Post
autor: bassman » 01 lut 2008, 18:36
Nie można stosować diody zamiast żarówki, przy kontrolce ładowania.
Dioda ma przewodzenie tylko przy jednym stanie polaryzacji.
W każdej instrukcji lub manualu masz podaną wartość mocy tej żarówki - zmiana jej będzie skutkowała nieprawidłowym działaniem regulatora napięcia w alternatorze.
Jeżeli się uparłeś na diodę to można to zrobić dając dwie diody połączone równolegle ze sobą i rezystorem o odpowiedniej wartości i mocy (udającym obciążenie żarnika żarówki), odwrotnie spolaryzowane i w szeregu z drugim rezystorem obniżającym napięcie tak aby nie przepalić diod LED.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander