Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Post autor: Bichoń » 07 lis 2007, 19:23

Witam
Jak już kiedys pisalem, kupiłem Lancie nieświadomy, ze na gaz musza byc jakies papiery. Instalacja działa w porządku, no ale jezdzi sie ze stresem i do pierwszego przeglądu.

W związku z tym mam pytanie, jakie papiery trzeba mieć, zeby taką instalacje zalegalizować ( i jak to zrobić jak najmniejszym kosztem).

Czy można zrobic tak: kupić używaną instalację LPG z papierami, dogadać się z gazownikiem o rachunek za jej wirtualny montaż, i wymienic zbiornik LPG na odpowiedni z atestem(podobno sprawdzaja go na przeglądzie)?

Proszę o radę co z tym fantem zrobić, bo przegląd zbliża się powoli, aczkolwiek nieuchronnie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

kriswawbem

Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Post autor: kriswawbem » 07 lis 2007, 19:58

Musisz mieć legalizację na butlę.Więc najlepiej by było żebyś podjechał do gazownika ,niech ci zamontuje nową butlę i od niego dostaniesz legalizacje,tyle ze to trwa bo gazownik musi wysłać papiery do producenta oni muszą podstęplować ,odesłać i dopiero odbierzesz ,może to potrwać miesiąc

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Post autor: bolek » 07 lis 2007, 20:39

Po kolei:
do zgłoszenia instalacji LPG w Wydz. Kom. potrzebujesz:

1, wyciągu ze świadectwa sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazowego
2. Faktury na montaż o instalacji o której mowa w wyciągu.
3. Atest na zbiornik przy zgłoszeniu instalacji LPG - niekoniecznie, nie ma takiego zapisu

Najtaniej wyszłoby, gdyby któryś gazownik wystawił f-re na montaż instalacji + wyciąg z homologacji na to co masz w samochodzie teraz, oczywiście za jakąś tam opłatą i pokryciem kosztów podatków + działa dla gazownika itp. Faktura może opiewać nawet na 1zł, choć to niewiarygodnie wygląda.
Pomijam tu aspekt prawny tego rozwiązania, które de-facto wygląda niejako jak poświadczenie nieprawdy i ponowne wykorzystanie używanych elementów instalacji gazowej, co jest zabronione prawnie.
Gazownikowi do wystawienia wyciągu potrzebny będzie atest zbiornika, jeżeli go nie masz, a zbiornik jest produkcji polskiej, czyli Stako, GZWM lub Irene nie powinno być problemu ze zdobyciem duplikatu atestu od producenta, za opłatą ok. 30-40zł. Producenta, numer zbiornika i termin upłynięcia legalizacji znajdziesz na tabliczce znamionowej zbiornika.
Nie sądzę, żeby ktoś podkładał się swoimi podpisami i dokumentami pod inną instalację niż sam zakłada.

Drugim rozwiażaniem jest wymiana całości instalacji na nową, czyli żadne odkrycie.

Awatar użytkownika
cwynarx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Czeladź śląskie

Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Post autor: cwynarx » 07 lis 2007, 21:06

u mnie kosztuje to 300zł i masz legalną instalacje gazową....a dokładniej u gazownika z sosnowca....z grodu kraka masz jakieś 70km....wstawia ci swoją butle i wypisuje niezbędne dokumenty chyba że masz jakąś butle z papierami to wtedy taniej....a i on różnież montuje używane instalacje LPG....korzystałem z jego usług już 2 razy....gybyś był zainteresowany mogę ci podać jego namiary..
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Legalizacja instalacji gazowej, podejście II

Post autor: Bichoń » 05 gru 2007, 16:07

No, w koncu zebralem komplet dokumentow. Mam nowy zbiornik, a gazownik zajmowal sie instalacjami tego samego producenta jak moja, wiec nie bylo problemow z papierami na instalacje. Kosztowalo mnie to mniej wiecej polowe kosztow zalozenia instalacji od nowa :-(

Efektem ubocznym, co zauwazylem jeszcze u gazownika, byly przepalone obie tylnie zarowki pozycyjne... na szczescie ja mialem jedna, na zakladzie znalezli druga :-)

Wydalem kupe kasy, zeby tylko miec pare kartek dla urzednikow. Samochod nie bedzie dzieki temu jezdzil ani grama szybciej ani bezpieczniej. Co za popie*****ny system.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”