Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Witam jestem od wczoraj na forum ,stałem się posiadaczem delty z 1995r 1.6 8v. Niestety poprzedniemu właścicielowi zerwał sie pasek rozrządu gdyż przegapił wymianę. Co mogło się stać i uszkodzić w silniku? Jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 20:11 przez goro79, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
- CarvMachine
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Pokrzywione zawory to raczej na pewno, moglo rozwalic tloka a co za tym idzie nawet i gladz cylindra. ogolnie remont od ok 1000zl, jezeli auto jest w dobrym stanie zastanow sie czy nie lepiej kupic uzywanego silnika niz ten remontowac. Musisz zrzucic glowice aby sie dowiedziec co i jak. Przy analizie kosztow sprawdz rowniez czy nie ma progow na gladziach, to pomoze ocenic ci stan silnika.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Właśnie zdjąłem głowice. A tam miłe zaskoczenie
tłoki całe, zawory na pierwszy rzut oka też są ok jedynie na 2 ślady uderzenia ale widocznego zagięcia zaworów nie widać
. Wyciągnę jeszcze i sprawdzę dokładnie w ostateczności kupie 2 zawory wydechowe i będzie git. Po rozebraniu okazało sie też ,że są luzy na alternatorze (łożyska do wymiany) i na pompie wodnej tylko nie wiem czy są tam jakieś łożyska czy po prostu całą się wymienia??? Podpowiedzcie coś. Fakt faktem to mój pierwszy kontakt z włoskimi autami poza maluchem. I rozebrać to, to jest trochę fatygi i roboty ale poszło ok. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak ustawić rozrząd bo na górnym punkcie jest jakaś klapka przesuwna i jeszcze nie kleje o co w niej chodzi.


Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Ostatecznie okazało sie ,że jest tylko jeden zawór wydechowy krzywy ............................. chyba ,że nowy nie jest drogi i łatwo dostępny. Wie może ktoś ile taki kosztuje? No i do tego chyba też nowe uszczelniacze zaworowe?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 17:53 przez goro79, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
1 zawor to koszt 15-30zl , uszczelniacze niewiem ,ale pewnie nieduzo
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
prostować to można gwoździe kolego...
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Sam nigdy tego nie robiłem ,kolega mi tak poradził.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
uszczelniacze kosztują około 15 pln. a kupno nowego zaworu to chyba nie aż taki wydatek żeby tak kombinowac.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Mam jeszcze pytanko odnośnie pompy wodnej jest już tam mały luzik jednakże nie cieknie,myślałem żeby też przy okazji wymienić bo niestety zregenerować sie chyba nie da. Ile może kosztować pompa?
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
1) Witam bardzo proszę o jakieś wskazówki lub rysunek jak ustawić rozrząd na punkty?????
2) Jak prawidłowo powinien działać centralny zamek bagażnika??? Bo u mnie to wygląda tak ,że sie tylko rygluje/Zamyka jak jest otwarty i przekręcę kluczyk a otworzyć już sie nie chce ,tylko kluczykiem w klapie . Ma może ktoś jakiś schemat tego???
3) Nie działa mi tylna wycieraczka i przód w pracy przerywanej. Co to może być, gdzie jest jakiś przekaźnik/czasówka od tych wycieraczek???
2) Jak prawidłowo powinien działać centralny zamek bagażnika??? Bo u mnie to wygląda tak ,że sie tylko rygluje/Zamyka jak jest otwarty i przekręcę kluczyk a otworzyć już sie nie chce ,tylko kluczykiem w klapie . Ma może ktoś jakiś schemat tego???
3) Nie działa mi tylna wycieraczka i przód w pracy przerywanej. Co to może być, gdzie jest jakiś przekaźnik/czasówka od tych wycieraczek???
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Ad.1
http://images30.fotosik.pl/165/50c1702acc9686a5.jpg[/img]
Ad.2
jest dobrze, przycisk do otwierania bagażnika masz w schowku.
Ad.3
nie wiem
http://images30.fotosik.pl/165/50c1702acc9686a5.jpg[/img]
Ad.2
jest dobrze, przycisk do otwierania bagażnika masz w schowku.
Ad.3
nie wiem
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Dzięki podobny schemat znalazłem w autodacie niestety w wersji angielskiej ale widzę ,że Twój jest dokładniejszy
A co do przycisku to faktycznie jest coś w schowku nie skojarzyłem ,że to od tego a ja już cały zamek rozebrałem
ale przy okazji naprawiłem wężyk od spryskiwaczy i okazało sie ,ę jest pęknięta końcówka na wężyk
trzeba to jakoś załatać . No i nadal te nieszczęsne wycieraczki.

A co do przycisku to faktycznie jest coś w schowku nie skojarzyłem ,że to od tego a ja już cały zamek rozebrałem


Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Co do tylnej wycieraczki to przyczyną może być manetka albo
poprzecieranie kable przy tylnej klapie. Wszystkie przekaźniki
są chyba przy skrzynce z bezpiecznikami (ale mogę się mylić).
Jeżeli chodzi o przednie wycieraczki to:
odpowiedź znajdziesz tutaj.
poprzecieranie kable przy tylnej klapie. Wszystkie przekaźniki
są chyba przy skrzynce z bezpiecznikami (ale mogę się mylić).
Jeżeli chodzi o przednie wycieraczki to:
odpowiedź znajdziesz tutaj.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Co do wycieraczek to u mnie jest tak ,że tylna w ogóle nie działa a przód praca przerywana/czasowa też nie działa, praca ciągła z przodu działa normalnie spryskiwacz też.
kretekpodnietek możesz coś jeszcze powiedzieć na temat rysunku i punktów. Górny punkt widoczny jest na kole i obudowie ,tylko co z tą zasuwką ma być wysunięta na maxsa do góry????
I na dole punkt na kole znalazłem ale na obudowie nie
wedle Twojego rysunku powinien być pionowo u góry nad kołem ale nic tam nie ma
jak to w końcu ma być gdzie ma znajdować sie odnośnik na osłonie gdzieś ???
A z centralnym jak mówiłeś działa

kretekpodnietek możesz coś jeszcze powiedzieć na temat rysunku i punktów. Górny punkt widoczny jest na kole i obudowie ,tylko co z tą zasuwką ma być wysunięta na maxsa do góry????
I na dole punkt na kole znalazłem ale na obudowie nie





A z centralnym jak mówiłeś działa


Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW
Może jeszcze inaczej sformułuję pytanie odnośnie wycieraczek. Jak to działa u was?????????
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???
Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???
Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.