważny problem z gasnącym silnikiem nieregularnie.
Autko to Kappa 2.0 turbo 16v
objawy:
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo, wskazówka obrotomierza waha sie 800-600 obrotów nerwowo i czasem spada prawie do zera i znów wskakuje na 800.
Z czasem w końcu gaśnie.
2. w czasie jazdy gaśnie. Wygląda to jak by komputer wyłączał silnik ale że auto jedzie i gaz wciśnięty to po ułamku sekundy odpala . Takie przygasanie może sie dziać kilka razy pod rząd. Najczęściej jest taki problem jak się próbuje gwałtownie przyspieszyć i ok 3000 obrotów ale nie jest to regułą. Czasem przygasa od tak sobie nawet przy równej jeździe i przy niższych obrotach.
3. objawy sie ujawniają zazwyczaj jak autko sie trochę nagrzeje tak 3 do 15 min działania silnika bez forsowania go.
Obejście czasowe problemu:
Jeżdżę z odpiętym przepływomierzem i ..
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo ale nie gaśnie
2. na wysokich obrotach w czasie jazdy nadal gubi iskrę i przygasa
3. pali jakieś 22 lity na 100 km
Auto stało kilka tygodni w warsztacie i wymienili
1. przepływomierz
2. sondę lambda,
3. silniczek krokowy
4 ostatecznie komputer (centralkę zapłonu)
i bez efektu
kolejnymi podejrzanymi są:
- czujnik obrotów wału
- i moduł zapłonu (takie pudełeczko na prawym nadkolu)
Pojechałem do kolejnego warsztatu i tam twierdzą że to na pewno komputer jest zepsuty.
Śmiem wątpić. Jaka jest szansa że dwa komputery są uszkodzone w jednakowy sposób w dodatku druga centralka działa poprawie w poprzednim aucie a w moim jest zepsuta, tak?
Pomóżcie i powiedzcie kto może to naprawić, albo co jest uszkodzone.
Ktoś miał podobne problemy?
Mam już dość płacenia za kolejne części jak to i tak nie przynosi skutku.
W dodatku takie części jak moduł zapłonu do tego silnika są praktycznie nie do znalezienia albo strasznie drogie.
DORADŹCIE
Bartek
Mam poważny problem z gasnącym silnikiem nieregularnie.
Autko to Kappa 2.0 turbo 16v
objawy:
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo, wskazówka obrotomierza waha sie 800-600 obrotów nerwowo i czasem spada prawie do zera i znów wskakuje na 800.
Z czasem w końcu gaśnie.
2. w czasie jazdy gaśnie. Wygląda to jak by komputer wyłączał silnik ale że auto jedzie i gaz wciśnięty to po ułamku sekundy odpala . Takie przygasanie może sie dziać kilka razy pod rząd. Najczęściej jest taki problem jak się próbuje gwałtownie przyspieszyć i ok 3000 obrotów ale nie jest to regułą. Czasem przygasa od tak sobie nawet przy równej jeździe i przy niższych obrotach.
3. objawy sie ujawniają zazwyczaj jak autko sie trochę nagrzeje tak 3 do 15 min działania silnika bez forsowania go.
Obejście czasowe problemu:
Jeżdżę z odpiętym przepływomierzem i ..
1. na wolnych obrotach chodzi nie równo ale nie gaśnie
2. na wysokich obrotach w czasie jazdy nadal gubi iskrę i przygasa
3. pali jakieś 22 lity na 100 km
Auto stało kilka tygodni w warsztacie i wymienili
1. przepływomierz
2. sondę lambda,
3. silniczek krokowy
4 ostatecznie komputer (centralkę zapłonu)
i bez efektu
kolejnymi podejrzanymi są:
- czujnik obrotów wału
- i moduł zapłonu (takie pudełeczko na prawym nadkolu)
Pojechałem do kolejnego warsztatu i tam twierdzą że to na pewno komputer jest zepsuty.
Śmiem wątpić. Jaka jest szansa że dwa komputery są uszkodzone w jednakowy sposób w dodatku druga centralka działa poprawie w poprzednim aucie a w moim jest zepsuta, tak?
Pomóżcie i powiedzcie kto może to naprawić, albo co jest uszkodzone.
Ktoś miał podobne problemy?
Mam już dość płacenia za kolejne części jak to i tak nie przynosi skutku.
W dodatku takie części jak moduł zapłonu do tego silnika są praktycznie nie do znalezienia albo strasznie drogie.
DORADŹCIE
Bartek
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Witam,
To nie jest zdrowy objaw, gdy mechanik mówi o uszkodzeniu ECU. I to kolejny mechanik.
Kolego, obracasz się w złych kręgach - uszkodzenie ECU to bardzo rzadki przypadek. Odzyskaj ten ECU, który był założony "od fabryki".
Posprawdzaj dokładnie rury powietrza (cały dolot), podciśnienia, połączenia czujnika położenia wału i sam czujnik (to było opisane), również klemy (szczególnie plusową). To tak "zgrubnie".
Nie dostajesz jakichś komunikatów na infocenter?
Pozdrawiam
To nie jest zdrowy objaw, gdy mechanik mówi o uszkodzeniu ECU. I to kolejny mechanik.
Kolego, obracasz się w złych kręgach - uszkodzenie ECU to bardzo rzadki przypadek. Odzyskaj ten ECU, który był założony "od fabryki".
Posprawdzaj dokładnie rury powietrza (cały dolot), podciśnienia, połączenia czujnika położenia wału i sam czujnik (to było opisane), również klemy (szczególnie plusową). To tak "zgrubnie".
Nie dostajesz jakichś komunikatów na infocenter?
Pozdrawiam
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Trzeba chyba najpierw było zacząć od examinera . Zczytać parametry i postawic jakąś diagnoze . Nie sprawdziłeś ciśninia w układzie paliwowym,potrafi w ten sposób wywołac objawy.Czujnik tmperatury silnika ?(zazwyczaj jak zimny jest silnik wszystko jst OK)
Jurek odszedł od nas na zawsze...
- Fenrir
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Wszystkie oryginalne części mam nadal także centralkę i powiem mechanikowi aby podłączył starą, chyba
infocenter daje jakieś komunikaty "engine failure" - chyba - mnie to nei wiele mówi tyle że coś jest nei tak. Komunikat pojawia sie jedynie w chwili przygasania reszę czasu wszystko jest ok
mam testy zrobione egzaminerem. Za pierwszym razem jest lista błedów = przepływomierz, integrator sondy lambda, czujnik obrotów, centralka popsuta. A za drugim razem tylko centralka
Test centralek podaje "centralka popsuta, (mikroprocesory) - Przerywany"
nie jestem mechanikiem i nie wiem co z tego winka po za tym ż ewątpię aby to była centralka.
Dziękuje za rady. W poniedziałek auto idzie do kolejnego mechanika. Macie jeszcze jakieś rady co mogę polecić im aby sprawdzili. Będę wdzięczy rady z podobnym przypadków
pozdrawiam wszytskic
bartek
infocenter daje jakieś komunikaty "engine failure" - chyba - mnie to nei wiele mówi tyle że coś jest nei tak. Komunikat pojawia sie jedynie w chwili przygasania reszę czasu wszystko jest ok
mam testy zrobione egzaminerem. Za pierwszym razem jest lista błedów = przepływomierz, integrator sondy lambda, czujnik obrotów, centralka popsuta. A za drugim razem tylko centralka
Test centralek podaje "centralka popsuta, (mikroprocesory) - Przerywany"
nie jestem mechanikiem i nie wiem co z tego winka po za tym ż ewątpię aby to była centralka.
Dziękuje za rady. W poniedziałek auto idzie do kolejnego mechanika. Macie jeszcze jakieś rady co mogę polecić im aby sprawdzili. Będę wdzięczy rady z podobnym przypadków
pozdrawiam wszytskic
bartek
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Witam,
Przerwa w zasilaniu ECU (przekaźnik, bezpiecznik, ew. przewód doprowadzający zasilanie - był opisywany problem z alarmem), spadek napięcia zasilającego ECU.
Mogą dać takie komunikaty i błędy.
Pozdrawiam
Przerwa w zasilaniu ECU (przekaźnik, bezpiecznik, ew. przewód doprowadzający zasilanie - był opisywany problem z alarmem), spadek napięcia zasilającego ECU.
Mogą dać takie komunikaty i błędy.
Pozdrawiam
- Fenrir
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - zapłon - gubi iskrę
Mam nadzieję że ten post zakończy dyskusję,
Auto pojechało do kolejnego elektronika, który załamał ręce i oddał auto koledze.
Ten elektronik wymienił świece z nowych Bosh'a zgodnych z katalogiem dla kappy na nowe "oporowe" NGK.
Zapłaciłem kupę kasy bo auto stało tam 4 dni i 5 po wyjechaniu z warsztatu objawy były takie same.
Nie polecam warsztatu na ulicy Wilanowkskiej (przy puławskiej)
Potem autko zawiozłem autko legionowa. Zabrali sie do niego dopiero po 2 dniach ale po kolejnych dwóch dniach powiedzieli że zrobione.
wymieniona została cewka zapłonu.
autko jeździ!!! mam je dopiero dwa dni i żadnych objawów jak na razie.
Auto pojechało do kolejnego elektronika, który załamał ręce i oddał auto koledze.
Ten elektronik wymienił świece z nowych Bosh'a zgodnych z katalogiem dla kappy na nowe "oporowe" NGK.
Zapłaciłem kupę kasy bo auto stało tam 4 dni i 5 po wyjechaniu z warsztatu objawy były takie same.
Nie polecam warsztatu na ulicy Wilanowkskiej (przy puławskiej)
Potem autko zawiozłem autko legionowa. Zabrali sie do niego dopiero po 2 dniach ale po kolejnych dwóch dniach powiedzieli że zrobione.
wymieniona została cewka zapłonu.
autko jeździ!!! mam je dopiero dwa dni i żadnych objawów jak na razie.
- Fenrir
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - zapłon - gubi iskrę
P.S.
zapomniałem dodać że ostatnią diagnozą było że komputer zalewa silnik i dlatego przygasa. Czyli źle dobrana mieszanka i dlatego auto paliło bardzo dużo paliwa.
zapomniałem dodać że ostatnią diagnozą było że komputer zalewa silnik i dlatego przygasa. Czyli źle dobrana mieszanka i dlatego auto paliło bardzo dużo paliwa.