Kappa - patent na centralny zamek

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: tomas » 09 wrz 2008, 12:19

Witam

Rozmyślam jakiś czas nad patentem z centralnym zamkiem w naszych Kappach.

Wielu z nas ma z nimi problemy. U mnie centralny wzbudza jedynie zamek przy wlewie paliwa a drzwiowe milczą. Koszt wymiany zamków około 1100-1200zł (4x300zł/szt.) raczej nie wchodzi w grę.

Mój pomysł polega na tym że chcę wykorzystać fabryczną instalację centralnego, do podpięcia zewnętrznych siłowników zamków.
Koszt siłownika MASTER, czyli sterującego na Allegro wacha się pomiędzy 10-30zł.
Trzeba cztery sztuki czyli koszt max do 120zł.
Dla tych co nie mają pilotów można by dodać centralkę pod pilota, kolejne 45-60zł.
Była by wtedy jeszcze możliwość sterowania np. otwarciem bagażnika z pilota.

Razem za kwotę około 200zł. możemy zbudować bezawaryjny centralny.

Mastery posiadają styki tak jak nasze mikrowłączniki w zamkach.
Myślę że jest możliwość podpięcia np. jednego mastera do uszkodzonego zamka (jak komuś padnie), zamiast wymieniać zamek na nowy. 20-30zł brzmi lepiej niż 300zł. za nowy.

Czy ktoś z Was rozważał kiedyś taką możliwość?

Posiada ktoś schemat centralnego zamka?

Może wspólnymi siłami uda się stworzyć projekt dzięki któremu będą później korzystać następne pokolenia Lancistów.

Ja chętnie spróbuję takiej operacji podmiany we wszystkich drzwiach. Zrobię fotorelację.

Do znawców elektryki mam pytanie,
czy w zamkach tylnych też są mikrowłączniki monitujące do centralki?
czy mikrowłączniki współpracują jeszcze z jakimś urządzeniem np. infocenter?
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km - Obrazek
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego Obrazek

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km Obrazek
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta Obrazek
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia Obrazek
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje ;-)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: prezesjm » 09 wrz 2008, 13:26

Technicznie istnieje taka możliwość . Teoretycznie da się tak zrobić i powinno to działać. W zamkach przednich są 3 mikrowyłączniki ( CZ, światło i infocenter) w tylnych 2 mikrowyłączniki ( światło i Infocenter/CZ ). Zamki można próbowac naprawiać, kiedyś opisywałem na forum sposób naprawy. Jeśli masz ochotę to mogę pomóc coś zdalnie.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: stabraf » 09 wrz 2008, 14:02

Potwierdzam słowa kolegi prezesjm-da się to naprawić bo sam tak zrobiłem i jest cacy (i oryginał :wink: )Jest co prawda trochę dłubania ale ile potem satysfakcji! : yesyes :

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: PAHO » 10 wrz 2008, 9:42

gorzej jak padną silniczki a nie styki... jak mi, ma ktoś na to patent?? gdzie ew dostać te silniczki?, próbowałem nieoryginalnego ale nie zdało egzaminu :/
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: prezesjm » 10 wrz 2008, 10:08

Te silniczki w zamku zwykle da się uzdrowić przez rozebranie go i oczyszczenie komutatora. Istotne by poskładać go dokładnie jak wcześniej i przylutować kabelki tak samo. W przeciwnym wypadku jedne zamki będą się zamykać drugie otwierać w tym samym momencie.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3320
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: Marcin_D » 10 wrz 2008, 10:10

No jak padną silniki to jest lipa na całej linii.
W tych zamkach są silniczki o specyficznej charakterystyce i wszystkie uniwersalne (nawet pasujące gabarytowo) nie dają rady - są po prostu za słabe i się palą od razu.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: PAHO » 10 wrz 2008, 11:26

trza chyba do Jaworza ruszyć
prezesjm ty mnie więcej z tych okolic, dostane coś tam??
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: prezesjm » 10 wrz 2008, 11:36

"PAHO" pisze:trza chyba do Jaworza ruszyć
prezesjm ty mnie więcej z tych okolic, dostane coś tam??
Jaworza ???? Nic nie mam wspólnego.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: stabraf » 10 wrz 2008, 12:45

mi właśnie uwaliło druciki w wirniku i odpadły blaszki komutatora ale znalazłem taki wiatraczek samochodowy z którego wyciągnąłem sam wirnik (bo obudowa była całkiem okrągła a nie ścięta jak w zamkach)przyciąłem ośkę na rządaną długość, założyłem ślimak i śmiga mi to (odpukać) bez najmniejszegi problemu już ze trzy miechy :)

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: pawcio1 » 10 wrz 2008, 13:52

A można dostać same silniczki do zamka?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: stabraf » 10 wrz 2008, 14:00

Raczej nie bo zamek jest elementem "nierozbieralnym" niby bo zanitowany :wink: Patenciarstwo się kłania kolego :wink:

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: pawcio1 » 10 wrz 2008, 16:43

Jeśli Alfa Romeo 166 ma podobne zamki,a coś mi mówi że tak :wink: to jest na to sposób Alfaholicy.net
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: stabraf » 10 wrz 2008, 17:01

No no właśnie cóś takiego :wink:

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3320
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: Marcin_D » 10 wrz 2008, 19:46

Cholera jakbym zamek z Tipo widział - taką zabawę robiłem z wszystkimi 4 sztukami w Tipo.
Ja wpadłem na pomysł i w te zciete nity wkręciłem malutkie śrubki.
Miałem wiertarkę ze stojakiem i takim cieniutkim wiertełkiem - 1mm - nawierciłem idealnie po środku dziurki i zakręciłem śrubkami - od jakichś zabawek chyba były, żeby blokowały cokolwiek dostały podkładki własnej roboty - bo nie miałem z tak malutka dziurką.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: PAHO » 10 wrz 2008, 20:18

"pawcio1" pisze:Jeśli Alfa Romeo 166 ma podobne zamki,a coś mi mówi że tak :wink: to jest na to sposób Alfaholicy.net
o to chodziło zaraz popróbujemy ;)
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”