Kappa - ceramizer w silniku

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: Pepto » 13 lut 2008, 22:01

A zalewasz razem z nowym olejem do skrzyni (instrukcja poleca zmieniać co 120K Km) czy po prostu?

P.S
Niech Bóg wszelkich pojazdów ma twoją Delte w opiece bo ceramizer tego raczej nie zrobi. :twisted:
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: matias21 » 13 lut 2008, 23:50

olej zmieniałem jakies 4 tys km temu więc go zostawie siedzi full syntetyk więc nic nie powinno mu być.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: matias21 » 16 lut 2008, 12:49

no to wlałem przejechałem z 50 km od momentu wlania i co moge powiedzieć narazie to to, że napewno wszystkie biegi wyraźnie lżej wchodzą nie ma problemu z jedynką czy trojką natomiast z dwojka dalej mam ten problem tzn. wchodzi jakby na dwa razy zobaczymy co bedzie dalej bo warstwa ceramiczna tworzy sie jeszcze przez 1500km.
Napewno polecałbym osobą, które mają lekkie problemy ze zmianą biegów, natomiast jeżeli skrzynia jest w rozsypce to ceramizer nic nie pomoże. Jak coś sie zmieni w ciągu dalszego użytkowania to napewno napisze :D
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: kretekpodnietek » 16 lut 2008, 15:50

no dwójka to podstawowa bolączka tych skrzyń, u mnie pomogła regulacja sprzęgła, i już praktycznie nie zgrzyta.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: Pepto » 16 lut 2008, 17:54

"matias21" pisze: warstwa ceramiczna tworzy sie jeszcze przez 1500km.
Napewno polecałbym osobą, które mają lekkie problemy ze zmianą biegów,
Na pewno żadna warstwa sie nie tworzy o tym zapomnijcie (jeśli jakoś to działa to nie tak). Ale proponuje zrobić porostu synchronizator dwójki, koszty nie powinny być zabójcze, mniej więcej 2 butelki ceramziera :)

A z dwójka w tych skrzyniach wcale nie było zdanej wady tylko prostu często wrzuca sie dwójkę z dużym naddatkiem obrotów i wogule w większości przypadków synchro 2giego biegu wysiada najwcześniej.

Peace
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: matias21 » 16 lut 2008, 17:57

jak nie podziała to wymienie, ale wole być dobrej myśli ;)
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: pawcio1 » 06 mar 2008, 2:39

Chciałbym odświeżyć ten mocno kontrowersyjny temat,bo od niedawna zauważyłem pewien środek renomowanej firmy! Padały tutaj zarzuty że Ceramizer wytwarza jakaś firma krzak,nie wiadomo co itp. Tutaj mamy doczynienia z renomowanym światowym producentem,więc może warto...? Co Wy na to???
:link:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: matias21 » 06 mar 2008, 9:50

300 ml to już może coś zepsuć, albo zapchać ceramizer to tylko 5 ml. Teraz robią test na tvnie w programie jazda polska ja czekam na wyniki i sie okaże czy coś pomogło.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


dawidson

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: dawidson » 06 mar 2008, 10:33

"bassman" pisze: Opowiedziałem to Ojcu, który zawodowo jeździ Renault Master z silnikiem 2,5 Turbo Diesel z Iveco, postanowił to wypróbować na silniku który wtedy miał ponad 600 tyś. km przebiegu. Zrobił to tego lata, osłupiałem ze zdumienia (też często prowadzę ten samochód), jak bardzo na zdrowie mu to wyszło... Najlepsze w tym jest to, że to nie jest efekt krótkotrwały, już zrobił ponad 20 tyś. km od tego czasu a nadal efekty są zauważalne.
Co najlepsze Diesel zaczął odpalać od pierwszego kopa.
I tylko to mnie skłoniło do zastosowania tego specyfiku.
Zawodowo jezdze sprinterem. Samochod robi okolo 700km na dobe 5 dni w tygodniu. Z czego przynajmniej polowa z gazem w podlodze (to na mojej zmianie) bo w tym zawodzie rozchodzi sie glownie o czas. Auto jest katowanie az do bolu. Komplet nowych opon wypada srednio raz na miesiac. Klocki hamulcowe podobnie. Hamulce koncza sie szybko bo trasa jest mocno kreta i polozona w "gorach" a na samochodzie jest zawsze od 400 do 900kg ladunku.
Na chwile obecna auto ma 490tys km. Nigdy nie byl tam lany ceramizer, motodoktor ani zaden inny wynalazek. Skracamy jedynie czas wymiany oleju o 1/4. Lejemy olej z beczki (najtanszy), ale o parametrach podanych przez MB.
Auto nie kopci (niezaleznie od obciazenia). Jak do tej pory nie widac aby aby cos mu bylo. W porownaniu do innego sprintera jaki jest w firmie (notabene o 3 lata i 200tys km mlodszego), ale majacego jedynie 130KM zasuwa okrutnie. Nie czuc aby z podawanych przez producenta 160KM cos ubylo. Samochod zawsze odpala od pierwszego razu. Silnik jest gaszony tylko do tankowania lub podczas postoju dluzszego niz 15 minut. Nie, nie czekamy az silnik sie zagrzeje (my nie dajemy mu ostygnac ;) ).
Raz na tydzien dolewam mu okolo 0,5 litra oleju (owszem, tani noname). Nie widze w tym nic dziwnego bo ciezko wymagac aby tak maltretowany silnik nie polykal ani grama oleju.

Do czego zmierzam?
Po kazdej zmianie oleju odczuwam wyrazna poprawe pracy silnika (pracuje ciszej). Za kazdym razem czuc popare kultury pracy (na wolnych obrotach glownie). O dziwo ceramizera ten silnik nigdy nie widzial i NIGDY nie zobaczy.
Dlaczego? To proste. Mechanicznego zuzycia materialu zaden wynalazek w plynie nie naprawi.
Pilnowac wymian oleju, filtrow i efekt bedzie taki sam.

dawidson

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: dawidson » 06 mar 2008, 10:37

"matias21" pisze:300 ml to już może coś zepsuć, albo zapchać ceramizer to tylko 5 ml. Teraz robią test na tvnie w programie jazda polska ja czekam na wyniki i sie okaże czy coś pomogło.
a jak sprawdza czy pomoglo?
Rozloza silnik przed testem, pomierza, poskladaja a po tescie kolejna rozbiorka i pomiary? :lol:
Prawda jest taka, ze producent testowanego specyfiku raczej napewno postara sie aby wynik byl zadowalajacy. Gdyby wspomniany producent mial watpliwosci co do wyniku to nie dalby srodka do testowania :roll:

dawidson

Re: to działa

Post autor: dawidson » 06 mar 2008, 10:41

"darko81" pisze: Skrzynia biegów w Lancii zaczeła ciszej chodzić, przedtem był zgrzyt przy zmianie na dwójkę i przy piątce też się odzywała (pewnie synchro zaczęły się sypać), teraz jest w porządku.
Nie wiem na jakich zasadach to działa, ale daje pozytywne efekty. Warto zastować taki środek.
tez nie wiem na jakich zasadach... ale za cholere nie mgoe wpasc na pomysl jak plyn moze naprawic synchronizator 8O

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: matias21 » 06 mar 2008, 10:51

nie sądze, że producent ceramizerów ma taki wpływ, że wpłynie na test wykonany w TVN turbo, swoją drogą to oni to tylko realacjonują bo testy przeprowadzają kolesie z klubu forda scorpio złożyli sie na skode favorit paliwo i myślę, że zrobią obiektywny test z realnymi pomiarami.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


dawidson

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: dawidson » 06 mar 2008, 11:18

a jakie wedlug ciebie są realne pomiary? :roll:
Bo jakos nie widze mozliwosci obiektywnego stwierdzenia wpływu tego wynalazku bez rozbierania silnika przed i po.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: pawcio1 » 06 mar 2008, 11:37

"dawidson" pisze:
"matias21" pisze:300 ml to już może coś zepsuć, albo zapchać ceramizer to tylko 5 ml. Teraz robią test na tvnie w programie jazda polska ja czekam na wyniki i sie okaże czy coś pomogło.
a jak sprawdza czy pomoglo?
Rozloza silnik przed testem, pomierza, poskladaja a po tescie kolejna rozbiorka i pomiary? :lol:
Prawda jest taka, ze producent testowanego specyfiku raczej napewno postara sie aby wynik byl zadowalajacy. Gdyby wspomniany producent mial watpliwosci co do wyniku to nie dalby srodka do testowania :roll:
Myślę że tu jesteś w błędzie,bo jeśli taki test byłby ustawiony,a poszedłby jakiś przeciek na ten temat,to ceramizer byłby spalony na pewno!!!
Nic nie wiedziałem na temat tego testu,chętnie go zobaczę,może test będzie wiarygodny!? :wink
A wracając do sedna, powtarzam że Liqui Moly to renomowany producent który wydaje mi się, nie chciałby narobić sobie kłopotów wypuszczając na rynek sirodek który może uszkodzić silnik!?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - ceramizer w silniku

Post autor: Cossi86 » 06 mar 2008, 18:20

Witam !!
Co do testu na TVN to jest wykonywany przez ludzi z FST -> Ford Scorpio Team. Sam również należę do tego grona (wczesniej posiadałem dwie scorupki) i wiem że test jest przeprowdzony rzetelnie i niezależnie. Chłopaki tak jak wy chcą się przekonać co ten specyfik jest wart.

Więcej można poczytać na FST.

Pozdrawiam
Lancia Kappa 2.4 T.DS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”