Kappa - ścina tylne opony

kovir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - ścina tylne opony

Post autor: kovir » 18 sie 2008, 20:24

sprawdzalem zbieznosc - wg mechanika jest juz ok a mimo to scina obie tylne opony od zewnatrz. Czy moze byc inna przyczyna poza zle ustawiona zbieznoscia?

pozdrawiam
M.
kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: Luckyy » 18 sie 2008, 22:12

takie glupie pytanie - czy mechanik sprawdzal/ustawial zbieznosc najpierw z tylu a pozniej z przodu?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

kappa - scina tylne opony

Post autor: maciek_czer » 18 sie 2008, 22:26

Należy ustawić zbieżnośc na laserowym urządzeniu czterosensorowym- czyli takim które określa ustawienie wszystkich czterech kół względem siebie i osi pojazdu. Jak masz rozwaloną zbieżność na tyle to ustawienie przodu będzie złe i w konsekwencji ustawianie zbieżności na tyle przy złej zbieżności z przodu da efekty mizerne. Generalnie w AR 164 i Prismie ustawiałem zbieżnośc obu osi, właśnie na wspomnianym urządzeniu, hmm a jakie wrażenia - kompletnie inne auto!
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

kovir
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

kappa - scina tylne opony

Post autor: kovir » 18 sie 2008, 23:27

hmmm nie wiem czy urzadzenie bylo czterosensorowe... zakladal jakies maszynki na wszystkie 4 kola od razu, wiec chyba tak....
kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: Luckyy » 19 sie 2008, 22:17

moze sproboj zmienic warsztat.
Mi w jednym 3 razy ustawiali i nie udalo sie tak zrobic aby kierownica byla prosta - jak podjechalem do innego to na pierwszym pomiarze wyszla duza roznica pomiedzy danymi fabrycznymi a stanem faktycznym po korekcji jest OK
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: WojtekZ » 20 sie 2008, 7:56

Jeżeli opony zaczęło ścinać przed ustawieniem zbieżności to po ustawieniu do właściwych parametrów nadal będą się zużywać nierównomiernie.Jeżeli ścina nowe opony to coś jest nadal nie tak.Złe ustawienie kątów pochylenia też ma wpływ na nierówne zużycie opon.W BMW pomimo idealnego ustawienia zbieżności i kątów opony tylne szybciej zbiera od wewnątrz gdyż pochylenia koła ustawione są w negatywie czyli w minusie.W niektórych przypadkach nadrzędną sprawą jest dobre trzymanie się drogi a podrzędną zużycie opon.
Dodam jeszcze ,że 4-sensorowe urządzenie laserowe to już przeżytek.Ja ustawiam geometrię na 8-sensorowym urządzeniu wyposażonym w 8 kamer CCD , ale nawet najlepsze urządzenie nie przygotuje starannie pojazdu do ustawienia.Tutaj liczy się dokładność , precyzja i właściwe stanowisko diagnostyczne gdzie dopuszczalna odchyłka po przekątnej to 2mm.Równe opony/felgi , właściwe ciśnienie w kołach , dokładna kompensacja głowic , rozprężenie zawieszenia , właściwy prześwit itp.to klucz do właściwego pomiaru i regulacji.

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: dunin » 20 sie 2008, 13:17

jak 4sensorowe to przeżytek i nie warto na tym ustawiać zbieżności, to ciekawe jak ustawiali tą zbieżność za czasów młodości AR164........
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: WojtekZ » 20 sie 2008, 19:36

Ustawiali tak jak pozwalał na to sprzęt. Ja też kiedyś ustawiałem na prostszych urządzeniach i borykało się wtedy z różnymi problemami ale i samochody były kiedyś inne. Chodzi o to ,że urządzenie 8-sensorowe pozwala na ustawienie zbieżności względem osi geometrycznej samochodu a nie tylko względem osi symetrii pojazdu umożliwia także przeprowadzenie powypadkowej symetrii osi czego nie da się wykonać nawet na urządzeniach 6-sensorowych.
Zresztą powiedziałem to tylko jako ciekawostkę ponieważ ludzie często uważają laser za coś ultra nowoczesnego a tak nie jest.

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kappa - scina tylne opony

Post autor: dunin » 20 sie 2008, 20:32

ok, teraz się mogę zgodzić :) :) :)
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

tomi1211
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2009, 19:04
Lokalizacja: pogwizdów stary

Odp: kappa - scina tylne opony

Post autor: tomi1211 » 22 maja 2009, 19:09

witam...mam pytanko odnosnie scinania tylnych opon..w moim przypadku scina mi prawa tylna oponę od wewnatrz..wczoraj byłem na diagnostyce i ustawili mi zbieznosc pierw z tylu a puzniej z przodu..ale dzisjaj zauwazyłem ze powieksza sie sciecie tej opony...i niewiem co jest grane ..prosze o pomocne rady..zaznaczam ze scieło tylko 2 cm od wewnatrz na głebokosc około 2 mm.pozdrawiam

Carlsson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 kwie 2009, 10:16

Odp: kappa - scina tylne opony

Post autor: Carlsson » 02 cze 2009, 14:05

a sprawdzałeś stan tulei wahacza ? ja miałem ścięte opony od zewnątrz powodem były wybite tuleje.
Lancia Kappa 2,4 JTD LS '99 sedan

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa - scina tylne opony

Post autor: KGB » 02 cze 2009, 15:03

bez czarow chlopaki ,
wystarczy stare optyczne GTO i jak sie potrafi ,to sie ustawi dobrze zbieznosc ,a jak sie nie potrafi to i 16 sensorowe ,szeropoasmowe ze zdjeciem rengenowskim ,kompensacja od temperatury kontorlowane procesorem 666GFlops urzadzenie nic nie da,
zeby ustawic prawidlowo zbieznosc tylnych kol nie potrzeba miec prawidlowej zbieznosci przednich,

jezeli scina mocno zewnetrzna krawedz opony ,to juz nawet nie bedzie zbyt duza zbieznosc kol ,ale sprawdzilbym przede wszystkim pochylenie kola,
jezeli od wewnatrz to zbieznosc ma duze znaczenie ,a jezeli to jedna opona to nalezy sprawdzic pochylenie kola i zbieznasc czastkowa tego kola

Alan

Re: kappa - scina tylne opony

Post autor: Alan » 28 sie 2012, 12:17

A że tak zapytam,czym się reguluje pochylenie koła? Zauważyłem wczoraj że mi ścina z zewnętrznej strony jedną z tylnych opon...we wsi zapewne nie mam nawet pińcet sensorowego urządzenia do ustawiania..

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: kappa - scina tylne opony

Post autor: Michor » 28 sie 2012, 12:48

z tego co ja wiem w kapiszonie reguluje się tylko zbieżność kół (toe in/toe out) -negatyw i inne kąty nie są regulowane:

w związku z tym:
zewnętrzna krawędź sugeruje zbyt dużą zbieżność (toe in) czyli koła skierowane w taki sposób: /\
odwrotny przypadek \/ powoduje zużywanie wewnętrznej części.
(kierunek jazdy "w górę")

Pojedź to sprawdzić -> jeżeli reszta kątów będzie przestawiona bardziej niż norma to książka serwisowa mówi o sprawdzeniu geometrii budy :/
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Alan

Re: Kappa - ścina tylne opony

Post autor: Alan » 28 sie 2012, 13:20

Buda raczej nie dzwoniona więc tam będzie ok.

Nie mam też nic powybijane w zawieszeniu.Ciekawe czy nie jest to związane z niedawną wymianą tulei wahacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”