Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 23 lut 2008, 11:25

Witam jestem od wczoraj na forum ,stałem się posiadaczem delty z 1995r 1.6 8v. Niestety poprzedniemu właścicielowi zerwał sie pasek rozrządu gdyż przegapił wymianę. Co mogło się stać i uszkodzić w silniku? Jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 20:11 przez goro79, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
CarvMachine
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: CarvMachine » 23 lut 2008, 12:38

Pokrzywione zawory to raczej na pewno, moglo rozwalic tloka a co za tym idzie nawet i gladz cylindra. ogolnie remont od ok 1000zl, jezeli auto jest w dobrym stanie zastanow sie czy nie lepiej kupic uzywanego silnika niz ten remontowac. Musisz zrzucic glowice aby sie dowiedziec co i jak. Przy analizie kosztow sprawdz rowniez czy nie ma progow na gladziach, to pomoze ocenic ci stan silnika.

Pozdrawiam.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 23 lut 2008, 17:03

Właśnie zdjąłem głowice. A tam miłe zaskoczenie : yesyes : tłoki całe, zawory na pierwszy rzut oka też są ok jedynie na 2 ślady uderzenia ale widocznego zagięcia zaworów nie widać :D . Wyciągnę jeszcze i sprawdzę dokładnie w ostateczności kupie 2 zawory wydechowe i będzie git. Po rozebraniu okazało sie też ,że są luzy na alternatorze (łożyska do wymiany) i na pompie wodnej tylko nie wiem czy są tam jakieś łożyska czy po prostu całą się wymienia??? Podpowiedzcie coś. Fakt faktem to mój pierwszy kontakt z włoskimi autami poza maluchem. I rozebrać to, to jest trochę fatygi i roboty ale poszło ok. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak ustawić rozrząd bo na górnym punkcie jest jakaś klapka przesuwna i jeszcze nie kleje o co w niej chodzi.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 23 lut 2008, 18:16

Ostatecznie okazało sie ,że jest tylko jeden zawór wydechowy krzywy ............................. chyba ,że nowy nie jest drogi i łatwo dostępny. Wie może ktoś ile taki kosztuje? No i do tego chyba też nowe uszczelniacze zaworowe?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 17:53 przez goro79, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: DeviLL » 23 lut 2008, 18:49

1 zawor to koszt 15-30zl , uszczelniacze niewiem ,ale pewnie nieduzo

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: Bany » 23 lut 2008, 19:26

prostować to można gwoździe kolego...

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 23 lut 2008, 19:33

Sam nigdy tego nie robiłem ,kolega mi tak poradził.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 23 lut 2008, 20:03

uszczelniacze kosztują około 15 pln. a kupno nowego zaworu to chyba nie aż taki wydatek żeby tak kombinowac.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 24 lut 2008, 18:50

Mam jeszcze pytanko odnośnie pompy wodnej jest już tam mały luzik jednakże nie cieknie,myślałem żeby też przy okazji wymienić bo niestety zregenerować sie chyba nie da. Ile może kosztować pompa?
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 17:50

1) Witam bardzo proszę o jakieś wskazówki lub rysunek jak ustawić rozrząd na punkty?????
2) Jak prawidłowo powinien działać centralny zamek bagażnika??? Bo u mnie to wygląda tak ,że sie tylko rygluje/Zamyka jak jest otwarty i przekręcę kluczyk a otworzyć już sie nie chce ,tylko kluczykiem w klapie . Ma może ktoś jakiś schemat tego???
3) Nie działa mi tylna wycieraczka i przód w pracy przerywanej. Co to może być, gdzie jest jakiś przekaźnik/czasówka od tych wycieraczek???
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kretekpodnietek » 25 lut 2008, 18:21

Ad.1
http://images30.fotosik.pl/165/50c1702acc9686a5.jpg[/img]

Ad.2
jest dobrze, przycisk do otwierania bagażnika masz w schowku.
Ad.3
nie wiem
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 18:39

Dzięki podobny schemat znalazłem w autodacie niestety w wersji angielskiej ale widzę ,że Twój jest dokładniejszy :D

A co do przycisku to faktycznie jest coś w schowku nie skojarzyłem ,że to od tego a ja już cały zamek rozebrałem :? ale przy okazji naprawiłem wężyk od spryskiwaczy i okazało sie ,ę jest pęknięta końcówka na wężyk :( trzeba to jakoś załatać . No i nadal te nieszczęsne wycieraczki.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: kuba » 25 lut 2008, 18:47

Co do tylnej wycieraczki to przyczyną może być manetka albo
poprzecieranie kable przy tylnej klapie. Wszystkie przekaźniki
są chyba przy skrzynce z bezpiecznikami (ale mogę się mylić).
Jeżeli chodzi o przednie wycieraczki to:
odpowiedź znajdziesz tutaj.
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 19:08

Co do wycieraczek to u mnie jest tak ,że tylna w ogóle nie działa a przód praca przerywana/czasowa też nie działa, praca ciągła z przodu działa normalnie spryskiwacz też.

kretekpodnietek możesz coś jeszcze powiedzieć na temat rysunku i punktów. Górny punkt widoczny jest na kole i obudowie ,tylko co z tą zasuwką ma być wysunięta na maxsa do góry????
I na dole punkt na kole znalazłem ale na obudowie nie :( :( :( wedle Twojego rysunku powinien być pionowo u góry nad kołem ale nic tam nie ma :( :( jak to w końcu ma być gdzie ma znajdować sie odnośnik na osłonie gdzieś ???

A z centralnym jak mówiłeś działa : yesyes : :D
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

goro79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubsko/Lubuskie

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

Post autor: goro79 » 25 lut 2008, 19:21

Może jeszcze inaczej sformułuję pytanie odnośnie wycieraczek. Jak to działa u was?????????
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???

Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”