Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: zoom » 29 lis 2007, 17:34

Witam. Od kad zrobilo sie zimniej to po odpaleniu rano dwójka wchodzi z malym zgzytem. Inne biegi sa ok. kiedy juz dwojka zgrzytnie pozniej wchodzi juz gladko i dobrze. Próbowałem z jedynki włączać trójke ale po przejechaniu np kilometra dwójka dalej musi zgrzytnąć. Wcześniej przy rzadszym oleju w skrzyni (lato) nie było takiego problemu. Any ideas?
Co to może być? Czy mam sie bać ?
Pozdr.
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: aro » 29 lis 2007, 17:46

Też tak mam choc nauczyłem sie już z tym walczyc :D rozpędz auto na jedynce, a pózniej wrzuc dwóje tylko powoli - prawdopodobnie bedzie bez zgrzytu. Albo możesz inaczej, tylko to troche niezdrowe dla silnika i srodowiska - chodzi o rozgrzanie skrzyni przed jazdą.

Wymieniałeś olej na mineralny?

Awatar użytkownika
maciej
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: chojnice

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: maciej » 29 lis 2007, 22:08

Lancia to limuzyna a nie autko sportowe, no oczywiście jest kilka wyjątków : yesyes : dlatego zmieniaj biegi delikatnie, podchodź do niej jak do kobiety, oczywiscie kobieta na pierwszym planie :D
lancia x 3, narazie tylko wiadomości na PW

narazie poza polską

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: lancia1969 » 01 gru 2007, 0:05

Nic zgrzytac Panowie nie powinno :wink:
Jeżeli są takie objawy proponuje sprawdzić wszystkie elementy wybieraka (dzwignia zmiany biegów) usunąc wszelkie luzy.
Jeżeli to nie przyniesie efektu ,nalezy sprawdzić a własciwie wymienic olej na własciwy czyli o specyfikacji API: GL-5 jest to nazwyklejszy hipol do przekładni pracujących w ciężkich warunkach. Oznaczenie według SAE: 85W/90.
Jeżeli olej będzie miał inną gestość , konstrukcja sychronizatora (mała powierzchnia tarcia w stosunku do wagi i równoczesnie momentu obrotowego ) uniemozliwia zahamowanie koła zębatego stad "zgrzyt"
Wymiana oleju i dalej zgrzyta ? - niestety skrzynia do rozebrania, najcześciej wymiana kompletu ,czyli synchronizator łącznie z kołem przesuwnym - cena w serwisie w granichach 400-500 zł .
I to raczej tyle w sprawie zgzrytów.
Wykluczamy uszkodzone poduszki a przez to nieprecyzyjne działanie wybieraka.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: aro » 01 gru 2007, 10:45

U mnie zgrzyta tylko jak skrzynia jest zimna. Jak sie juz rozgrzeje to problem znika. Najczęsciej po przejechaniu ok. 2km przy obecnych temperaturach. Olej wymieniłem na jesień, o specyfikacji takiej jaką podał lancia1969.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: lancia1969 » 01 gru 2007, 11:02

"aro" pisze:U mnie zgrzyta tylko jak skrzynia jest zimna. Jak sie juz rozgrzeje to problem znika. Najczęsciej po przejechaniu ok. 2km przy obecnych temperaturach. Olej wymieniłem na jesień, o specyfikacji takiej jaką podał lancia1969.
W takim przypadku to w 90 % wina synchronizatora 5% wina spręzyny prowadzącej 5% koła drugiego biegu.
Jeżeli jesteś zaawansowany techicznie i manualnie powyżej średniej krajowej lub lubisz eksperymenty :wink: ,rozbierz skrzynie , synchronizator natnij mikroszlifierka (tarcza poniżej 0.5mm) zespawaj gazowo , powierzchnie koła w miejscu rowków (odrzutnik oleju) przepoleruj delikatnie pastą szlifierską ,rowki delkatnie pilnikiem diamentowym (powierzchnia chromowana utwardzana) można pogłębić , zaostrz zęby synchronizatora od strony lewej a na kole od strony prawej (zobaczysz z której strony zużyte) , zmierz grubość przesówki jeżeli jest wytarta niesymetrycznie albo spalnuj albo wymień.
Nie pamietam wymiaru przesówki ale grubośc możesz porównac z grubościa przesówki wstecznego ( najmniejsze zużycie) jeżeli jest wytarta wiecej niż 0.9mm nalezy wymienić ewntualnie napawać.
Jest troche zabawy ale działa spokojnie na następne 80tyś km w kieszeni zostaje pare stówek a radość z naprawy bezcenna. :D

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: Egon » 01 gru 2007, 11:18

"lancia1969" pisze: Jeżeli to nie przyniesie efektu ,nalezy sprawdzić a własciwie wymienic olej na własciwy czyli o specyfikacji API: GL-5 jest to nazwyklejszy hipol do przekładni pracujących w ciężkich warunkach. Oznaczenie według SAE: 85W/90.
Jeżeli olej będzie miał inną gestość , konstrukcja sychronizatora (mała powierzchnia tarcia w stosunku do wagi i równoczesnie momentu obrotowego ) uniemozliwia zahamowanie koła zębatego stad "zgrzyt"
ja mam w instrukcji 80W90 i zawsz etaki leje ,85W90 był zalecany chyba do 126p jest bardziej gesty

w skrzyniach fiatoskich jak sa niskie temp. nieraz 2-bieg zgrzyta wtedy zmiane biegu z 1 na 2 należy przeprowadzac powoli i zgrzytu nie bedzie, jesli problem by się pojawiał często i tez na gorącym silniku trzeba by naprawić wine będzie ponosił synchronizator lub koło 2 biegu z którym synchronizator współpracuje mialem kiedys taki przypadek w fiacie regata że wytarło się koło biegu 2 (synchronizator był ok) i trzeba było spawac i następnie toczyć ale udało się naprawic
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: Bany » 05 gru 2007, 23:23

Zalej 75w90 valvoline dura blend ,hipol to do malucha sie leje.

Awatar użytkownika
virtualmen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: virtualmen » 07 gru 2007, 17:27

ja również mam takie same objawy co zoom ale sie nie przejmuje
ten typ tak ma mówi mechanior który jeżdzi temprą
i nauczyłem sie życ zwłaszcza ze podczas nagrzewania się silnika na porannym rozruchu robię serię ruchów drążkiem a dwójke wrzucam spokojnie i raczej nie rozbiegam auta tylko przy minimalnych możliwych obrotach
DEDRA 1.9 TDS z 1991 (270 000 km)

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: zoom » 07 gru 2007, 17:35

Tez juz sie nauczylem tak jezdzic. Przewaga spokoju i opanowania :D :) Ale niebawem zmienie olej w skrzyni. Sprawdze porady kolegów.
Pozdr.
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: kretekpodnietek » 07 gru 2007, 20:10

też miałem ten problem w delcie, niedawno ją kupiłem i miałem wątpliwości czy wogóle jest stan oleju, ale wymieniłem olej, zwykły hipol, 80w/95, wchodzi prawie dwa litry, i o dziwo skrzynka chodzi super, nawet narazie zgrzytanie ustało.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: Radinho » 07 gru 2007, 20:55

U mnie mimo wymiany oleju dwojka nadal zgrzyta, wiec trzeba sie nauczyc z tym zyc, niestety. Ale jak sie zrobi cieplo, to problem zniknie :D

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 02 kwie 2008, 15:19

mam to samo w lancii rano dwójka zgrzytnie,
dodałem mos2 ale nie pomogło
teraz dodam xeramic może coś sie polepszy w sumie nie mam nic do stracenia - jeżeli skrzynia i tak sie do remontu.
Olej w skrzyni miałem nie wiadomego pochodzenia, w zimę lewarek biegów chodził jak w smole.
teraz lżej olej mam platinum gear ...

http://www.platinumoil.pl/img/produkt_j_popup.jpg[/img]

http://www.platinumoil.pl/index.php?top ... subtopic=j

takie cos wyskoczyło na stronie valvoline dla kappy 2.4, 95 rok.


Transaxle, manual Capacity 2 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 45000 km / 36 months
Change 120000 km
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2008, 15:23 przez larry123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: zoom » 02 kwie 2008, 15:23

U mnie to ustało :) Jak jest temp w nocy powyzej 0st C to wszystko "wchodzi" jak nalezy :D
pozdr.
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra - Skrzynia - dwójka zgrzyta

Post autor: kretekpodnietek » 02 kwie 2008, 15:32

u mnie pomogło jeszcze podregulowanie sprzęgła, teraz praktycznie ustało zgrzytanie ustało.

Lancia 1969, ten sposób z synchronizatorem jest ciekawy :D kiedyś go wypróbuje.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”