Kappa - ciezko pali jak zimna!

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: lukasz22i » 19 cze 2008, 12:53

Witam piekne panie i przystojnych panów ;)
Poprzegladalem sobie forum ale cnie znalazłem nic ciekawego co mogło by mi pomóc, mianowicie moja kappa od ok roku ciezko pali jak jest zimna, tzn. wystarczy ze postoi pare h i zaczyna sie, tzn krece ją ok 10s i odpali, jak ja zgasze to odpali juz normalnie, jak jest ciepła to pali na cyk. Czy ktoś ma pomysł co to może być?
Lancia 2.0 z 1998r, mam LPI (gaz holenderski), nie wiem czy to ma jakies znaczenie bo auto zawsze odpala na Pb.

Dzieki za rady i pomoc.
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: stabraf » 19 cze 2008, 13:01

Od jakiegoś czasu mam to samo przy swojej 2.0t :cry:
Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: lukasz22i » 19 cze 2008, 13:46

"usterka" pisze:Od jakiegoś czasu mam to samo przy swojej 2.0t :cry:
Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?
dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: stabraf » 19 cze 2008, 13:54

ja tam jestem elektronikiem-jak najbardziej może mieć racje.Sprawdzę.

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: lukasz22i » 20 cze 2008, 22:10

"usterka" pisze: Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?
u mnie tez nie pomaga:(
Bolesławiec Lancia Fan!

dudekken

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: dudekken » 20 cze 2008, 23:24

"lukasz22i" pisze:

dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
W benzynie nie ma zaworu zwrotnego, po włączeniu zapłonu pompa zasysa paliwo i wypełnia nim przewody wstępnie co wyklucza konieczność montażu takowego zaworu, po uruchomieniu silnika pompa przechodzi w tryb pracy ciągłej w wiadomym celu.
Zaworek zwrotny można spotkać tylko w starych klekotach i benzyniakach nie posiadających elektrycznej pompy paliwa, nawet dzisiejsze JTD posiadają pompę w zbiorniku do wstępnego napełnienia przewodów paliwem.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: stabraf » 21 cze 2008, 8:12

Właśnie nie mogłem tego znależć :oops: :)

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: Drakman » 15 wrz 2008, 0:23

Przyczyna najbardziej prawdopodobna: WTRYSKIWACZE GAZOWE!
Prosty sposób na sprawdzenie przyczyny długiego kręcenia: przełącz włącznik trybu pracy na BP (pali się czerwona dioda na przełączniku)
Kluczem "14" popuszczasz śrubę mocującą wąż zasilający wtryski gazowe przy elektrozaworze pod maską, aby upuścić ciśnienie gazu z węży i wtryskiwaczy (tylko w żadnym razie nie przełączaj na gaz podczas ani po tej operacji!) Zapal silnik na benzynie i po kilkunastu sekundach zgaś. Wykonaj reset komputera przez zdjęcie klemy na około 15 min. Załóż klemę i odpal samochód... Jeśli zapali od razu to przyczyna oczywista! Koszt wtryskiwaczy ok. 400-500 zeta sztuka (nowe)

Wtryskiwacze Vialle wytrzymują około 200 kkm przebiegu. Po tym czsie są niestety do wymiany, ponieważ wytłuczone są już w nich iglice i podczs postoju nie trzymają szczelnie i przepuszczają gaz do kolektora ssącego. Kolektor podczas rozruchu (zawsze na benzynie w przypadku LPI) wypełniony jest mieszaniną gazu i benzyny zamiast powietrza i benzyny i na tak bogatej mieszninie nie chce odpalać.

argenta67

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: argenta67 » 15 wrz 2008, 7:09

"dudekken" pisze:
"lukasz22i" pisze:

dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
W benzynie nie ma zaworu zwrotnego, po włączeniu zapłonu pompa zasysa paliwo i wypełnia nim przewody wstępnie co wyklucza konieczność montażu takowego zaworu, po uruchomieniu silnika pompa przechodzi w tryb pracy ciągłej w wiadomym celu.
Zaworek zwrotny można spotkać tylko w starych klekotach i benzyniakach nie posiadających elektrycznej pompy paliwa, nawet dzisiejsze JTD posiadają pompę w zbiorniku do wstępnego napełnienia przewodów paliwem.
Zawór jest bo musi być i znajduje się w pompie paliwa czy to jest mechaniczna czy elektryczna, z tym że pompa paliwa sama nie stworzy potrzebnego ciśnienia i tu potrzebny jest zawór ciśnieniowy o odpowiedniej charakterystyce ciśnienia paliwa do danego silnika.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 8:25 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Re: Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: lukasz22i » 15 wrz 2008, 8:16

"Drakman" pisze:Przyczyna najbardziej prawdopodobna: WTRYSKIWACZE GAZOWE!
Prosty sposób na sprawdzenie przyczyny długiego kręcenia: przełącz włącznik trybu pracy na BP (pali się czerwona dioda na przełączniku)
Kluczem "14" popuszczasz śrubę mocującą wąż zasilający wtryski gazowe przy elektrozaworze pod maską, aby upuścić ciśnienie gazu z węży i wtryskiwaczy (tylko w żadnym razie nie przełączaj na gaz podczas ani po tej operacji!) Zapal silnik na benzynie i po kilkunastu sekundach zgaś. Wykonaj reset komputera przez zdjęcie klemy na około 15 min. Załóż klemę i odpal samochód... Jeśli zapali od razu to przyczyna oczywista! Koszt wtryskiwaczy ok. 400-500 zeta sztuka (nowe)

Wtryskiwacze Vialle wytrzymują około 200 kkm przebiegu. Po tym czsie są niestety do wymiany, ponieważ wytłuczone są już w nich iglice i podczs postoju nie trzymają szczelnie i przepuszczają gaz do kolektora ssącego. Kolektor podczas rozruchu (zawsze na benzynie w przypadku LPI) wypełniony jest mieszaniną gazu i benzyny zamiast powietrza i benzyny i na tak bogatej mieszninie nie chce odpalać.
8O sprawdze to jak najszybciej, o tym to nie pomyślałem, dzieki za rade
Bolesławiec Lancia Fan!

sashxxx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: sashxxx » 06 lut 2009, 18:02

czy komus udalo sie zlokalizowac w/w usterke?? bu u mnie zaczyna sie opisany problem:( dodam ze ja nie posiadam LPG.pozdro

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: bufi » 06 lut 2009, 18:42

Sprawdź szczelność obudowy filtra powietrza i wszystkich plastików związanych z zasysem powietrza. Może to być również czujnik temperatury powietrza zasysanego . Poszperaj po forum , było kilka tematów z tym związanych i to całkiem niedawno .

sashxxx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: sashxxx » 06 lut 2009, 18:48

a i zuwazylem ze raz na jakis czas na sekunde zapala sie CHECK zaraz po odpaleniu ,ale na infocenter nic nie pokazuje.

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: bufi » 06 lut 2009, 18:52

Jedź do dobrego gościa na komputer , co by nie chodzić po omacku . Może to być również sonda lambda :roll: Nie znam sie na tym zbytnio , nie jestem mechanikiem . Więc moje zdanie w tym temacie średnio się liczy .

wierzba5
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:17
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - ciezko pali jak zimna!

Post autor: wierzba5 » 09 lis 2010, 0:06

odświeżę temat . czy ktoś usuną problem ciężko palącej kappy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”