Kappa - patent na centralny zamek
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Kappa - patent na centralny zamek
Witam
Rozmyślam jakiś czas nad patentem z centralnym zamkiem w naszych Kappach.
Wielu z nas ma z nimi problemy. U mnie centralny wzbudza jedynie zamek przy wlewie paliwa a drzwiowe milczą. Koszt wymiany zamków około 1100-1200zł (4x300zł/szt.) raczej nie wchodzi w grę.
Mój pomysł polega na tym że chcę wykorzystać fabryczną instalację centralnego, do podpięcia zewnętrznych siłowników zamków.
Koszt siłownika MASTER, czyli sterującego na Allegro wacha się pomiędzy 10-30zł.
Trzeba cztery sztuki czyli koszt max do 120zł.
Dla tych co nie mają pilotów można by dodać centralkę pod pilota, kolejne 45-60zł.
Była by wtedy jeszcze możliwość sterowania np. otwarciem bagażnika z pilota.
Razem za kwotę około 200zł. możemy zbudować bezawaryjny centralny.
Mastery posiadają styki tak jak nasze mikrowłączniki w zamkach.
Myślę że jest możliwość podpięcia np. jednego mastera do uszkodzonego zamka (jak komuś padnie), zamiast wymieniać zamek na nowy. 20-30zł brzmi lepiej niż 300zł. za nowy.
Czy ktoś z Was rozważał kiedyś taką możliwość?
Posiada ktoś schemat centralnego zamka?
Może wspólnymi siłami uda się stworzyć projekt dzięki któremu będą później korzystać następne pokolenia Lancistów.
Ja chętnie spróbuję takiej operacji podmiany we wszystkich drzwiach. Zrobię fotorelację.
Do znawców elektryki mam pytanie,
czy w zamkach tylnych też są mikrowłączniki monitujące do centralki?
czy mikrowłączniki współpracują jeszcze z jakimś urządzeniem np. infocenter?
Rozmyślam jakiś czas nad patentem z centralnym zamkiem w naszych Kappach.
Wielu z nas ma z nimi problemy. U mnie centralny wzbudza jedynie zamek przy wlewie paliwa a drzwiowe milczą. Koszt wymiany zamków około 1100-1200zł (4x300zł/szt.) raczej nie wchodzi w grę.
Mój pomysł polega na tym że chcę wykorzystać fabryczną instalację centralnego, do podpięcia zewnętrznych siłowników zamków.
Koszt siłownika MASTER, czyli sterującego na Allegro wacha się pomiędzy 10-30zł.
Trzeba cztery sztuki czyli koszt max do 120zł.
Dla tych co nie mają pilotów można by dodać centralkę pod pilota, kolejne 45-60zł.
Była by wtedy jeszcze możliwość sterowania np. otwarciem bagażnika z pilota.
Razem za kwotę około 200zł. możemy zbudować bezawaryjny centralny.
Mastery posiadają styki tak jak nasze mikrowłączniki w zamkach.
Myślę że jest możliwość podpięcia np. jednego mastera do uszkodzonego zamka (jak komuś padnie), zamiast wymieniać zamek na nowy. 20-30zł brzmi lepiej niż 300zł. za nowy.
Czy ktoś z Was rozważał kiedyś taką możliwość?
Posiada ktoś schemat centralnego zamka?
Może wspólnymi siłami uda się stworzyć projekt dzięki któremu będą później korzystać następne pokolenia Lancistów.
Ja chętnie spróbuję takiej operacji podmiany we wszystkich drzwiach. Zrobię fotorelację.
Do znawców elektryki mam pytanie,
czy w zamkach tylnych też są mikrowłączniki monitujące do centralki?
czy mikrowłączniki współpracują jeszcze z jakimś urządzeniem np. infocenter?
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - patent na centralny zamek
Technicznie istnieje taka możliwość . Teoretycznie da się tak zrobić i powinno to działać. W zamkach przednich są 3 mikrowyłączniki ( CZ, światło i infocenter) w tylnych 2 mikrowyłączniki ( światło i Infocenter/CZ ). Zamki można próbowac naprawiać, kiedyś opisywałem na forum sposób naprawy. Jeśli masz ochotę to mogę pomóc coś zdalnie.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - patent na centralny zamek
Potwierdzam słowa kolegi prezesjm-da się to naprawić bo sam tak zrobiłem i jest cacy (i oryginał
)Jest co prawda trochę dłubania ale ile potem satysfakcji! 


Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Kappa - patent na centralny zamek
gorzej jak padną silniczki a nie styki... jak mi, ma ktoś na to patent?? gdzie ew dostać te silniczki?, próbowałem nieoryginalnego ale nie zdało egzaminu :/
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - patent na centralny zamek
Te silniczki w zamku zwykle da się uzdrowić przez rozebranie go i oczyszczenie komutatora. Istotne by poskładać go dokładnie jak wcześniej i przylutować kabelki tak samo. W przeciwnym wypadku jedne zamki będą się zamykać drugie otwierać w tym samym momencie.
Kappa - patent na centralny zamek
No jak padną silniki to jest lipa na całej linii.
W tych zamkach są silniczki o specyficznej charakterystyce i wszystkie uniwersalne (nawet pasujące gabarytowo) nie dają rady - są po prostu za słabe i się palą od razu.
W tych zamkach są silniczki o specyficznej charakterystyce i wszystkie uniwersalne (nawet pasujące gabarytowo) nie dają rady - są po prostu za słabe i się palą od razu.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - patent na centralny zamek
trza chyba do Jaworza ruszyć
prezesjm ty mnie więcej z tych okolic, dostane coś tam??
prezesjm ty mnie więcej z tych okolic, dostane coś tam??
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - patent na centralny zamek
Jaworza ???? Nic nie mam wspólnego."PAHO" pisze:trza chyba do Jaworza ruszyć
prezesjm ty mnie więcej z tych okolic, dostane coś tam??
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - patent na centralny zamek
mi właśnie uwaliło druciki w wirniku i odpadły blaszki komutatora ale znalazłem taki wiatraczek samochodowy z którego wyciągnąłem sam wirnik (bo obudowa była całkiem okrągła a nie ścięta jak w zamkach)przyciąłem ośkę na rządaną długość, założyłem ślimak i śmiga mi to (odpukać) bez najmniejszegi problemu już ze trzy miechy 

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Kappa - patent na centralny zamek
A można dostać same silniczki do zamka?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - patent na centralny zamek
Raczej nie bo zamek jest elementem "nierozbieralnym" niby bo zanitowany
Patenciarstwo się kłania kolego 


Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Kappa - patent na centralny zamek
Jeśli Alfa Romeo 166 ma podobne zamki,a coś mi mówi że tak
to jest na to sposób Alfaholicy.net

Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - patent na centralny zamek
No no właśnie cóś takiego 

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Kappa - patent na centralny zamek
Cholera jakbym zamek z Tipo widział - taką zabawę robiłem z wszystkimi 4 sztukami w Tipo.
Ja wpadłem na pomysł i w te zciete nity wkręciłem malutkie śrubki.
Miałem wiertarkę ze stojakiem i takim cieniutkim wiertełkiem - 1mm - nawierciłem idealnie po środku dziurki i zakręciłem śrubkami - od jakichś zabawek chyba były, żeby blokowały cokolwiek dostały podkładki własnej roboty - bo nie miałem z tak malutka dziurką.
Ja wpadłem na pomysł i w te zciete nity wkręciłem malutkie śrubki.
Miałem wiertarkę ze stojakiem i takim cieniutkim wiertełkiem - 1mm - nawierciłem idealnie po środku dziurki i zakręciłem śrubkami - od jakichś zabawek chyba były, żeby blokowały cokolwiek dostały podkładki własnej roboty - bo nie miałem z tak malutka dziurką.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - patent na centralny zamek
o to chodziło zaraz popróbujemy"pawcio1" pisze:Jeśli Alfa Romeo 166 ma podobne zamki,a coś mi mówi że takto jest na to sposób Alfaholicy.net

Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być